در حال حاضر می توان آزمون (GMAT ( Graduate Management admission test  را یکی از روش های نوین و مهم آزمون سنجش مرتبط دوره ای MBA دانست. این آزمون که یک سنجش کلیدی و استاندارد همگانی و بین المللی است تنها اختصاص به شرکت کنندگانی دارد که نیت ادامه ی تحصیل در رشته های مدیریت، بازرگانی و تجارت، در دانشگاه های برتر در سراسر دنیا به ویژه کانادا و آمریکا را دارند.
تمامی شرکت کنندگان در سراسر دنیا که در رشته های مالی و حسابداری و مدیریت اقتصاد در مقطع کارشناسی قصد ادامه ی تحصیل داشته باشند، باید در این آزمون ثبت نام نمایند. این آزمون به صورت رایانه ای برگزار شده و نمره ی مورد قبول شرکت کنندگان از۲۰۰ تا۸۰۰ می باشد. با تاسف باید گفت آزمون gmat در کشور ایران برگزار نمی شود و برای شرکت درآن داوطلبان می بایست به کشورهایی مانند عربستان و حوزه ی خلیج فارس و ترکیه مسافرت کنند.
این آزمون یکی از بهترین معیارها برای سنجش توانایی دانشجویان در رشته های MBA Buisiness Master Administration of به شمار می رود. آزمون GMAT سراسری همانند آزمون های آیلتس و تافل از اهمیت و اعتبار بالایی قرار دارد. در این آزمون اعمال نمرات دانشجویان تایمری است و فورا با اتمام آزمون اعلام می شود، اما مسئله ای که باعث تمایز این آزمون با آزمون های مشابه است، در این است که نمرات قبولی، یک نمره ی ثابت نیست و بخاطر ترکیبی بودن امتحان، هر موسسه بنابر تفاوت سیستم مدیریتی یک سطح از نمره را به عنوان نمره ی اصلی و معیار سنجش خود اعلام می کند.

همه چیز درباره آزمون GMAT

راهنمای مراحل ثبت نام

۱ – ورود به وب سایت آزمون gmat
۲ – اکانت سازی و داده های اطلاعاتی و پروفایل سازی
۳ – گزینه ی Take a Gmat Exam را انتخاب کردن و در ادامه رمز و پايگاه سنجش را در لیست ارایه شده وارد کردن
۴ – در نهایت برای گرفتن و ارسال پاسخ امتحان دانشگاه مورد نظر را وارد و هزینه را پرداخت می کنید هم چنین این آزمون از روش هایی مانند ایمیل ، تماس تلفنی و فکس هم در صورت لزوم استفاده می کند.

امتحان یا آزمون GMAT به چهار دسته تقسیم می شود که شامل:

  • مهارت محاسباتی quantitative sections
  • مهارت کلامی verbal
  • استدلال یکپارچه integrated reasoning

نگارش تحلیلی analytical wirting assessment

بخش اول نگارش تحلیلی از یک پارت ۳۰ دقیقه ای تشکیل شده که دو نمره برای ارزیابی آن اعمال شده که در نهایت با میانگین هر نمره نتیجه اعلام می گردد. بخش دوم استدلال یکپارچه از ۱۲ پرسش چهار بخشی که خود شامل تفسیر بصری تحلیل دو قسمتی تحلیل جدول و استدلال چند سنجی تقسیم می شود این بخش هم شامل ۳۰ دقیقه زمان است. بخش سوم مهارت محاسباتی است که پرسش هایی در زمینه ریاضی و محاسباتی مطرح می شود و برای جوابگویی نیازمند دانش جبر و و محاسبه و هندسه می باشد. این بخش ۷۵ دقیقه تایم دارد و نمرات آن در بازه ۰ تا ۶۰ است. بخش چهارم مهارت کلامی است که از ۴۱ پرسش آغاز شده و تا ۷۵ دقیقه زمان اعمال شده نیاز دارد و مانند بخش سوم نمرات بالای ۴۵ و زیر ۹ کم اطلاق می شود شامل پرسش های مرتبط با تحلیل انتقادی و درک مطلب است که به صورت ۵ گزینه ای طراحی شده است که در کل متوسط نمره آزمون بین صفر تا ۶۰ خواهد بود.

منابع آزمون GMAT

منابع آزمون GMAT

در آزمون gmat می توان به مجموع منابع آن رجوع کرد که در این بین می‌توان از کتاب the official guide for gmat review / the official guide for gmat quantitive review که شامل ریاضیات و محاسبات است اشاره کرد. هم چنین کتاب the official guide for gmat verbal review و کتاب powerscore gmat critcal reasoning bible هم برای این آزمون قابل استفاده هستند. جالب است بدانید در سراسر دنیا حدود دو سوم از ۱۹۰۰ مدرسه در سراسر جهان برای قبولی و پذیرش دانشجو متقاضیان علاقه ‌مند به رشته های مدیریت ها و کسب و کار dba و nba که در آزمون gmat برگزار می شود شرکت می کنند.

سوالات متداول

باید اصل پاسپورت را در اختیار داشته باشید و به‌هیچ‌وجه کپی آن مورد قبول نیست.

مقالات مشابه :

[rpi]

۰ replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *