همه چیز در مورد MBA

رشته ی MBA یکی از رشته های مدیریتی می باشد که به دلیل آموزش های کاربردی و مفید خود در طی دوران آموزشی، نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار را جلب کرده است. در سال های گذشته در ایران نیز با شناخت هر چه بیشتر از این رشته ی مدیریتی، مدیران و کارآفرینان زیادی علاقه مند به شرکت در این رشته و کسب این دانش می باشند. در ادامه با سرفصل ها و محتوای دروس MBA آشنا می شویم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

MBA  چیست ؟

قبل از هرچیزی باید با مفهوم واژه ی MBA  آشنا شویم. این واژه که مخفف اصلاح Master of Business Administration می باشد به معنی دوره ی پیشرفته مدیریت کسب و کار است و هدف آن بررسی مسائل مدیریتی از منظر کاربردی و عملی می باشد. دانشجویان این رشته چگونگی حل مسائل و مشکلات را آموخته و با فراگیری علم مدیریت به بهبود کسب و کار خود کمک می کنند. هم چنین می توانند از دانش خود جهت مشاوره و خدمات مدیریتی به سایر کسب و کارها استفاده کنند. این دوره ی آموزشی مختص مدیران رده میانی یا رده بالایی سازمان ها می باشد که می خواهند با بهره برداری از به روز ترین متد های علمی و کاربردی، کسب و کار خود را به روز کرده و در نتیجه به سود های بالا برسند. افراد کارآفرین نیز که قصد شروع یک کسب و کار را دارند می توانند در این دوره ها شرکت کرده و با آموزش های لازم تبدیل به یک مدیر موفق در حوزه ی کاری خود شوند.
Global MBA و Global DBA از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار هستند چرا که پذیرش در آن ها نیز سخت تر می باشد. با استناد به آمار ها و گزارشات می توان دریافت که گذراندن دوره ی  MBA می تواند ماشین پولسازی شما باشد.

MBA توران آکادمی

مشاهده لیست گرایش های MBA و DBA 

محتوای آموزشی دوره MBA

در این دوره با توجه به گرایش افراد، دروس متفاوتی ارائه می شود. در ادامه به معرفی این گرایش ها و سرفصل هایشان خواهیم پرداخت.

محبوب ترین گرایش های MBA

  • مدیریت حسابداری
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت اقتصاد
  • مدیریت کارآفرینی
  • مدیریت دارایی
  • مدیریت جهانی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت سیستم های اطلاعاتی
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت عملیات و فرایند
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت ریسک
  • مدیریت فناوری
  • مدیریت جهانگردی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت برند
  • مدیریت بیمه

گرایش بازاریابی

در گرایش بازاریابی مهارت های زیادی به افراد آموزش داده می شود که بر اساس آن ها بتوانند نسبت به تحقیقات بازار اقدام کرده، بازار و نقاط ضعف رقبا را شناسایی کرده و جامعه هدف محصولات و خدمات خود را بشناسد تا در نهایت به عنوان یک مدیر بازاریابی شناخته شود. از جمله ی این مهارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اصول بازرگانی
  • تدوین استراتژی های بازاریابی
  • اصول طراحی کمپین تبلیغاتی موفق
  • مطالعه و تحلیل بازار
  • تعیین بازار هدف و بخش بندی بازار
  • نگرش برنامه بازاریابی
  • افزایش وفاداری مشتری به سازمان
  • تکنیک های افزایش جذابیت محصول

گرایش استراتژی

یکی از دلایل شکست شرکت ها و سازمان ها علاوه بر مشکلات مالی و نبود فناوری جدید، انتخاب راهبرد ها و روش های غلط در مدیریت شرکت و سازمان می باشد. به عنوان مثال شرکت نوکیا به علت انتخاب استراتژی غلط و راهبرد های کلان و اشتباه و هم چنین نادیده گرفتن رقبای خود، کسب و کار خود را ضعیف کرده و از قدرت آن کاست. بنابر این دانش مدیران از شرایط کسب و کار خود همراه با تحلیل نقاط ضعف و قدرت سازمان و هم چنین درک درست از بازار و توانایی رقبا در عملکرد و موفقیت سازمان ها بسیار اثرگذار می باشد. در این دوره با گرایش استراتژی مدیران می توانند راهبرد های اجرایی را آموخته و پس از آن به عنوان یک مشاور استراتژی و برنامه ریز نه تنها به سازمان خود بلکه به سازمان های دیگر نیز مشاوره دهند. از جمله مفاهیمی که در این دوره آموزش داده می شود می توان به مدیریت تحول سازمانی، تفکر استراتژیک، تدوین طرح کسب و کار و مفاهیم تخصصی گرایش استراتژیک نام برد.

کسب مدرک معتبر یا کسب مهارت ؟

داشتن مدرک معتبر MBA انگیزه ی بسیاری از دانشجویان می باشد چرا که داشتن مدرک MBA جلای خاصی به سابقه کاری و برند شخصی شما خواهد داد و باعث می شود تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید اما فراموش نکنید که کاربرد و برد اصلی شما تنها در داشتن این مدرک خلاصه نمی شود. با وجود اینکه مدرک MBA در سرتاسر جهان معتبر بوده و برای تمامی کسب و کار ها اهمیت ویژه ای دارد اما نداشتن مهارت مدیریتی موجب مشکلات بزرگی در روند کسب و کار افراد خواهد شد. کسب مهارت های مدیریتی، توانایی در راه اندازی کسب و کار، برنامه ریزی برای سازمان ها، توسعه مهارت های فردی از جمله مذاکره، خلاقیت و نوآوری، ارتباطات فردی و اجتماعی و … به مراتب از کسب مدرک ارزشمند تر و مهم تر می باشد.

بازارکار رشته MBA  و حقوق فارق التحصیلان آن

این رشته برای افرادی مناسب می باشد که حداقل ۵ سال سابقه ی کار داشته و با کمک این رشته و مفاهیم به روز آن کسب و کار خود را رونق دهد. در زیر لیست متوسط حقوق سالانه فارق التحصیلان این رشته را همراه با شغلشان برای شما آورده ایم :

مدیرفناوری اطلاعات : ۱۵۱۰۰۰ دلار
مدیر سیستم های اطلاعاتی : ۱۳۶۰۰۰ دلار
مدیر مالی : ۱۲۲۰۰۰ دلار
مدیر خدمات درمانی : ۹۷۰۰۰ دلار
مدیر سرمایه گذاری : ۱۲۱۰۰۰ دلار
مدیر بازاریابی : ۱۲۷۰۰۰ دلار
مدیر فروش : ۱۱۷۰۰۰ دلار

MBA در توران آکادمی

همانطور که اشاره کردیم محتوای ارائه شده در دوره های مدیریت ارشد کسب و کار ( MBA )، کاربرد فراوانی برای مدیران و کارآفرینان دارد. استفاده از این مهارت ها، اداره ی سازمان ها را برای مدیران تسهیل کرده و منافع زیادی را به همراه خواهد داشت. فرصت حضور در دوره ی MBA و کسب مهارت با حضور اساتید مطرح توران  آکادمی برای اولین بار در دوره های نیمه حضوری و حضوری با استفاده از پلتفرم آنلاین، تجربه ای نوین بوده و با صرف هزینه و وقت بسیار کمتر از دوره های حضوری، می توانید به صورت شبانه روزی و در هر زمانی که مایل بودید از دروس استفاده کرده و آموزش های لازم را بگیرید. به این ترتیب دانش پذیران می توانند در زمانی که به کسب و کار خود مشغول هستند نیز در دوره ی MBA شرکت کنند.

ویژگی های دوره ی MBA آنلایت توران آکادمی

تمامی درس های دوره ی MBA توران بر اساس منابع روز دنیا با توجه به نیاز های کشور ما طراحی و تولید می شوند. درس های توران همگی به صورت کاملا اختصاصی و صرفا برای استفاده از دانش پذیران توران تولید شده اند.
در طول یادگیری حوزه های مختلف علمی و مهارتی در توران، با حل تمرین، درس ها را بهتر درک کرده و با دسترسی به بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ تمرین دانشجویان قبلی، می توانید از زوایای دیگر به درس ها و تمارین نگاه کنید.
فرایند آموزشی در درس های توران به شکلی طراحی شده که دانشجویان را گام به گام همراهی کرده تا درس ها را یکی پس از دیگری مطالعه کرده و بیاموزند.
با در نظر گرفتن کیفیت محتوا و نیز زیر ساخت های آموزش آنلاین در توران آکادمی، دوره ی MBA آنلاین توران ارزان ترین دوره MBA در فضای دیجیتال و فیزیکی محسوب می شود.

علاقه مندان به شرکت در دوره های mini MBA و mini DBA می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.touranpars.com و یا با مراجعه حضوری به آدرس : تهران، سعادت آباد، سرو غربی، ابتدای بخشایش، پلاک ۲۸.۱، واحد ۱۹ مرکز آموزش های نیمه حضوری MBA و DBA در این دوره ها حضور پیدا کنند. مشاوران موسسه نیز با شماره تلفن ۲۲۰۷۲۷۴۰ پاسخگوی سوالات شما بزرگواران خواهند بود.

مقالات مشابه :

[rpi]

۰ replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *