هزینه های حامل های انرژی ( آب و برق و گاز) در ترکیه

اکثر خانواده ها در هنگام خرید یا اجاره ی خانه ، تنها به قیمت اجاره یا قیمت کلی ملک توجه می کنند. این در صورتی است که هزینه های حامل های انرژی در ترکیه بسیار مهم و کلیدی اند و قبل از انتخاب ملک مورد نظر،باید مورد توجه قرار بگیرد.به طور مثال فرض می کنیم خانه ای سه خوابه با قیمت ماهیانه ۱۵۰۰ لیردر ماه را اجاره کرده اید ،اگر در مصرف انرژی صرفه جویی لازم را نداشته باشید پس از پایان ماه مبلغ بسیار بالایی در صورت حساب برای شما ارسال خواهد شد که این مبلغ بالا شما را بسیار شگفت زده و متاثر خواهد کرد چراکه برنامه ریزی شما برای  پرداخت ماهیانه ۱۵۰۰ لیر بوده است .
در این شرایط چه باید کرد ؟ با مدیریت درست می توانید از حدود این مبالغ بکاهید. با مدیریت منطقی رعایت هزینه ها، هزینه ی آب کمتر از ۸۰ لیر ، هزینه برق کمتر از ۱۰۰ لیر و هزینه ی گاز کمتر از ۳۰۰ لیر خواهد بود.
(مصرف بیشتر گاز در فصل های سرد به دلیل استفاده از پکیج هم برای آب گرم و هم برای شوفاژ و گرمایش ساختمان، هزینه ی بالاتری نسبت به دیگر حامل های انرژی دارد بنابر این با پوشیدن لباس گرم ، بستن در و پنجره، کنترل دمای خانه و کنترل میزان درجه پکیج، مصرف گاز را کنترل و مدیریت کنید.
به طور متوسط هر خانه، مبلغ ۵۰۰ لیر هزینه ی انرژی و عایدات خواهد داشت. هزینه ی عایدات، هزینه ی شارژ ساختمان است که از مبلغ ۵۰ لیر تا ۴۰۰ لیر نسبت به شرایط ساختمان یا مجتمع متفاوت است.
اگر قصد خرید یا اجاره ملک در ترکیه را دارید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با بهترین راهنمایی و معرفی بهترین گزینه ها، انتخابی مطمئن و بدون ضرر داشته باشید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *