انواع ویزای ترکیه

انواع ویزای ترکیه

برای سفر به ترکیه، با توجه به مدت اقامتتان به ویزای مناسب نیاز خواهید داشت تا بتوانید به این کشور وارد شوید. با توران پارس همراه باشید تا انواع ویزای ترکیه را برای شما شرح دهیم:

ویزای کشور ترکیه

ویزای بازرگانان

افرادی که قصد بازدید از ترکیه دارند تا مشتریان خود را ملاقات کنند یا درمورد موضوعات تجاری بحث و گفتگو کنند، می توانند به عنوان توریست به ترکیه بروند. هیچ ویزای جداگانه ای برای بازدیدکننده بازرگان وجود ندارد. با این حال، اگر  می خواهید برای اهداف تجاری دیگری از ترکیه دیدن کنید، ویزای کاری نیاز خواهید داشت که در آن شرایط مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، روزنامه نگاران یک ویزای مخصوص دارند، افرادی که فیلم می سازند یا تحقیق علمی انجام می دهند یک نوع ویزای متفاوت دارند، درست مانند افرادی که به قصد تدریس و رانندگی کامیون به ترکیه می آیند.

 ویزای بلند مدت

ویزای بلند مدت یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه می باشد. تمام درخواست نامه ها برای ویزاهای درازمدت باید از طریق سیستم پیش درخواست ویزاهای مهردار ترکی (PAS) بوجود آیند. این یک سیستم آنلاین است و متقاضیان تمام جزئیات خودشان را وارد می کنند، زمانی که درخواست پذیرفته شد، یک قرارملاقات دریافت می کنند تا برای انجام بقیه فرایند اداره کنسولگری ترکیه درکشورخودشان را ملاقات کنند. درخواست نامه آنلاین شما حتما باید به درستی تکمیل بشود. اگر چنین نباشد، رد خواهد شد و شما مجبورید تمام مراحل را از ابتدا شروع کنید. شرایط دریاقت ویزاها تقریبا از کشور به کشور دیگر متفاوت است. شرایط دریافت ویزای بلند مدت ترکیه برای ایرانیان در وبسایت کنسولگری ترکیه موجود است.

 

ویزاهای ترانزیت

کشور ترکیه ویزای ترانزیت ندارد. اگر شما با هواپیما وارد خاک ترکیه بشوید و فورا یک هواپیما بگیرید و به کشور دیگری بروید، معمولا می توانید بدون عبوراز بخش کنترل مهاجرت ترکیه در فرودگاه بمانید و بدون نیاز به هرنوع ویزا می توانید از گیت ورود خود به گیت خروج جدید بروید. اگر شما قصد دارید به هر دلیل از بخش کنترل مهاجرت عبور کنید، نیاز به یک ویزای مناسب خواهید داشت. اگر شما از طریق سفر دریایی وارد ترکیه شوید، همیشه به یک ویزا نیاز دارید.

ویزای کوتاه مدت توریستی

در سال ۲۰۱۵، بیش از چهل میلیون نفر از ترکیه بازدید کردند. در سال ۲۰۱۶، عمدتا درنتیجه درگیری در سوریه، عدم قطعیت سیاسی در ترکیه و حملات تروریستی این تعداد به سی و یک میلیون نفر کاهش یافت. گزارشات محلی حاکی از این است که تعداد توریست ها به شدت در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است که بیشتر ورود توریست ها از روسیه و کشورهای شرقی اروپا بوده است. جالب است که بدانید به عنوان یک توریست چقدر بازدید از ترکیه راحت و آسان است. بسیاری از افرادی که تمایل به کار در ترکیه دارند، یک تجارت راه اندازی می کنند و پس از مدتی بازنشسته می شوند، از ابتدا به عنوان یک توریست وارد ترکیه خواهند شد و آسانی کاری که می خواهند انجام بدهند را بررسی می کنند. آنها برنامه های خود را تنظیم می کنند، به خانه برمی گردند و سپس برای هرنوع ویزای مهاجرتی که ممکن است نیاز داشته باشند اقدام می کنند.

انواع ویزای ترکیه
شهروندان هرکشور می توانند به عنوان توریست از ترکیه بازدید کنند. هر کسی که براساس یک برنامه کوتاه مدت (کمتر از ۹۰ روز) از ترکیه بازدید می کند و هر شخصی که برای کار به ترکیه می رود. طول زمانی که شما می توانید از ترکیه بازدید کنید به ملیت شما بستگی دارد، زیرا دولت ترکیه با کشورهای مختلف توافقات اختصاصی کرده است که حقوق توریستی دوجانبه باشد.
تنها چیزی که مورد نیاز است این است که آنها باید یک ویزای الکترونیکی بگیرند. این ویزا یک ویزای معمولی نیست. این ویزا وضعیت یا درخواست نامه شما را بررسی نمی کند. بطور اساسی این یک رسید مالیات ورود به ترکیه می باشد؟ شما از طریق وبسایت ویزای الکترونیکی دولت ترکیه برای ویزای الکترونیکی درخواست می دهید. این وبسایت به چند زبان می باشد. کل فرایند گرفتن این ویزا کمتر از پنج دقیقه طول می کشد. فقط نیاز است شما اطلاعاتی مانند شماره گذرنامه و نام کامل والدین خود را وارد کنید. همچنین شما باید مبلغ ناچیزی پرداخت کنید ( با کارت اعتباری یا کارت نقدی). همچنین مبلغ قابل پرداخت به کشور زادگاه شما بستگی دارد و معمولا حدود ۲۰ دلار آمریکا می باشد. شما می توانید ویزای الکترونیکی را تا سه ماه قبل از تاریخ سفر مورد نظر خود درخواست دهید. زمانی که شما وارد ترکیه می شوید.

ویزای دانشجویی

یکی دیگر از انواع ویزای ترکیه ویزای دانشجویی می باشد. مدارس ترکی شامل ابتدایی و راهنمایی و کالج ها و دانشگاه های آن بالاترین کیفیت دارند و نسبتا ارزان هستند. اخیرا ترکیه ایده دانشجویان بین المللی را پذیرفته است. بیشتر دانشجویان از چین غربی ناحیه شین جیانگ يوغور، یعنی جایی که به زبان ترکی صحبت می کنند و کشورهای ترکی مانند آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان و ازبکستان می آیند. درترکیه تعداد دانشجویان غربی برای تحصیل خیلی کم می باشند. گروه اصلی دانش آموزان در ترکیه کودکان افرادی می باشند که ساکن ترکیه هستند، آنها در یک روش یکسان مانند دانش آموزان بومی آموزش می بینند .

مطلب پیشنهادی توران پارس : اخذ اقامت توریستی یک ساله ترکیه

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *