ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟

ترکیه کشور بزرگ و زیبایی است که در شمال غرب آسیا و خاورمیانه قرار دارد . و به دلیل جاذبه های توریستی گوناگون ، از جمله آب و هوای  متنوع و برنامه ریزی گسترده با جذب بیش از ۳۰ میلیون گردشگر در سال ، ششمین مقصد توریستی گردشگران در سطح جهان است .  برای اخذ اقامت دائم و گرفتن حق شهروندی در ترکیه راهکار های زیادی وجود دارد که در ادامه یکی از این راهکار ها را که ثبت شرکت در ترکیه است ، به تفصیل توضیح خواهیم داد .

نحوه ثبت شرکت در ترکیه

اگر به دنبال سرمایه گذاری موثر در کشور های همسایه هستید بدون شک ترکیه به دلیل رشد بالای تجاری و اقتصادی و موقعیت خاص جغرافیایی ( آسیایی – اروپایی ) مقصد اصلی و درستی برای شماست . ثبت شرکت در ترکیه شامل هرگونه فعالیت اقتصادی از قبیل افتتاح یک رستوران ، یک مغازه ، آرایشگاه و … است . اغلب شرکت هایی که در قانون ایران قابل ثبت هستند ، در کشور ترکیه هم این قابلیت را دارا هستند و تنها تفاوت های جزئی و اندکی با یک دیگر دارند . بهترین نوع ثبت شرکت در کشور ترکیه به ترتیب ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص است . از مزایای ثبت شرکت در ترکیه میتوان به مالکیت صد در صدی در شرکت اشاره کرد و نیازی نیست که با فرد ترک وارد شراکت شوید و کل شرکتی که ثبت می کنید متعلق به خود شما خواهد بود .
جهت دریافت اقامت ۱ ساله کشور ترکیه به هیچ عنوان ، نیازی به استخدام کارمند یا پرداخت مالیات نیست و تنها برای تمدید اقامت در سال های دیگر نیاز به استخدام کارمند خواهید داشت . هم چنین سهامداران شرکت و مدیر عامل شرکت می توانند بلافاصله پس از ثبت شرکت ، با تکمیل مدارک خود درخواست اقامت ترکیه را به اداره مهاجرت بدهند . زمان دریافت اقامت حدودا ۲ ماه کاری است و مدارک زیادی برای دریافت اقامت لازم نخواهید داشت .

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

 -دریافت اقامت ترکیه

 – سفر به بیش از ۱۰ کشور بدون نیازداشتن به ویزا

 -هزینه های مناسب جهت زندگی و مخارج مناسب جهت نگهداری شرکت

– نیازی به پرداخت هزینه ثابت و مالیات بر اساس درامد شرکت نخواهد بود

ثبت شرکت در ترکیه

چه شرکت هایی در ترکیه قابل ثبت هستند ؟

۱) شرکت با مسئولیت محدود
۲) شرکت های سهامی عام و خاص
۳) شرکت تضامنی
۴) شرکت مختلط
۵) موسسات مالی ( صرافی )

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

حداقل سرمایه برای ثبت این شرکت حدود ۵۰۰۰ لیر می باشد و میتوان با حداقل یک و حداکثر ۵۰ شریک ، شرکت را به ثبت رساند . میزان مسئولیت و قدرت شرکا نیز بر طبق میزان سرمایه گذاری آن ها مشخص می شود .

ثبت شرکت های سهامی

شرکت های سهامی در ترکیه به دو نوع عام و خاص تقسیم می شوند . تعداد سهام داران در شرکت های سهامی خاص زیر ۲۵۰ نفر و در شرکت های سهامی عام بالاتر از ۲۵۰ نفر می باشد .

ثبت شرکت های تضامنی

این شرکت ها با اسامی خاص خود معمولا با دو یا چند شریک ثبت می شوند . اگر بدهی برای شرکت به وجود بیاید تمامی اعضا مسئولیت صد در صدی در مقابل پرداخت بدهی ها دارند .

ثبت شرکت های مختلط

 در این نوع از شرکت ها یک یا چند نفر از شرکا (غیر از اشخاص حقوقی)  مسئولیت تمام بدهی های شرکت را دارند و باقی شرکا تنها به میزان سرمایه اولیه خود مسئول می باشند.

ثبت موسسات مالی (صرافی)

این موسسات به عنوان شرکت های سهامی قابل ثبت هستند اما این موسسات برای شروع فعالیت خود نیاز به اخذ مجوز دارند .

ثبت شرکت پیمان کاری

پیمان کار مجموعه ای حقیقی و یا حقوقی است که با عقد قراردادی  مسئولیت انجام اموراتی از قبیل (تهیه، حمل، نصب، ساخت، اجرا و….) به عهده می گیرد .  در مواردی ممکن است شرکت طرف قرار داد ناظری جهت نظارت بر کار طرف مقابل نیز تعریف کند . مفاد قرار داد بین دو طرف اعم از زمان انجام قرار داد و مبلغ قرار داد خواهد بود .
در ابتدا باید دید که از میان شرکت های تجاری مناسب ( شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود ) کدامین برای مجموعه شما مناسب تر است . با توجه به اعتبار بیشتر شرکت سهامی خاص نزد شرکت های مناقضه گذار و همچنین نیاز به رسیدگی بیشتر در شرکت سهامی خاص باید گفت که شرکت سهامی خاص برای تاسیس شرکت پیمان کاری مناسب تر می باشد.
جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید .


مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه

 ۱- اصل پاسپورت هر یک از شرکا ( با اعتبار بیشتر از ۶ ماه )

 ۲- دو قطعه عکس ( رنگی – زمینه روشن )

 ۳- چند اسم انتخابی برای شرکت

 ۴ – زمینه فعالیت شرکت

 ۵- تعیین درصد سهام هر یک از شرکا در شرکت

 ۶- تعیین مدیر شرکت ( یکی از شرکا )

 ۷- تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه

 ۸- دادن وکالت به شخص تعیین شده از دفتر راهبردی برای ثبت شرکت

 ۹- حداقل سرمایه ۱۰۰۰۰ لیر ترکیه

نحوه ی ثبت شرکت به صورت آنلاین

به دلیل گستردگی اینترنت در سطح جهان و مزایای آن در صرفه جویی هزینه های مالی  و زمان ، امروزه میتوان به صورت غیر حضوری و تنها با استفاده از اینترنت به تمامی امورات خود رسیدگی کرد . با اجرایی شدن سامانه ی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مراجعات ارباب رجوع به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ی اینترنتی  http://irsherkat.ssaa.ir  به طور غیر حضوری انجام می گیرد . از همین رو دیگر نیازی به مراجعه حضوری در ادارات ثبت شرکت نخواهید داشت . هم چنین می توانید تمامی اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آتی را نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir  رصد  پیگیری نمایید .

 با اطمینان و اعتماد به کارشناسان ما ، با خیال راحت شرکت خود را ثبت کنید

از دیگر خدمات ما افتتاح حساب بانکی برای شرکت و هیئت مدیره، اخذ ویزای تجاری و اقتصادی و اقامت برای مدیر شرکت و خانواده ی وی، تهیه ملک برای دفتر کار و تجارت و محل سکونت ، اخذ کارت بازرگانی و اخذ شماره مالیاتی می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ما تماس حاصل فرمایید . ما شما را در تمام مراحل یاری خواهیم کرد .

مواردی که باید قبل از ثبت شرکت در ترکیه بدانید

یک شرکت محدود یک ساختار حقوقی دارد که دارای دو شرکت اصلی می باشد. این شرکت چیزی دارد که شخصیت حقوقی نامیده می شود و مسئولیت های محدود ارائه می دهد. شخصیت حقوقی بدین معنی است که یک شرکت جدای از افرادی که آن را تاسیس کردند، می باشد. به عنوان مثال، این شرکت می تواند با نام خودش وارد قرارداد بشود و مسئول عملکردهای خودش باشد. اگر امور اشتباه پیش برود، این شرکت است که تنبیه خواهد شد نه مدیران یا سهامداران۔ مگر اینکه آنها آگاهانه شرکت را سمت اشتباه سوق بدهند یا وظایف خودشان را به عنوان مدیر شرکت نادیده گرفته باشند. مسئولیت محدود یعنی اگر شرکت ورشکسته بشود سهامداران درصورتی که کار اشتباهی انجام بدهند و قانون آن را خطا بداند آنها مجبور به پرداخت بدهی های خودشان نمی باشند. مسئولیت های شان نسبت به سهم سرمایه ای که در شرکت خود دارند محدود می باشد. این امر بدین معنی نیست که افرادی که در ترکیه شرکت هایی تاسیس می کنند هیچ مسئولیت یا تعهدی ندارند. درواقع مدیران آن شرکت ها هستند که مسئولیت و الزام دارند. این مسئله بدین بستگی دارد که آیا شرکت یک شرکت خصوصی محدود است یا یک شرکت سهامی عام. آنها شامل موارد زیر می شوند: 

  • آنها باید با احتیاط رفتار کنند
  •  اطلاعات و مستندات برای شرکت باید دقیق باشند.
  • عملکردهای مدیران نباید باعث از دست رفتن شرکت بشود.
  • آنها نمی توانند درگیر کلاه برداری بشوند
  • آنها باید تراکنش های پولی را شفاف و قانونی نگه دارند.

دراین راستا ترکیه مانند بیشتر کشورهای جهان است.  این مزیت ها دلیل این امر است که چرا بسیاری از تجارت های جدید به عنوان شرکت های محدود تاسیس می شوند تا به شکل جایگزین هایی مانند شراکت یا بازرگان مستقل، هیچکدام از این موارد از این مزیت ها برخوردار نیستند.

ثبت شرکت در ترکیه چگونه است

تعهدات جاری یک شرکت در ترکیه

یک شرکت محدود در ترکیه باید:

  • هرسال، گزارش مالیات را در بخش مالیات ترکیه بایگانی کند
  • هرماه، یک گزارش مالیات بر ارزش افزوده تهیه کنند و مالیات های مربوطه را پرداخت کند.
  • هرماه، ارزیابی فی مابین مالیات های مربوطه را براساس گزارش مالیات قبلی خود پرداخت کند.
  • بطورکلی با قوانین ترکی مطابقت داشته باشد

مشاوره

همانطور که قبلا نشان داده شد، تاسیس یک شرکت در ترکیه خیلی ساده است اما تقریبا بطور قطع چیزهایی وجود دارند که شما نیاز خواهید داشت مشاوره حرفه ای بگیرید. هم حسابداران و هم وکلا با انواع این مشاوره ها آشنا هستند. بیشتر از هرچیز دیگر، چیزی که انتخاب خواهید کرد مسئله رفاه شخصی می باشد. اگر شما قصد استفاده از خدمات یک حسابدار را دارید، ایده خوب این است که از آنها بخواهید شرکت را تاسیس کنند. اگر شما قبلا از خدمات یک وکیل استفاده کردید (به عنوان مثال، در ارتباط با یک درخواست برای مهاجرت) بهتر است که آن وکیل شرکت را تاسیس کند. هرکسی که انتخاب می کنید تا این کار را انجام بدهد، مهم است که آنها نه تنها فرایند تکنیکی تاسیس شرکت را طی کنند بلکه درمورد اینکه آیا یک شرکت محدود بهتر با نیازهای شما سازگار است یا خیر (یا اینکه بهتر است به روش دیگری تجارت کنید) و اینکه اگر شرکت بهترین انتخاب شماست. بهترین نوع شرکت برای شما چیست و برای تاسیس آن شرکت بهترین کار چیست به شما مشاوره بدهند. این مشاوره وسیع تر هزینه اضافی نیز دارد.

انواع شرکت ها در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

شرکت های سهامی به دو نوع تقسیم میشود:

  • شرکت سهامی خاص: شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن زیر ۲۵۰ نفر میباشند.
  • شرکت سهامی عام : شرکت های هستند که تعداد سهامداران آن بیش از ۲۵۰ نفر میباشند.

شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند شخص حقیقی با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود و اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد ٬هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض می‌باشند. شرکت مختلط در این نوع شرکت یک یا چند نفر شریک، ضامن تمام دیون و دارای سهم الشرکه می باشند ودیگر شرکا در مقابل دیون شرکت فقط به نسبت سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند.

اشخاص حقوقی نمی توانند جزو شرکاء ضامن باشند. مقبول ترین و بیشترین انواع شرکت که در ترکیه ترجیح داده میشود به ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص میباشد. موسسات مالی (صرافی) تاسیس این گونه موسسات مالی در قالب یک شرکت سهامی ممکن میباشد. لیکن تاسیس این نوع موسسات مستلزم اخذ مجوز از سازمانهای مربوطه است که این سازمان ها فعلا مجوز صادر نمیکنند. با این وجود تاسیس این گونه موسسات مالی با راه کار ویژه ای و به صورتی کاملا قانونی مقدور است که در صورت مراجعه دوستان متقاضی همکاری لازم به عمل خواهد آمد.

  • اصل پاسپورت هر یک از شرکاء (با اعتبار بیشتر از ۶ ماه ) – دو قطعه عکس ۴ × ۳ (رنگی – زمینه روشن)
  • چند اسم انتخابی برای شرکت ترکیه – زمینه فعالیت شرکت در ترکیه ( اساسنامه) – تعیین درصد سهام هر یک از شرکاء شرکت در ترکیه – تعیین مدیر شرکت ( یا هر دو شریک) – تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه (هزینه اجاره دفتر در ترکیه از ۳۰۰۰۰۰ تومان در ماه شروع می شود)

تعیین آدرس دفتر شرکت و تنظیم اجاره نامه: ارائه اجاره نامه محل شرکت در اولین مرحله ثبت الزامی است لذا یا شرکا باید در ترکیه قبل از هر اقدامی راساً اقدام به پیدا کردن و اجاره دفتر شرکت نمایند و یا با توافق طرفین، مجری نسبت به اجاره یا خرید محل شرکت اقدام نماید.

  • تنظیم اساسنامه و فرم های مخصوص تاسیس شرکت ـ مراجعه به اداره دارایی و اخذ شماره مالیاتی شرکا
  • تایید اساسنامه در دفتر خانه رسمی ·
  • ناد و بازدید و تایید آدرس دفتر شرکت توسط بازرسان آن اداره
  • بازدید و تایید آدرس شرکت توسط بازرسان اداره دارایی
  • اخذ شماره مالیاتی شرکت پس از بازدید و تایید آدرس
  • اخذ کارت بازرگانی
  • تصدیق دفاتر حسابداری
  • گشایش حساب بانکی شرکت

ثبت شرکت در آنکارا و استانبول

معرفی حسابدار زمان مورد نیاز برای تاسیس شرکت: ثبت شرکت بسته به شعبه اداره دارایی و روزی که کار را آغاز کنیم (اول و یا وسط هفته) بین ۴ الی ۸ روز به طول می انجامد. گروه مهاجرتی توران پارس جهت ثبت شرکت در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *