یک تیر و سه نشان

سالها است پیرامون آزمون­های بین المللی و دوره­های آمادگی در این آزمون­ها مطالعه کرده و  مطلب می نویسم. امروز میخواهم پر پرسش ترین موضوع سال را با هم بررسی و نتیجه گیری کنیم.

در حین جستجو در گوگل به منظور تهیه تصویر مرتبط با مقاله، با موضوع بسیار جالبی برخورد کردم. در بین ۷۸۶ تصویر که با عنوان (یک تیر و سه نشان) به زبانهای فارسی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ترکی جستجو میکردم بیش از ۷۴۳ تصویر نمایش سه تیر به یک هدف را پیشنهاد می نمود.

و اینگونه در ناخودآگاه بیننده خودنمائی می­کرد که شاید هدف این باشد. این اشتباه رایج متاسفانه در ذهن ما جا خشک کرده و گاها ما را از اهداف تعیین شده منحرف می نماید. و در نهایت اینچنین القاء می­نماید که می­بایست هر آنچه در آستین داریم روی یک هدف متمرکز کنیم. البته گاهی اوقات این موضوع در زیر مجموعه انتخاب اول و به شرط داشتن تعداد زیاد تیر خیلی هم بد نیست، ولی به خاطر داشته باشید مواردی مانند زمان، هزینه، فرصت و … خیلی هم تکرار شدنی نیستند.

پس هوشیار باشیم با هدف­گیری درست و هم راستا نمودن اهداف با یک تیر به عنوان مثال ” زمان ” سه هدف را شکار کنیم. چگونه و چطور؟ کمی حوصله کنید.

یک نشان و سه تیر


آزمون SAT یک آزمون جهانی و بین المللی می باشد و دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه ها در مقطع کارشناسی در این آزمون شرکت می کنند. با قبولی در این آزمون و دریافت امتیاز مناسب، دانشجویان می توانند از دانشگاه های سرتاسر دنیا پذیرش گرفته و آینده ای روشن برای خود ایجاد کنند. اما زمان مناسب برای شرکت در دوره ی آمادگی آزمون SAT یکی از مهم ترین سوالات دانشجویان می باشد. در ادامه می خواهیم به طور کامل به شما شرح دهیم که بهترین سن برای شرکت در این آزمون چه سنی بوده و بهترین برنامه ریزی ممکن جهت موفقیت در آزمون SAT  چیست.

آکادمی توران با چندین سال سابقه و تجربه­ی حرفه­ای در برگزاری دوره­های آزمون SAT به این نتیجه رسیده است که بهترین زمان برای شرکت در آزمون SAT زمانی می باشد که دانش آموز کم­ترین فشار تحصیلی را احساس می کند. اغلب افراد پس از یک یا چند بار شکست در کنکور سراسری اقدام به شرکت در آزمون SAT کرده و این آزمون را راهی دیگر برای ورود به دانشگاه می­دانند. افرادی نیز هستند که در سال پیش دانشگاهی در این دوره شرکت می کنند و همزمان خود را برای کنکور وهم چنین دریافت مدرک دیپلم آماده می کنند. تمامی این موارد باعث شده تا دانش آموز از نظر تحصیلی فشار مضاعفی داشته باشد و نه تنها نمی­تواند خود را برای آزمون SAT آماده کند بلکه در کنکور و معدل دیپلم نیز با شکست مواجه می شود.

بهترین مقطع تحصیلی برای شرکت در دوره های آمادگی آزمون SAT

تجارب نشان می دهد دانش آموزانی که در پایه یازدهم در دوره های آزمون SAT شرکت می کنند در مقایسه با سایر دانش آموزان موفق تر بوده و نتایج بسیار بهتری را کسب می کنند. چرا که دانش آموزان در این مقطع استرس و فشار روانی کم تری داشته و نگران کنکور و یا معدل دیپلم خود نمی­باشند. در این دوره انتظار و توقع والدین و مدرسه نیز از دانش آموز کم تر بوده و آن ها می توانند تمامی تمرکز خود را بر روی این آزمون بگذارند. دوره آمادگی شرکت در آزمون SAT یک دوره­ی هفت و نیم ماهه می باشد که با شروع مدارس در مهر ماه شروع شده و در اردیبهشت ماه نیز خاتمه می یابد. دوره های آزمون SAT بعد از اتمام زمان مدرسه و در بعدازظهر تشکیل شده و در تمامی طول هفته دانش آموزان مشغول یادگیری دو مبحث این آزمون یعنی ریاضی و زبان می باشند. نتایج آزمون نیز دو هفته بعد پس از شرکت در آزمون اسفندماه یا اردیبهشت ماه مشخص می شود.

یک تیر و سه نشان

یک تیر و سه نشانه

مدرک آزمون SAT  تا دو سال اعتبار دارد و دانش آموز با دریافت امتیاز مناسب با خیالی آسوده و راحت وارد پایه دوازدهم شده و این بار تمامی تمرکز خود را برای دریافت مدرک زبان انگلیسی (TOEFL) و یا زبان ترکی (TÖMER)  می گذارد. چرا که دانشگاه در زمان پذیرش دانشجو علاوه بر مدرک آزمون SAT ، از دانشجویان مدرک زبان می خواهد و اگر دانشجو این مدرک را نداشته باشد باید به مدت یکسال  دوره­ی زبان دانشگاه را بگذراند. در این دوره بسته به  زبان آموزشی دانشگاه در رشته­ی مورد نظر دانشجو،  زبان انگلیسی یا ترکی تدریس می شود. بنابر این دانش آموزی که در سال ۱۱ ام در آزمون SAT شرکت کرده باشد و در سال ۱۲ ام بتواند مدرک تافل یا تومر خود را بگیرد، یک سال دیگر نیز جلو افتاده و می تواند با معدل بالایی دیپلم خود را دریافت کند. هم چنین دیگر استرس و نگرانی کنکور را نداشته زیرا از حالا می داند که در دانشگاه مورد نظر خود قبول شده است.


یکی از نکته های مهم در پذیرش و قبولی در دانشگاه ها، اولویت سنی می باشد. هر چه سن افراد پایین تر باشد شانس قبولی بیشتری در دانشگاه­ها خواهند داشت. برای مثال دانشگاه حاجت تپه در سال گذشته ۳ برابر ظرفیت خود دانشجو انتخاب کرد. به این دلیل که این دانشگاه می خواهد در مصاحبه­ی حضوری فردی که انگیزه ی بالاتر، امتیاز بیشتر و سن کمتری دارد را برگزیند. بنابر این میان فردی که ۲۵ سال سن دارد و امتیاز ۱۵۱۰ را گرفته است و فردی که ۱۸ سال سن دارد و امتیاز ۱۴۹۰ را کسب نموده، دانشجوی ۱۸ ساله را انتخاب می کند.

آکادمی توران با چندین سال سابقه در این حوزه، با افتخار، پشتیبان و همراه همیشگی شما خواهد بود. جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر برای شرکت در دورهی آمادگی آزمون اس ای تی با مشاوران توران تماس بگیرید.

همین حالا مشاوره رایگان تحصیل در دانشگاه های ترکیه بگیرید!

مقالات مشابه :

[rpi]

۰ replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *