بیمه ترکیه

انواع بیمه درمانی در کشور ترکیه

کشور ترکیه به لحاظ خدمات درمانی در طی سال های گذشته،پیشرفت قابل ملاحضه ای داشته است.این خدمات با استاندارد های بالا و قابل قیاس با اروپا،در سراسر ترکیه اعم از روستا ها،بیمارستان های دولتی و خصوصی و … وجود دارد. طبق آخرین قانون حق شهروندی در ترکیه،تمامی شهروندان ترکیه،حتی افراد خارجی که برای گرفتن اقامت وارد ترکیه می شوند،ملزم به دریافت بیمه هستند.اگرچه هزینه اورژانس و حمل بیمار به صورت رایگان انجام می پذیرد،اما سایر هزینه های درمانی معمولا بسیار بالاهستند.بنابر این در هنگام انتخاب شرکت بیمه دقت کافی را داشته باشید.
یکی از شروط تمدید اقامت در ترکیه، دریافت بیمه است.برای بیمه کردن خود در این کشور،ملزم به آشنایی و آگاهیی از تمامی بیمه های درمانی و شرایط آن ها هستید.با توران پارس همراه باشید تا در ادامه در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

انواع بیمه درمانی

به طور کلی بیمه های درمانی ترکیه به دو دسته تقسیم می شوند:

۱) بیمه دولتی توسط شرکت خصوصی : زمانی که شما سرمایه گذار یک شرکت باشید و شرکتی را ثبت کرده باشید و یا اجازه کار از دولت ترکیه داشته باشید و در یک شرکت خصوصی مشغول به کار باشید،می توانید اقدام به دریافت این بیمه کنید.

۲) بیمه خصوصی توسط شرکت های خصوصی : این بیمه از رایج ترین بیمه هایی است که ایرانیان از آن استفاده می کنند و به افرادی تعلق می گیرد که به غیر از اقامت از طریق کار و سرمایه گذاری، اقدام به دریافت اقامت ترکیه می کنند.

بیمه دانشجویی در ترکیه

بیمه دانشجویی در ترکیه

اکثر دانشگاه های موجود در ترکیه در رتبه های بالایی قراردارند و همین باعث جذب دانشجویان در سراسر دنیا به این کشور شده است.یکی از راه های اخذ اقامت در ترکیه ، تحصیل در دانشگاه های ترکیه است.زمانی که به عنوان یک دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل هستید،پس از دریافت اقامت خود،نیازمند دریافت بیمه هستید.یکی از انواع بیمه های درمانی مناسب برای شما،بیمه دانشجویی است که باید پس از گذشت سه ماه از تاریخ پذیرش تان در دانشگاه،به سازمان ها و مراکز تامین اجتماعی محل تحصیل تان مراجعه کرده و اقدام به دریافت بیمه کنید.برخی از دانشگاه های ترکیه خود دارای خدمات درمانی مناسبی هستند که به صورت رایگان در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند.
تنها با داشتن این بیمه می توانید اقامت موقت خود را هم دریافت کنید.

 

 

هزینه های بیمه درمانی در ترکیه

با توجه به سن افراد،هزینه های بیمه متفاوت است.بیمه های درمانی برای افراد زیر ۱۷ سال و افراد بالای ۶۵ سال به صورت رایگان است.هزینه بیمه در بازه سنی ۱۸ تا ۶۴ سال حدود ۴۰۰ تا ۳۰۰۰لیر است که با توجه به سن افراد متغیر است.هم چنین با توجه به بیمه انتخابی،۱۰ تا ۴۰ درصد هزینه های درمانی را باید پرداخت کنید.دیگر هزینه ها بر عهده بیمه می باشد.
بیمه هایی هم وجود دارند که تمامی هزینه های درمانی شما را می پردازند اما هزینه بیمه آن ها به مراتب بیشتر است.
شما می توانید برای بیماری هایی که حاد و جدی نیستند به داروخانه رفته و به صورت رایگان معالجه شوید و داروهایتان را دریافت کنید.

بیمه درمانی ترکیه

هزینه ها و روند خدمات درمانی ترکیه

اگربرای شما اتفاقی پیش بیاید و گزارش پلیس هم موجود باشد تمام هزینه های درمانی شما رایگان و بدون پرداخت هزینه خواهد بود اما اگر گزارش پلیس نباشد باید تمام هزینه های درمانی خود را بپردازید. اگر شما به عنوان یک توریست دچار حادثه شدید با اورژانس ترکیه که شماره آن۱۱۲ است تماس بگیرید و عملیات درمانی اولیه آنها بصورت رایگان می باشد اما اگر مورد غیر اورژانسی بود باید به بیمارستان های خصوصی ترکیه مراجعه کنید. همچنین افرادی که دارای بیمه هستند با داشتن نسخه پزشک می توانند به صورت رایگان دارو دریافت کنند. درحال حاضر شهروندان ترکیه و اتباع خارجی که بیش از یک سال اقامت دارند مجبور به داشتن بیمه پزشکی هستند افرادی که دارای این بیمه هستند می توانند بدون پرداخت هزینه ای معالجه شوند و در صورت داشتن نسخه ی پزشکی بطور رایگان داروهای خود را دریافت کنند. بد نیست بدانید کشور ترکیه در علم پزشکی بیشترین پیشرفت را در زمینه های جراحی پلاستیک، زنان و زایمان، دندانپزشکی و پیوند اندام دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه درمانی

برای دریافت بیمه درمانی، شما باید مدارکی به شرکت بیمه ای که قصد دارید فرایند بیمه شما را انجام دهد تحویل دهید که این مدارک شامل: شماره مالیاتی ترکیه یا کد ملی، کپی از پاسپورت و آدرس محل سکونت خود هستند.پس از قبل این مدارک را تهیه کنید که دچار مشکل نشوید.

جهت هرگونه مشاوره در این زمینه و آگاهی از تمامی شرایط اقامت ترکیه با مشاوران توران پارس تماس بگیرید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *