داوطلبانی که در مقاطع مختلف در ترکیه تحصیل خواهند کرد می توانند دیپلم تومر را قبل از آزمون کنکور سراسری دریافت نمایند. بدیهی است که احراز مدرک تومر نیاز به سپری کردن دوره های آموزش زبان دارد تا بتوانند موفق به دریافت مدرک دیپلم تومر شوند. داوطلبان می توانند این دوره ها و آزمون را هم در ترکیه و شهرهای مختلف و شعبات تومر آموزش لازم را دریافت کرده و نسبت به شرکت در آزمون اقدام نمایند.

tomermerkezy

مدارک تومر چند نوع است؟

مراکز تومر دانشگاه های آنکارا و قاضی آنکارا که تنها مراجع قانونی و مورد تایید وزارت علوم ترکیه در رابطه با صدور، مدرک بین المللی دیپلم تومر می باشند دو نوع مدرک اعطاء می نمایند.

الف) گواهینامه که “Sertifika” گفته می شود و دارای اعتبار موقتی است و در دو سطح مقدماتی و متوسطه انجام می گیرد. گواهینامه های دوره مقدماتی دارای اعتبار ۶ ماهه بوده که داوطلب شرکت در این آزمون باید رتبه B2 را بگیرد و گواهینامه های دوره متوسطه ۲ ساله که دارای رتبه B1 می باشد.

ب) دیپلم تومر که اصطلاحاً “Diploma” گفته می شود٬ دارای اعتبار همیشگی است و دانشگاه های سطح ترکیه این مدرک را قبول دارند. این مدرک در سطح عالی انجام پذیرفته و می تواند علاوه از دانشگاه به عنوان مدرک در سطح فوق دیپلم زبان ترکی و همچنین مدرک اشتغال برای خدمت در تورها و مترجمی نیز بکار برود. این مدرک نیز با دو رتبه مورد توجه است. رتبه اول که با C1 مشخص می شود برای استفاده در دانشگاه ها بوده و دانشجویان علاقمند به ورود به دانشگاه های ترکیه می بایستی چنین رتبه ای را در امتحان اخد نمایند که این رتبه با احراز ۶۵ و بالاتر از ۱۰۰ رتبه مورد توجه قرار گرفته و صادر می شود. اما رتبه دوم با مشخصه C2 شناخته شده است که باز سطح عالی را نشان داده ولی این رتبه نشان دهنده نمره مابین ۶۰ تا ۶۵ از مجموع ۱۰۰ امتیاز است. این مدرک برای اشتغال در شرکت ها٬ کارخانجات٬ ادارات دولتی ترکیه در صورت عقد قرارداد و دعوت به کار برای گرفتن حق تابعیت و یا تحصیل در واحدهای غیر دانشگاهی به کار می رود.

پیشنهاد توران پارس : آزمون yos

همین حالا مشاوره رایگان تحصیل در دانشگاه های ترکیه بگیرید!

سوالات متداول

حدود ۱۵۰ یورو

مقالات مشابه :

[rpi]

۱ reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *