آشنایی با بزرگترین شهربازی جهان در آنکارای ترکیه

پایتخت ترکیه شهر آنکارا می باشد که یکی از زیبا ترین شهر این کشور به حساب می آید. از لحاظ وسعت و جمعیت این شهر دومین شهر بزرگ و شهری سیاسی، علمی آموزشی، تاریخی، توریستی و شاهراه ارتباطی در مرکز ترکیه است.
شخصی به نام مصطفی تونا توانسته به تازگی توانسته حاشیه نشینی در این شهر را به شکل کامل حل کرده و سعی دارند با ایجاد امکانات تفریحی و گردشگری به یکی از جذاب ترین شهرهای ترکیه و منطقه تبدیل شوند.
شهرداری آنکارا می خواهد با پروژه های بزرگ یا به اصطلاح مگا پروژه مانند مجتمع های مسکونی و فرهنگی فوق العاده مجتمع های ورزشی خیلی بروز مثل ورزشگاه بی نظیر ۱۹ ماییس باشگاه گنجلر بیرلیغی و با به وجود آوردن تحول در شهرسازی زمینه را برای زیر ساخت های گردشگری فراهم سازد.
حالا به سراغ یکی پارک های بزرگ دهه های اخیر همراه با رفع حاشیه نشینی در این شهر و با هدف جذب دو میلیون بازدیدکننده در سال که توانسته جای خود را ذهن عموم باز کند، این پارک بسیار زیبا در محله ای به نام gazi ساخته شده و اسم این پارک جذاب و زیبا آنکارا نام دارد.
مدتی هست که شهر بازی آنکارا با مساحت ۱٫۲ میلیون متر مربع یکی از بزرگ ترین شهر بازی های دنیا با افتتاح قسمت حیوانات کامل شد. این شهر بازی به شکل کلی ایمن و از استاندارد لازم برخوردار است و بر اساس گفته ها این بزرگ ترین شهر بازی حال حاضر دنیا به حساب می آید.
فضای سرپوشیده شهربازی بزرگ آنکارا دارای ۱۰۰۰ متر مربع می باشد که شامل ۱۲۱۷ اسباب بازی بزرگ و بزرگ ترین تم پارک اروپا برای استفاده همه ی رده های سنی می باشد. قسمت جدیدی که ساخته شده است بخش حیوانات است و بزرگ ترین انیمل پارک خاورمیانه از نوع خود می باشد.
قسمت محیط سرپوشیده این پارک دارای ۱۰ چادر خیلی بزرگ است و امکان استفاده از آن را برای ۴ فصل سال ایجاد کرده است. این پارک به اندازه ای است که با پای پیاده نمی توان از بخش های گوناگون آن دیدن کرد و ماشین ها و قطارهایی برای منتقل کردن بازدیدکنندگان پیش بینی شده است.
ورودی خیلی زیبایی برای این پارک درست شده و بعضی از سمبل های شهری ترکیه مانند آرامگاه مولانا قونیه، برج ادیرنه، کاخ توپکاپی و مساجد استانبول، چیفت مناره ارزروم و غیره در قالب یک بنای باشکوه گردآوردی شده اند. ساختمان های نمادین مثل قسمت عثمانیه در بخش ورودی پارک قرار گرفته است.
همچنین این چرخ و فلک مجهز به وسایل ایمنی و آتش نشانی از قبیل جعبه آتش نشانی و کپسول آتش نشانی در مواقع بروز حریق و آتش سوزی می باشد. از خصوصیات های دیگر این پارک می توان به چرخ و فلک، که به طول ۸۷۰ متر و به ارتفاع ۳۵ متراست و مجسمه دایناسور عظیم الجثه ثبت شده در گینس و تم پارک های گوناگون آن اشاره کرد. حالا می بایست منتظر تحولی شگفت در عرصه گردشگری این شهر باشیم و امیدوار باشیم مسئولین شهری توجهی به اتفاقات در حال وقوع کشورهای کنار خود باشند.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *