شرایط و قوانین افتتاح یک کسب و کار در ترکیه
قبل از راه اندازی یک شرکت یا مغازه و شروع کسب و کار در ترکیه، شما باید هزینه برآورد شده برای شروع و سایر مبالغی که برای خدمات را که باید هزینه کنید را بدانید. برخلاف کشورهای غرب اروپا، ترکیه هزینه ی کمی برای شروع کسب و کار دارد. مشاغل عالی و یک محیط اقتصادی پایدار که برای سرمایه گذاران خارجی جذاب باشد.
اصلی ترین هزینه های راه اندازی کسب و کار در ترکیه چیست؟
اولین جنبه ای که باید در تصمیم گیری برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه و یا کشور دیگر در نظر بگیرید، هزینه های راه اندازی است. وقتی شرکتی را در ترکیه افتتاح می کنید، هزینه های مختلفی در رابطه با شرکت وجود دارد:
- – تهیه و محرمانه كردن اسناد شركت، مطابق قانون تجارت (اساسنامه ، اعلامیه امضا ، اظهارنامه موسسین ، وكالت نامه و غیره).
- – پرداخت مالیات تمبر برای مقالات لازم، خدمات دفتر اسناد رسمی، گواهی ثبت مالیات و صدور گواهینامه کتب قانونی در دفتر اسناد رسمی.
- – حداقل سهم سرمایه ای که باید سپرده گذاری شود که ممکن است بسته به نوع شرکت متفاوت باشد.
- – هزینه مربوط به ثبت شرکت در ثبت نام و ارسال مدارك لازم.
- – اطلاعیه افتتاح یک شرکت جدید در روزنامه تجارت رجیستری.
سرمایه سهم یک کسب و کار در ترکیه
اولین هزینه ای که هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید در ترکیه باید در نظر گرفته شود، سرمایه است. لازم به ذکر است که قانون شرکت وکسب و کار در ترکیه حداقل سرمایه را برای انواع خاصی از اشکال تجاری الزامی می کند و سرمایه مجاز که با مقدار پولی که سرمایه گذار در نظر دارد که شروع کند به فعالیت خود می پردازد.
با توجه به حداقل سرمایه مورد نیاز، یک سرمایه گذار خارجی باید موارد زیر را در نظر بگیرد:
- – مالکیت و مشاغل تنها (شرکتهای فرماندهی): برای ثبت نام نیاز به مبلغ مشخص پول ندارند.
- – شرکت با مسئولیت محدود : برای ثبت نام حداقل به ۱۰،۰۰۰ لیر نیاز دارد.
- – برای یک شرکت سهامی عام یا دولتی، قانون حداقل به ۵۰،۰۰۰ لیر برای شروع نیاز دارد.
- – شرکتهای خارجی هنگام ثبت دفاتر شعبه در ترکیه نیازی به سرمایه گذاری مشترک ندارند.
اگر یک شرکت خارجی تصمیم به ثبت شرکت فرعی داشته باشد، بسته به ساختار انتخاب شده، باید نیازهای سهام را برای یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی یا دولتی در نظر بگیرد. با توجه به اینکه بیشتر سرمایه گذاران،ثبت نام شرکت ها با مسئولیت محدود خصوصی در ترکیه را انتخاب می کنند ، لازم به ذکر است که فقط ۰/۰۴ از سرمایه سهام باید پس از شروع کسب و کار واریز شود. وقتی سرمایه سرمایه گذاری مجاز مطرح می شود ، این کار باید توسط مالک خارجی و براساس این صنعت ایجاد شود.
هزینه ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟
یکی از مهمترین هزینه های مرتبط با کسب و کار در ترکیه هزینه ثبت شرکت است که شامل:
- تهیه اسناد ادغام ، که دلالت بر تهیه پیش نویس و هزینه اسناد رسمی خواهد داشت.
- رزرو و تأیید نام تجاری شرکت جدید که حاوی هیچ هزینه ای نیست.
- هزینه ثبت شرکت – این هزینه بستگی به نوع فرم تجاری انتخاب شده دارد.
- هزینه انتشار اساسنامه شرکت در روزنامه رسمی؛
- هزینه ثبت اساسنامه شرکت با ثبت تجارت ترکیه؛
- هزینه اعلامیه راه اندازی ، هزینه ثبت نام امضا مدیران
- هزینه مربوط به دریافت لیست با امضاهای مجاز مدیران؛
- هزینه دریافت مجوز کار در محل کار و مجوز فعالیت.
سرمایه گذاران خارجی همچنین می توانند یک نماینده تخصصی مانند وکیل در ترکیه تعیین کنند که می تواند ثبت نام شرکت را از طرف آنها انجام دهد. موسسه حقوقی ها در ترکیه می تواند در این زمینه با کمک وکالتنامه ای که توسط سرمایه گذار خارج از کشور اعطا شده است ، به شما کمک کنند.
سایر هزینه های مربوط به افتتاح یک کسب و کاردر ترکیه
جدا از هزینه های ثبت نام مشاغل ، یک سرمایه گذار خارجی که می خواهد شرکتی در ترکیه افتتاح کند ، باید هزینه های مربوط به افتتاح حساب بانکی شرکت را نیز در نظر بگیرد. از این منظر ، هر بانک هزینه های خود را دارد ، به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب بانک برای کار با آن ، با یک موسسه حقوقی در ترکیه مشورت کنید.
مزایای سرمایه گذاری در ترکیه
ترکیه کشور بزرگی برای افتتاح یک شرکت کوچک است و وقتی مبلغ زیادی برای سرمایه گذاری ندارید، اما می خواهید از یک فرصت عالی که ممکن است در یک زمان ظاهر شود استفاده کنید. همچنین می توانید از هزینه کم و بازار اقتصادی در حال ظهور برای صرفه جویی در هزینه محصولات و خدمات جدید استفاده کنید.از دیگر مزایای مهم آن، کمترین هزینه برای نیروی کار که به خوبی آموزش دیده و ماهر است و هزینه های مربوط به تأمین کنندگان است. دستمزدها به ویژه برای جوانانی که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در مقایسه با افراد اروپای غربی بسیار کم است.
اگر شرکتی را در ترکیه تأسیس می کنید و نمی خواهید یک دفتر مرکزی برای تجارت خود ترتیب دهید، باید حداقل یک دفتر مجازی داشته باشید. هزینه های یک دفتر مجازی کمتر از یک دفتر فیزیکی است و می توانید از یک آدرس معتبر کسب و کار و سایر خدمات مانند:
– نمابرهای ورودی و خروجی
– دریافت و ارسال نامه
– پاسخگویی به تلفن از طرف شرکت شما و غیره استفاده کنید.
در صورت انتخاب یک دفتر مجازی ، هر ماه مبلغ کمی پرداخت خواهید کرد اما اگر به یک دفتر فیزیکی نیاز دارید هزینه های بالاتری مربوط به لیزینگ اجاره یا خرید و نگهداری از آن مکان را باید بپردازید.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!