مفقود شدن مدارک اقامتی در ترکیه

اگر مدارک اقامتی شما در ترکیه گم شد ، با خواندن این مقاله شما را راهنمایی کنیم بابت گرفتن دوباره مدارک اقامتی خود که این مراحل حدود ۱ ماه زمان می برد. اولین کاری که باید کنید این است که باید بعد از گم شدن مدارک اقامتی خود به نزدیک ترین اداره پلیس به محل مفقود شدن مدارک تان مراجعه کنید و بگویید که مدارک اقامتی شما دزدیده شده تا پلیس جدی تر موضوع را پیگیری کند.
قبل از انجام این کار باید حتما اطلاعات شما باید در اداره نفوس به ثبت رسیده باشد و در مرحله بعد با به همراه داشتن برگه پلیس که در اداره پلیس به شما داده شده و برگه نفوس و یک قطعه عکس از خودتان و دیگر اعضا خانواده تان و کپی پاسپورت تمام اعضا خانواده و در صورت داشتن کپی برگه اقامت خود به اداره مهاجرت موجود در شهر خود مراجعه کنید.

مفقود شدن پاسپورت شما در ترکیه

  • قبل از هر چیر باید بگوییم که باید پاسپورت خود را در سفر به ترکیه در جای امنی بگذارید و بهترین جا برای گذاشتن پاسپورت گاو صندوق محل اقامت تان است.
  • اگر پاسپورت شما در کشور ترکیه گم شد بهترین کار این است که به متصدی هتل محل اقامت خود بگویید که با اداره پلیس تماس بگیرد .
  • اگر کپی رنگی از پاسپورت خود به همراه داشته باشد پیگیری این سرقت برای پلیس بسیار راحت تر است بعد از این مرحله با کنسولگری ایران در کشور ترکیه تماس بگیرید و موضوع را به آنها اطلاع دهید تا بتوانند برگه ای به شما بدهند .
  • برای ورود به کشور ایران و کنسولگری یک برگه با عکس شما صادر میکند تا شما بتوانید به کمک این برگه وارد ایران شوید و بعد از بازگشت به ایران به اداره گذرنامه در شهر محل زندگی خود مراجعه کنید تا پاسپورت دیگری برای شما صادر شود .
  • البته باید این نکته را بدانید که صدور دوباره پاسپورت زمان زیادی می برد و پروسه ای طولانی است که با مراجعه به اداره گذرنامه در شهر خودتان به شما گفته می شود که این مراحل چه قدر زمان میبرد.

مفقود شدن مدارک اقامتی در ترکیه

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن برگه ورود به کشور ایران

بعد از مفقود شدن پاسپورت شما دیگر نمی توانید به کشور خود برگردید به همین منظور باید برگه ورودی را از کنسولگری ایران دریافت کنید تا بتوایند به کشور خود وارد شوید. با توران پارس باشید تا طریقه گرفتن این برگه عبور را برای شما  توضیح دهیم:

  • به کنسول گری کشورمان مراجعه کنید و برگه در خواست به شما داده می شود و شما باید ان برگه را پر کنید.
  • اصل شناسنامه و کارت ملی خود را باید به همراه داشته باشید. اگر این مدارک را به همراه ندارید و در داخل ایران است با بستگان خود تماس بگیرید تا مدارک شما را به یکی از دفتر های وزارت خارجه در شهر خودتان ببرند.
  • چهار قطعه عکس جدید شش در چهار به صورت تمام رخ هم باید داشته باشید تا به کنسولگری تحویل دهید.
  • جهت مطمئن شدن از برگه عبور بلیط تایید شده و کپی آن را به همراه داشته باشید.
  • برگه ارائه گزارش پلیس درباره چگونگی مفقود یا دزدیده شدن پاسپورت شما در کشور ترکیه و آدرس خود در ایران و کشور ترکیه؛ این برگه را در مراحل اول که گزارش مفقودی مدارک خود را به پلیس بدهید بعد از یادداشت کردن مشخصات شما این برگه را به شما می دهند.
  • اگر درخواست پناهندگی داده اید نامه ای از اداره یا سازمانی که به آن درخواست پناهندگی داده اید را به همراه داشته باشید و آن را به کنسولگری تحویل دهیدو کپی مدارک اقامتی خود در کشور ترکیه را نیز به همراه داشته باشید و به کنسولگری تحویل دهید
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *