در کتابخونه درس بخونیم یا خونه؟

تا به حال فکر کردین که اگر محل درس خواندن تون رو عوض کنین در کیفیت درس خوندنتون تغییری ایجاد میکنه یا نه؟
شاید درس خواندن توی کتابخانه از مطالعه توی خونه مؤثرتر باشد.میخوام که از مزیت های درس خواندن در کتاب خونه از دیدگاه خودم براتون بگم.
درس خوندن توی کتابخونه مزایای بسیاری داره، به خصوص اگر تمرکز در محیط خونه براتون مشکل هست. (تلفن زنگ میخوره یا مهمون از راه میرسه یا حتی مادرهای گرامی براتون کار میتراشن ..).
فضاهای آرام می تونه به شما کمک کنه تا در مطالبی که می خوانید یا روی اون کار می کنین تمرکز بیشتری کنید و حتی اگر در حالت عادی تمرکز کردنتون برای درس خوندن ضعیفه , درس خوندن توی کتابخونه کمک می کنه به بالا رفتن تمرکزتون.
در فضای کتابخونه با دیدن بقیه بچه هایی که درس میخونن انگیزه برای درس خوندن بیشتر میشه و مقاومت میکنی برای خسته نشدن و ادامه دادن (تقریبا میشه گفت یه حس رقابتی ایجاد میشه به غیر از حس انگیزشی). اینقدر فضای کتابخونه ارومه که هیچ فرایند محیطی نمیتونه حواستونو پرت کنه .
یکی دیگه از خوبی های درس خوندن توی کتابخونه این هست که میز استاندارد و نور کافی و صندلی مناسب خودتو داری .

تماس با توران پارس
اگر تصمیم به مطالعه در کتابخانه گرفتین ، برای استفاده مفیدتر از زمان مطالعاتی خودتون ، حتما برنامه مطالعاتی رو از شب قبل تعیین کنین تا هر آنچه را که لازم دارید فراموش نکنید و از زمان مفید استفاده کنین
لپ تاپ ,لوازم تحریر و هدفون و حتی کتاب و جزوه های مربوطه به موضوع مطالعاتی اون روزتون رو دقت کنین که فراموش نکنین.
از آنجایی که کالج های شهر ترکیه فضای آرامی برای درس خواندن ندارن، و از طرفی دیگه تنهائی تو خونه کم انگیزتون میکنه، پس باید کتابخانه ایی را انتخاب کرد که از نظر رفت و آمد و مسافت زمان زیادی را از دست ندهیم .
میخوام چندتا از کتابخونه های خوب و آرومه منطقه چانکایا رو معرفی کنم.
در منطقه چانکایا ,کیزیلای کتابخانه ایی بزرگ ,عمومی و رایگان هست که دارای سالنی بزرگ میباشد و تنها نیازمند کارت اقامت و یا پاسپورت است.
Türkiye Büyük Millet Meclisi Kütüphane

از دیگر کتاب خانه های عمومی میتوان به کتاب خانه T.C. Başbakanlık Diyanet Işleri Başkanlığı Kocatepe Kütüphanesi اشاره کرد .دارای فضای ارام و میز های مناسب از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر سالن خودرا در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرارد می ده.

مقالات مشابه :

[rpi]

۰ replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *