akdnizunilogo

دانشگاه آکدنیز

دانشگاه آکدنیز ترکیه

دانشگاه آکدنیز ترکیه که به عنوان یکی از مهم ترین دانشگاه های غرب مدیترانه شناخته می شود، یک مرکز تحقیقاتی و علمی می باشد که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۲ در شهر آنتالیا آغاز کرده است. این مرکز تحقیقاتی پس از ترکیب با موسسات آموزش عالی اسپارتا و بوردو به عنوان دانشگاه آکدنیز درآمد و در تلاش است تا با افزایش کیفیت کاری خود در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فن آوری و هنر به عنوان یک دانشگاه برجسته در جهان تبدیل شود. دانشگاه آکدنیز به محیط زیست و حفظ آن اهمیت فراوانی می دهد و با کارآفرینی خود زمینه های شغلی مناسبی را برای فارق التحصیلانش ایجاد می کند.

دانشگاه آکدنیز ترکیه

شهر آنتالیا نیز یکی از شهر های زیبا و گردشگری کشور ترکیه بوده و به دلیل آب و هوای معتدل و جاذبه های گردشگری فراوانش، دانشجویان بین المللی را به تحصیل در این شهر ترغیب می کند.
هم اکنون دانشگاه آکدنیز دارای ۲۴ دانشکده، ۷ موسسه، ۱ مدرسه عالی و بالغ بر ۷۴ هزار دانشجو و ۲۷۰۰ استاد و هیئت علمی می باشد که همگی از بهترین اساتید می باشند. از این میان ۱۹۸ استاد تمام، ۱۰۱ دانشیار و ۱۰۸ استادیار مشغول به کار می باشند. ناگفته نماند زبان آموزشی دانشگاه آکدنیز، ترکی است. امر اوزکان جراح پلاستیک و یکی از اساتید برتر این دانشگاه موفق شد در سال ۲۰۱۱ اولین جراحی پیوند کامل صورت را در بیمارستان دانشگاه آنتالیا با موفقیت به انجام برساند.
رشته های گوناگون و فراوانی در تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ارائه می شود که از این میان می توان به رشته هایی همچون رشته پرستاری، مدیریت، بیولوژی، اقتصاد، فیزیک، مامایی، شیمی، مدیریت گردشگری، باستان شناسی، مدیریت مهمان داری و … اشاره کرد.

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده حقوق
  3. دانشکده مهندسی
  4. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  5. دانشکده هنر و علوم
  6. دانشکده شیلات
  7. دانشکده هنر های زیبا
  8. دانشکده تجارت
  9. دانشکده الهیات
  10. دانشکده کشاورزی
  11. دانشکده آموزش و پرورش
  12. دانشکده ارتباطات

دانشگاه آکدنیز ترکیه

رنکینگ دانشگاه آکدنیز ترکیه

طبق آخرین آمار و اطلاعات بدست آمده در سال ۲۰۱۸، دانشگاه آکدنیز توانسته است رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ را در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ را در میان برترین دانشگاه های تازه تاسیس جهان را بدست بیاورد. همچنین این دانشگاه یکی از ۵۰ دانشگاه برتر کشور ترکیه شناخته می شود. با این وجود این دانشگاه هنوز مورد تائید وزرات علوم ایران قرار نگرفته است.

نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه آکدنیز ترکیه

دانشجویان بین المللی جهت ورود به این دانشگاه باید در آزمون ورودی تی ار یوس ( TRYOS ) شرکت کرده و حداقل نمره مناسب را با توجه به رشته ی مورد نظرشان بدست بیاورند. همچنین همانطور که پیش از این گفتیم زبان آموزشی دانشگاه آکدنیز ترکی بوده و از همین رو تسلط کامل به این زبان و ارائه مدرک تومر ( TOMER ) الزامی می باشد.
جهت تحصیل در دانشگاه آکدنیز، رزومه کامل و ترجمه شده ( به زبان ترکی ) خود را برای دانشگاه ارسال کرده و در صورت پذیرش نسبت به دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. همچنین می توانید جهت ثبت نام و مشاوره تحصیلی خود با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

دانشگاه آکدنیز ترکیه

امکانات دانشگاه آکدنیز ترکیه

دانشگاه آکدنیز امکانات علمی، آموزشی و رفاهی گسترده ای را برای دانشجویان خود ایجاد کرده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
خوابگاه ۳۰۰۰ تخته خوابی جهت اسکان دانشجویان دختر و پسر
رستوران ها، سالن های غذاخوری با کیفیت بالا و ارزان
کتابخانه مرکزی با بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب و امکان استفاده از اینترنت پرسرعت
امکانات گوناگون ورزشی ( استخر، زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین اسکیت، سالن شطرنج، سالن پیلاتس، سالن بدن سازی و .. )
مرکز سلامت و ارائه امکانات درمانی با کمترین هزینه
بیش از ۱۰۹ انجمن دانشجویی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، علمی و …

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه آکدنیز آنتالیا و سایر دانشگاه های ترکیه و هم چنین نحوه ثبت نام در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت قبولی در دانشگاه آکدنیز

  • حداقل نمره ۷۰ در آزمون یوس
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی
  • ارائه رزومه کامل تحصیلی به صورت ترجمه شده به زبان ترکی یا انگلیسی
  • شرکت در آزمون ترکی استانبولی تومر یا TYS

شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه کارادنیز ترکیه

دانشجویان این دانشگاه برای اسکان خود در خوابگاه های دانشجویی و خورد و خوراک خود موظف به پرداخت هزینه می باشند از این رو امکان کار به صورت نیمه وقت جهت پرداخت مخارج و هزینه های خود وجود دارد. شهریه دانشگاه ها با توجه به دولتی یا خصوصی، رشته و مقطع تحصیلی گوناگون متفاوت است. همچنین هزینه های گفته شده به صورت متغیر بوده و با توجه به نرخ لیر ترکیه و تبدیل آن به تومان ایران تغییر خواهد کرد.

  • پزشکی (ترکی) : ۲۵۰/۰۰۰ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۱۸۲/۰۰۰ لیر
  • فیزیوتراپی (ترکی) : ۱۰۰/۰۰۰ لیر
  • پرستاری (ترکی) : ۱۰۰/۰۰۰ لیر

بورسیه تحصیلی در دانشگاه آکدنیز

دانشگاه آکدنیز نیز مانند سایر دانشگاه های ترکیه در صدد جذب دانشجویان نخبه از سرتاسر جهان بوده و شرایط بورسیه تحصیلی مناسبی را فراهم کرده است. دانشجویان می توانند در سایت ترکیه بورسلاری رفته و با آپلود مدارک خود جهت دریافت بورسیه تحصیلی ثبت نام کنند. جهت اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه می توانید با مشاوران توران آکادمی در ارتباط باشید.

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه آکدنیز آنتالیا و سایر دانشگاه های ترکیه و هم چنین نحوه ثبت نام در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.