yuksekihtsasunilogo

دانشگاه یوکسک ایحتیساس در سال ۱۹۴۸ برای تربیت متخصص در حوزه ی پزشکی تاسیس شد .این دانشگاه تنها مختص به رشته ی پزشکی است و در سال ۲۰۱۳ علاوه بر حوزه تخصص ، اجازه و ظرفیت آموزش پزشک عمومی هم به آن اضافه شد.این دانشگاه تا سال ۲۰۱۶ به عنوان دانشگاه دولتی فعالیت می کرد در این سال به دانشگاه خصوصی تغییر کرد.

اساتید دانشگاه یوکسک ایحتیساس همگی استاتید برتر دانشگاه های ترکیه (حاجت تپه و آنکارا) هستند و بیمارستان های این دانشگاه جزو معروف ترین و بهترین بیمارستان های ترکیه است. در این دانشگاه تنها سه رشته پزشکی (عمومی و تخصصی)،فیزیوتراپی و تغذیه و علوم ورزشی تدریس می شود.

دانشگاه یوکسک ایحتیساس در برنامه های تبادل دانشجویی همچون اراسموس عضویت داشته و از همین رو امکان تحصیل دانشجویان خود را در برترین دانشگاه های اروپایی به مدت یک سال فراهم آورده است. دانشجویان می توانند از این فرصت تحصیل استفاده کرده و چند ترم تحصیلی خود را در دانشگاه های قدرتمند اروپایی بگذارنند. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که عضویت در برنامه های دانشجویی سبب رشد دانشگاه ها از نظر کیفی و کمی می باشد.

توران آکادمی

توران آکادمی نماینده انحصاری دپارتمان  دانشجویان ایرانی

دانشگاه یوکسک ایحتیساس فعالیت خود را در سال ۲۰۱۵ با ۵۱ دانشجو در دانشکده پزشکی آعاز کرد. در سال ۲۰۱۶ با تشکیل گروههای علوم بهداشت، تغذیه و رژیم غذائی، فیزیوتراپی و توان بخشی به کار خود ادامه داد. همچنین در دانشکده حرفه ای بهداشت برنامه های آموزشی خود را تنظیم و بخش های مدیریت پرستاری و مدیریت بهداشتی در دانشکده علوم بهداشت را افتتاح نمود. تدریس در چهار بخش در دانشکده علوم بهداشت آغاز و در همان سال خدمات الکترونوروفیزیولوژی و خدمات اتاق عمل در دانشکده بهداشت راه اندازی نمود.

رشته های پزشکی، فیزیوتراپی، تغذیه و پرستاری  از جذابترین رشته ها برای دانشجویان ایرانی می باشد.

 دانشکده های این دانشگاه عبارتند از : 

۱-دانشکده پزشکی
۲-دانشکده علوم بهداشت
۳-دانشکده علوم ورزشی

زبان دانشگاه یوکسک ایحتیساس آنکارا  

زبان آموزشی دانشگاه یوکسک ایحتیساس ترکی می باشد. تمامی دانشجویان بین المللی می بایست به این زبان تسلط کافی داشته باشند و دارای مدرک معتبر زبان ترکی تومر باشند. دانشجویانی که دارای مدرک زبان ترکی باشند مستقیما می توانند تحصیل خود را در رشته انتخابی خود آغاز کنند. در صورتی که دانشجو تسلط کافی به زبان ترکی نداشته باشد، می بایست در دوره یک ساله آموزش زبان حاضرلیک که توسط خود دانشگاه برگزار می شود شرکت کرده و در پایان ترم نمره قابل قبول را بدست آوردند.

امکانات دانشگاه 

  • استفاده از برترین و نامدار ترین اساتید کشور ترکیه
  • ایجاد خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه به صورت مجزا و با بهترین امکانات
  • همکاری با چندین بیمارستان نامدار در کشور ترکیه به جهت آموزش عملی و علمی به دانشجویان خود
  • آزمایشگاه های مجهز برای تمامی رشته های تحصیلی
  • امکان دریافت بورسیه در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • رستوران ها، سالن های غذاخوری و کافه تریاها
  • انجمن های دانشجویی متعدد در زمینه های مختلف

 

شهریه دانشگاه یوکسک ایحتیساس

  • پزشکی (ترکی) : ۱۸/۰۰۰ دلار – ۱۱/۰۰۰ دلار
  • پزشکی (انگلیسی) : ۱۸/۰۰۰ دلار – ۱۳/۰۰۰ دلار
  • فیزیوتراپی (ترکی) : ۲/۵۰۰ دلار