yeditepeunilogo

دانشگاه یدی تپه استانبول نام یک دانشگاه خصوصی در شهر استانبول ترکیه است که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده است. این دانشگاه که از لحاظ مالی مستقل از دولت ترکیه قرار دارد،به عنوان بزرگ ترین موسسه در بین ۲۷ دانشگاه خصوصی ترکیه نامیده می شود. هم اکنون این دانشگاه حدود ۱۲۵۰ استاد و ۱۵۰۰۰ هزار دانشجو داشته که ۲۰ درصد آن ها در برنامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مشغول به تحصیل هستند.

پردیس اصلی دانشگاه یدی تپه استانبول در قسمت آسیایی این شهر قرار دارد و سایر دانشکده ها چون دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان های دانشگاه، در نقاط دیگر شهر قرار گرفته اند.

زبان آموزشی دانشگاه یدی تپه انگلیسی است و این امر برای دانشجویانی که به زبان ترکی مسلط نبوده و یا قصد ادامه ی تحصیل در کشور های اروپایی و آمریکایی را دارند حائز اهمیت است. در این بین دو رشته ی علوم سیاسی و ارتباطات بین الملل به زبان فرانسه، هنر و طراحی به زبان ایتالیایی و برنامه کسب و کار اجرایی به زبان آلمانی تدریس می شوند.
دانشگاه یدی تپه دارای ۱۳ دانشکده، ۳ موسسه تحصیلات تکمیلی و یک موسسه آموزش عالی است و در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سراسر دنیا پذیرش می گیرد.

دانشگاه یدی تپه استانبول

 

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده داروسازی
  3. دانشکده دندانپزشکی
  4. دانشکده حقوق
  5. دانشکده مهندسی
  6. دانشکده معماری
  7. دانشکده اقتصاد و علوم اجرایی
  8. دانشکده بازرگانی
  9. دانشکده ریاضیات
  10. دانشکده ارتباطات
  11. دانشکده هنر و علوم
  12. دانشکده هنر های زیبا
  13. دانشکده آموزش

موسسات تحصیلات تکمیلی

  • موسسه تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی
  • موسسه تحصیلات تکمیلی سلامت
  • موسسه تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی

توران آکادمی

رنکینگ دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول  توانسته است رتبه ۱۵۶۹ در برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۲۵ در برترین دانشگاه های ترکیه را اذان خود کند. ناگفته نماند شهروندان اروپایی که در این دانشگاه تحصیل می کنند پس از کسب مدرک خود می توانند به صورت مستقیم کار خود را در اروپا آغاز کنند.

دانشکده پزشکی دانشگاه یدی تپه

دانشکده پزشکی دانشگاه یدی تپه در مرکز اطلاعات یدی تپه واقع شده و مجهز به آزمایشگاه های علوم پایه پزشکی و لابراتوار های بالینی می باشد. هم چنین بهترین خدمات پزشکی در این دانشکده جهت رفع نیاز دانشجویان و پژوهشگران قرار داده شده است. از دیگر امکانات این دانشکده می توان به کتابخانه ملی پزشکی اشاره کرد که تمامی کتب آموزشی مرتبط در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. هم چنین دانشگاه مجهز به سیستم وایرلس اینترنت است و به صورت ۲۴ ساعته در تمامی هفت روز هفته در اختیار دانشجویان قرار دارد.

دانشگاه یدی تپه استانبول

پذیرش در دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه یدی تپه

زمان و دوره آموزشی در رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه یدی تپه، به طور معمول پنج سال و حداکثر ۹ سال به طول می انجامد. زبان آموزشی در دانشکده دندانپزشکی انگلیسی و ترکی می باشد. جهت ورود و ثبت نام در این دانشکده، دانشجویان موظف به شرکت در آزمون های زبان خارجی هستند تا سطح مهارت آن ها در زبان انگلیسی ارزیابی شود. در صورت داشتن امتیاز و نمره مناسب در این آزمون دانشجویان می توانند جهت ثبت نام خود اقدام کنند. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت و یا کارت شناسایی معتبر
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • آزمون های ورودی ملی یا بین المللی چون SAT , ACT , YOS , GCE , IB , …
  • ( داشتن حداقل نمره مورد تائید برای پذیرش در دانشگاه )
  • رونوشت کامل دبیرستان
  • عکس
  • نتایج آزمون زبان

بورسیه دانشگاه های خصوصی ترکیه

شهریه دانشگاه پزشکی یدی تپه

پزشکی انگلیسی ۳۰/۰۰۰ دلار

دندان پزشکی انگلیسی ۳۰/۰۰۰ دلار

داروسازی ۱۸/۵۰۰ دلار

فیزیوتراپی و پرستاری ۱۲/۲۰۹ دلار (با تخفیف ۶/۱۰۴ دلار)

فنی مهندسی ۱۷/۹۵۵ دلار (با تخفیف ۸/۹۷۷ دلار)