uskudarlogo

دانشگاه اسکودار یک دانشگاه خصوصی و مدرن است که در سال ۲۰۱۱ در استانبول تاسیس شد. این دانشگاه با پیشرفت های روز افزون علمی و ارتقای سطح اندیشه دانشجویان خود توانسته است تا به یکی از مهم ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه تبدیل شود . هم چنین پیش بینی و برنامه ریزی این دانشگاه در پیشرفت و کمک به رشد اقتصاد کشور ترکیه تا سال ۲۰۲۳ است.  دانشگاه اسکودار در برنامه های تبادل دانشجویی مانند اراسموس نیز شرکت دارد.

دانشگاه اسکودار استانبول هم اکنون دارای ۵ دانشکده بوده و رشته های تحصیلی این دانشگاه به زبان های ترکی و انگلیسی آموزش داده می شوند. از همین رو دانشجویان می بایست با توجه به زبان آموزشی رشته تحصیلی خود به یکی از این دو زبان تسلط کافی داشته باشند.

همان طور که گفتیم دانشگاه اسکودار در یکی از بزرگ ترین و زیبا ترین شهر های کشور ترکیه یعنی شهر استانبول قرار گرفته است. این دانشگاه در منطقه آلتون زاده و در خیابان تورکسوی قرار داشته و مسیر حمل و نقل دانشجویان به آسانی صورت می گیرد.

این دانشگاه که در ابتدا یک بیمارستان عصب شناسی و روان درمانی بود، یکی از دانشگاه های تازه تاسیس به شمار می آید با این حال توانسته است به موفقیت های بسیار خوبی در حوزه های پزشکی دست یابد. هم اکنون دانشجویان در سرتاسر جهان می توانند در رشته های متنوع و با کیفیتی بالا در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

دانشکده ها :

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  3. دانشکده علوم طبیعی و مهندسی
  4. دانشکده علوم سلامت
  5. دانشکده ارتباطات

برخی از رشته های دانشگاه اسکودار

روانشناسی – انیمیشن – رسانه و سیستم های ارتباطی – روابط عمومی – طراحی ارتباطات بصری – فلسفه جامعه شناسی – بیو تکنولوژی – علوم سیاسی و روابط عمومی – مهندسی شیمی و بیولوژیکی – مهندسی کامپیوتر- مهندسی صنعتی – مهندسی برق و الکترونیک – مهندسی ژنتیک و علوم مولکولی – مهندسی نرم افزار – رشد کودک – پرستاری گفتار درمانی – پزشکی – تغذیه و علوم غذایی – کار درمانی فیزیوتراپی و توان بخشی و …

دانشگاه اسکودار ترکیه

رنکینگ دانشگاه اسکودار

دانشگاه اسکودار توانسته است رتبه ۳۲۵۸ را در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۶۰ را در میان برترین دانشگاه های کشور ترکیه بدست آورد. همچنین نام این دانشگاه در میان ۱۵ دانشگاه خصوصی برتر قرار دارد. لازم به ذکر است این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران نمی باشد از این رو اگر قصد ادامه تحصیل و کار در کشور ایران را ندارید دانشگاه اسکودار استانبول یکی از گزینه های مناسب برای شما خواهد بود.

امکانات دانشگاه اسکودار

  • آزمایشگاه ‌های تخصصی
  • خوابگاه‌ های مرف دخترانه و پسرانه
  • کلوپ‌ های دانشجویی
  • اینترنت رایگان
  • باشگاه ‌های متعدد ورزشی
  • کتابخانه ‌های مجهز
  • بانک
  • سالن‌ های غذاخوری، کافه تریا و …

نحوه ثبت نام و پذیرش

دانشجویان خارجی جهت ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی می توانند در آزمون YOS و یا SAT شرکت کنند. پس از درخواست آنلاین دانشجویان می بایست در زمان اعلام شده جهت مصاحبه و ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.هم چنین در مقاطع بالاتر نیز نیازمند داشتن مدرک آیلس و GRE هستند . تمامی مدارک تحصیلی نیز باید به صورت ترجمه شده به دانشگاه تحویل داده شود.

دانشگاه اسکودار ترکیه

بورسیه دانشگاه های خصوصی ترکیه

شهریه های دانشگاه اسکوداردانشگاه اسکودار ترکیه

شهریه دانشگاه ها با توجه به رشته های تحصیلی متفاوت است. جهت آشنایی بیشتر با رشته ها، شهریه آن ها و هم چنین اطلاعات بیشتر از دانشگاه اسکودار با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. توران پارس در تمامی مراحل تحصیل و اقامت شما ، همراه و پشتیبان شما خواهد بود.

  • پزشکی (ترکی) :۱۶/۰۰۰ دلار
  • پزشکی (انگلیسی) :۲۲/۰۰۰ دلار
  • دندانپزشکی (ترکی) :۱۵/۰۰۰ دلار
  • فیزیوتراپی (ترکی) : ۳/۲۰۰ دلار
  • پرستاری (ترکی) :  – ۲/۵۰۰ دلار