اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

اگر می‌خواهید برای همیشه به ترکیه بروید و مهاجرت را به عنوان مسیری برای ادامه زندگی خود برگزیده‌اید باید بدانید که اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک یکی از ساده‌ترین روش‌های نقل مکان برای زندگی دائمی در این کشور است. در این مطلب به شما خواهیم آموخت که چگونه می‌توانید از طریق خرید ملک برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید. با توران پارس همراه باشید:

ساده ترین راه اخذ شهروندی ترکیه خرید ملک در ترکیه است

پیش از هرچیزی و در ابتدای کار باید بدانید که اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید و سودای اخذ شهروندی این کشور از راه خرید ملک را در سر خود می‌پرورانید باید روی رقمی بیش از ۲۵۰ هزار دلار به عنوان هزینه نهایی حساب باز کنید. بسیاری از هموطنان ما سوالات زیادی در این باره داشته و می‌خواهند شانس خود را برای این روش امتحان کنند. از این رو بر آن شدیم تا یکبار برای همیشه به این سوالات شما پاسخ دهیم.

اولین گام برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک

از قدیم گفته‌اند که کار را باید به کار دان سپرد. این مساله در هر موردی صدق می‌کند، چه برسد به چنین امر مهمی که در روند آن پای ۲۵۰ هزار دلار (که با احتساب نرخ امروز دلار) مبلغ تقریباً هنگفتی می‌شود در میان باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر به فکر دریافت شهروندی ترکیه با خرید ملک هستید، پیش از هر اقدامی با یک وکیل متخصص این کار مشورت کنید.
لازم است به شما بگوییم رقمی که وکلای حرفه‌ای برای این کار دریافت می‌کنند در برابر هزینه‌ای که قرار است صرف این کار کنید تقریباً هیچ بوده و ارزشش را ندارد که برای کاستن این رقم نه چندان زیاد وقت و سرمایه خود را در ریسک بگذارید. حضور یک وکیل با تجربه در کنار شما که پیش از این بارها روند درخواست و اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک را تجربه کرده است، علاوه بر ایجاد دلگرمی در شما، باعث هرچه بهتر طی شدن روند کار خواهد شد و شما را در زودترین زمان ممکن به هدفتان خواهد رساند.

دریافت شهروندی ترکیه شامل چه مراحلی است؟

برای اخذ شهروندی ترکیه به واسطه خرید ملک باید روندی را طی کنید که دارای مراحل مختلف است. این پروسه به طور کلی شامل موارد زیر خواهد بود:
• پیدا کردن ملک
• واریز پول به حساب مالک ترک
• کارشناسی ملک توسط دولت ترکیه
• انتقال مالکیت
• شرکت در مصاحبه
• انتظار برای صدور پاسپورت

اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

ملکی مناسب را برای خرید پیدا کنید

اگر می‌خواهید با خرید ملک شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید، پیش از هر چیزی باید یک ملک مناسب را برای خریدن بیابید. مهم‌ترین نکته در این مرحله آن است که این ملک حتماً باید از یک شهروند ترک خریداری شده باشد.

واریز پول به حساب مالک

بر اساس قانون کشور ترکیه شما تنها در صورتی می‌توانید از این امکان یعنی اخذ شهروندی ترکیه به واسطه خرید ملک برخوردار باشید که با یک ترکیه‌ای معامله کنید و در طی این روند باید مبلغ مورد توافق را به طور مستقیم به حساب شخص واریز کنید. البته چنین اقدامی یعنی انتقال ارز از حساب یک ایرانی به حساب یک شخص ترک تقریباٌ غیر ممکن است. از این رو شما باید پول را از طریق صرافی ها به ترکیه انتقال دهید و با افتتاح یک حساب در ترکیه پول را از حساب خود در بانک‌های ترکیه به حساب مالک منتقل کنید. دولت ترکیه برای شهروندان ایرانی این استثنا را قائل شده است، که انتقال وجه را به طور ذکر شده انجام دهند.
نکته: شما برای افتتاح حساب در ترکیه باید اقامت این کشور را داشته باشید ولی یک وکیل کار درست می‌تواند این کار را برای شما حتی بدون داشتن اقامت نیز ممکن سازد.

کارشناسی ملک توسط دولت ترکیه

پیش از انتقال قطعی سند و نزدیک شدن به مراحل پایانی اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک کارشناسان دولت ترکیه به بررسی ارزش ملک شما خواهند پرداخت، این مرحله مرحله‌ای بسیار مهم است، زیرا اگر به نظر کارشناس ارزش این ملک چیزی کمتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد، شما حتی با خرید ملک نیز در مسیر اخذ شهروندی کشور ترکیه شکست خواهید خورد. حضور وکیل در این مرحله می‌تواند این اطمینان را برای شما ایجاد کند که با توضیحات کافی کارشناس قانع خواهد شد که این ملک چنین ارزشی را دارد.

انتقال سند و در رهن گذاشتن ملک

پس از این مرحله اقدامات قانونی به نام زدن ملک به انجام می‌رسد و وکیل بر روی پروسه در رهن گذاشتن ملک شما برای دریافت شهروندی از دولت ترکیه نظارت می‌کند تا تمامی مراحل به درستی انجام شود. ضمناً پس از آن وکیل شما مدارک را برای تعیین وقت مصاحبه تحویل ادارات مربوط در ترکیه خواهد دارد.

شرکت در مصاحبه و انتظار برای دریافت شهروندی

در این مرحله شما باید به عنوان یک سرمایه گذار در اتاق تجاری منطقه‌ای که ملک را در آن خریده اید حاضر شوید. در انتهای این جلسه که با حضور شما و وکیل شما انجام می شود، کارتی را دریافت خواهید کرد که روی آن عبارت “مربوط به اقامت سرمایه گذاران” ذکر شده است.
پس از این مرحله وکیل شما دیگر مدارک مربوطه را تکمیل کرده و به اداره مربوطه تحویل می‌دهد. سپس اداره نفوس و مسکن ترکیه مدارک شما را بررسی کرده و در یک بازه زمانی ۳ تا ۶ ماه از زمان اقدام، مدارک شهروندی را برای شما صادر می‌کند. پس از انجام کامل این مرحله می‌تواند گفت شما در راه اخذ شهروندی ترکیه از تریق خرید ملک موفق شده اید و به طور رسمی یک شهروند رسمی ترکیه محسوب می‌شوید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *