duzceunilogo

دانشگاه دوزجه یکی از بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه در شهر دوزجه می باشد که درسال ۲۰۰۶ تاسیس شده است. با این حال تاریخچه فعالیت این دانشگاه جدید، به سال های دور باز می گردد. یکی از قدیمی ترین مدارس حرفه ای آن ، دانشکده حرفه ای دوزجه ، از سال ۱۹۷۶ وجود داشته است. این دانشگاه در شهرِ دوزجه در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شرقِ استانبول واقع شده است.در این مقاله قصد داریم شما را با دانشگاه دوزجه آشنا کرده و درباره ی شرایط أخذ پذیرش از این دانشگاه بحث نماییم. اگر شما نیز علاقمند به تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستید این مقاله را از دست ندهید. دانشگاه دوزجه در سال ۲۰۰۸ با پیوستن به جنبش ملی کیفیت توانست نشان ۴ ستاره را از انجمن کیفیت ترکیه دریافت کند. همچنین در سال ۲۰۱۱ در پروژه ای با عنوان ” ما با همکاری یکدیگر می توانیم به بیشتر از این ها دست یابیم ” که در زمینه توسعه کارآفرینی طراحی شده بود موفق به دریافت جایزه کارآفرینی اروپا شد.

این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ به طور رسمی به عضویت انجمن دانشگاه های اتحادیه اروپا (EUA) درآمد. علاوه بر این دانشگاه دوزجه عضو انجمن دانشگاهی قفقاز و دارای تأییدیه شورای تحصیلات عالی ترکیه (YÖK) می باشد. این دانشگاه در مدت زمان کوتاهی از ابتدای تأسیس توانست به موفقیت های آکادمیک بزرگی دست یابد و همچنان در مسیر تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی به سرعت در حال پیشرفت می باشد.دانشجویان دانشگاه دوزجه از کیفیت آموزشی بالا در سطح استانداردهای بین المللی بهره می برند. دانشگاه دوزجه با عضویت در برنامه های بورس تبادل دانشجو اتحادیه اروپا مانند اراسموس پلاس (ERASMUS+)، فارابی ، مولانا امکان تحصیل دانشجویانش را درمقطع تحصیلات تکمیلی برای چندین ترم، درسایر دانشگاه های عضو اتحادیه اروپا فراهم کرده است. همچنین طبق قرارداد همکاری دوجانبه، هم اکنون ۳۳۶ دانشجوی بین المللی (در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) از ۲۷ کشور مختلف جهان، در حال تحصیل در این دانشگاه می باشند.

توران آکادمیدانشکده های دانشگاه دوزجه

این دانشگاه در ابتدای تأسیس شامل ۳ دانشکده و ۵۷۰۰ دانشجو بود، با این حال امروزه دانشگاه دوزجه یکی از معتبرترین و برجسته ترین دانشگاه های ترکیه با ۱۴ دانشکده ، ۴ مؤسسه ، ۲ کالج ، ۱۰ هنرستان فنی حرفه ای ، چندین بیمارستان و مرکز تحقیقاتی و کاربردی می باشد که حدود ۳۳ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
ساختار آکادمیک و دانشکده های دانشگاه دوزجه به شرح زیر تشکیل شده است.
دانشکده ها :
۱. دانشکده علوم سیاسی آکچا کوجا بی
۲. دانشکده جنگلداری
۳. دانشکده علوم پزشکی
۴. دانشکده پزشکی
۵. دانشکده مهندسی
۶. دانشکده فناوری
۷. دانشکده آموزش
۸. دانشکده آموزش فنی
۹. دانشکده هنر و علوم
۱۰. دانشکده الهیات
۱۱. دانشکده مدیریت بازرگانی
۱۲. دانشکده هنر ، طراحی و معماری
۱۳. دانشکده کشاورزی و علوم طبیعی
۱۴. دانشکده علوم ورزشی

دانشکده های دوزجه

مدارس، موسسات و دانشکده ها

هنرستان فنی حرفه ای دانشگاه دوزجه :
۱. هنرستان فنی حرفه ای دوزجه
۲. هنرستان فنی حرفه ای آکچا کوجا (Akçakoca)
۳. هنرستان فنی حرفه ای قلیملی (Climli)
۴. هنرستان فنی حرفه ای گلیاکا (Golyaka)
۵. هنرستان فنی حرفه ای گوموسووا (Gümüşova)
۶. هنرستان فنی حرفه ای کایناشلی (Kaynasli)
۷. هنرستان فنی حرفه ای دکتر اینگین کومایری (Dr. Engin PAK Cumayeri)
۸. هنرستان فنی حرفه ای علوم بهداشتی
۹. هنرستان فنی حرفه ای علوم اجتماعی
۱۰. هنرستان فنی حرفه ای جنگلداری

