adkuniversitylogo

دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا یکی از دانشگاه های دولتی شهر ترکیه می باشد که در سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی در شهر زیبا و توریستی آلانیا تاسیس شد. آلانیا یکی از شهر های زیبا ترکیه با جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بیشماری می باشد و همین موضوع دانشجویان زیادی را علاقمند به تحصیل در این دانشگاه کرده است. به این دانشگاه به صورت اختصار دانشگاه ” ALKU ” گفته می شود.
دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا شعار خود را “ریشه ما در گذشته و هدف ما در آینده ” قرار داده است و در پی تربیت دانشجویانی وطن دوست، دانشمند و خلاق می باشد. زبان آموزشی این دانشگاه ترکی و انگلیسی بوده و مناسب دانشجویان بین المللی می باشد که به زبان ترکی تسلط نداشته و یا قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی را دارند. هم اکنون این دانشگاه شامل ۸ دانشکده، ۳ موسسه و ۳ مدرسه حرفه ای است.
دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا با شرکت در برنامه تبادل دانشجویی همچون اراسموس، فارابی و مولانا به مبادله دانشجویان خود با دانشگاه های کشور های خارجی می پردازد و امکان تحصیل در برترین دانشگاه های اروپایی و آمریکایی را برای دانشجویان خود فراهم می نماید. هم اکنون هزاران دانشجوی خارجی از ۴۰ کشور مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.
هر ساله این دانشگاه پذیرای هزارن دانشجوی خارجی و داخلی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. تمامی رشته های این دانشگاه به صورت روزانه و شبانه ارائه می شوند. از رشته های گوناگون ارائه شده در این دانشگاه می توان به رشته هایی همچون رشته مدیریت بازرگانی، اقتصاد و امور مالی، تجارت بین الملل، مدیریت گردشگری و منابع انسانی، مهندسی بازرگانی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، ریاضیات، بانکداری و بیمه، حسابداری، مهندسی برق، تکنولوژی کنترل و اتوماسیون، دکوراسیون، باغبانی، مدیریت هتل و … اشاره کرد.

دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده علوم بهداشتی
  4. دانشکده مهندسی
  5. دانشکده گردشگری
  6. دانشکده آموزش
  7. دانشکده بازرگانی
  8. دانشکده علوم ورزشی

موسسات

  • موسسه علوم
  • موسسه علوم اجتماعی
  • موسسه علوم بهداشتی

مدارس حرفه ای

  • مدرسه حرفه ای دانشگاه علاالدین کیقباد
  • مدرسه حرفه ای اتاق بازگانی و صنایع آلانیا
  • مدرسه حرفه ای Akseki

دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا

ویژگی ها و امکانات دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا

دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا امکانات علمی، آموزشی و رفاهی گسترده ای را برای دانشجویان خود ایجاد کرده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
فاصله تا فرودگاه قاضی پاشا ۴۰ دقیقه و تا فرودگاه بین المللی آنتالیا ۲ ساعت
امکان رفت و آمد زمینی با اتوبوس از طریق ترمینال آلانیا
دسترسی دانشجویان به اتوبوس های شهری به دانشگاه و مرکز شهر
قرار گرفتن دانشگاه در یک منطقه توریستی، ورزشی، رفاهی و …
انجمن های متعدد دانشجویی در شاخه های مختلف
برگزاری فستیوال های بهاره به صورت سالیانه
برگزاری همایش ها، سمنیار ها، کنفرانس ها
ارائه امکانات ورزشی گوناگون به دانشجویان
برگزاری نمایشگاه ها و گالری ها
برگزاری کنسرت و انواع مسابقات
امکان اسکان در خوابگاه های دانشجویی دولتی دانشگاه
و …

دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا

شهریه دانشگاه علاء الدین کیقباد

  • پزشکی (ترکی) : ۳۷/۱۳۸ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۳۳/۴۹۰ لیر

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه علاالدین کیقباد آلانیا و سایر دانشگاه های ترکیه و هم چنین نحوه ثبت نام در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.