از موسسات این دانشگاه می توان به مؤسسه علوم، مؤسسه علوم بهداشتی، مؤسسه علوم اجتماعی، مؤسسه هنرهای زیبا اشاره کرد و ۲ کالج دانشگاه دوزجه شامل مدرسه مدیریت گردشگری و هتلداری آکچا کوجا (Akçakoca)، مدرسه زبان های خارجی قاضی ارجیاس (Hakime Erciyas) می شود.در دانشگاه دوزجه رشته هایی مانند پزشکی، طراحی مد، تربیت بدنی و همچنین رشته های مهندسی از محبوبیت بالایی در میان دانشجویان برخوردار می باشند.
دانشگاه دوزجه علاوه بر موفقیت های بیشمار در زمینه های علمی ، آموزشی و پرورشی ، در زمینه ورزش نیز دستاوردهای بی شماری را در کارنامه خود ثبت نموده است
دانشگاه Düzce با داشتن رتبه دوم در رتبه بندی كل مدال های منتشر شده توسط فدراسیون ورزش دانشگاهی ترکیه ، در سال ۲۰۱۷ دستاوردهای ورزشی خود را توسعه داد و در مجموع با ۶۲ مدال ورزشی (۲۵ طلا ، ۱۸ نقره و ۱۹ برنز) رتبه نخست را در میان دانشگاه های ترکیه کسب نمود. دانشگاه دوزجه به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی پویا و کارآفرین با داشتن برنامه های آموزش مدرن و کادرعلمی و مجهز بعنوان یک سازمان خلاق ، مبتکر و نوآورعلاوه بر ارتقاع سطح علمی نسل آینده، سهم بسزایی در توسعه منطقه نیز دارد.
این دانشگاه، اولین دانشگاه ایالتی است که تحت ارزیابی خارجی هیئت کیفیت آموزش عالی قرار دارد.

توران آکادمی

دستاوردها و پروژه ها

  • ایجاد اولین جنگل تولید عسل
  • اولین برنامه جمعیت و شهرنشینی
  • پایه گذاری اولین برنامه امنیت اجتماعی
  • اولین برنامه کارشناسی و تحصیلات تکمیلی زبان و ادبیات چرکیسی
  • اولین برنامه تحصیلات تکمیلی تکنولوژی مواد کامپوزیت
  • دستیابی به اولین و تنها جایزه کارآفرینی اروپا

در مرکز تحقیقات ، توسعه و کاربردهای زنبورداری دانشگاه دزچه (DAGEM)پروژه ای به نام “زنبور بی حیا” تهیه شده است که یک مطالعه مهم در زمینه علم می باشد. محصولات تولیدی این پروژه مانند عسل، بره موم، گرده و ژل رویال با مارک تجاری DAGEMبه مصرف کنندگان عرضه می شود.
دانشگاه دوزجه به عنوان یک دانشگاه پیشرو در ایجاد فرهنگ مدیریتی شفاف و مشارکتی ، در برنامه های منظم ماهانه فرصتی را فراهم می آورد کلیه اعضای دانشگاه به ویژه کارکنان دانشگاهی و اداری و همچنین دانشجویان مشکلات ، انتقادات ، مشاهدات ، ارزیابی و پیشنهادات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه دوزجه

دانشگاه دوزجه در دوازدهمین سالگرد تاسیسش، در راستای شعار خود مبنی بر “دانشگاهی که ارزش ایجاد می کند” توانسته موفقیت خود در زمینه های آکادمیک را به اثبات برساند.
بر طبق رنکینگ مرکز رتبه بندی URAP ، دانشگاه دوزجه در سطح بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه در رتبه ۶۹ قرار گرفت.
در سال ۲۰۱۷ این دانشگاه در شاخص رضایت دانشجویان در “ارزیابی میزان رضایت از دانشگاه های ترکیه” توانست رتبه ی A+ را به دست آورد و در بین رتبه بندی مشوق های دانشگاهی (DÜS-2018) در بین ۱۰۸ دانشگاه دولتی رتبه ۱۹ را کسب کرد.

نحوه اخذ پذیرش دانشگاه دوزجه

متقاضیان بومی جهت اخذ پذیرش دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه می باشند و با نمراتی که کسب می کنند، ارزیابی می شوند. اما متقاضیان خارجی جهت اخذ پذیرش دانشگاه دوزجه باید در آزمون ورودی  YOS نمره بالا بدست آورند.

شهریه دانشگاه دوزجه

  • پزشکی (ترکی) : ۲۷/۸۵۳ لیر
  • پرستاری (ترکی) : ۵/۴۷۸ لیر
  • فنی و مهندسی (ترکی) : ۵/۴۷۸ لیر