bulent ecevit university

یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه در شهر زونگولداغ، دانشگاه بولنت اجوینت می باشد. این دانشگاه فعالیت خود را به صورت رسمی در سال ۱۹۹۲ آغاز نموده است و تمرکز اصلی خود را بر آموزش مهندسی و معدن قرار داده است. به طوری که دانشگاه بولنت اجویت آوازه ای جهانی در رشته ی معدن دارد و تا کنون نیروهای متخصص زیادی را در این زمینه تربیت کرده است.

به طور کلی هدف این دانشگاه تربیت افرادی خلاق، سازنده، رقابت طلب، اجتماعی و وطن پرست می باشد تا بر طبق اندیشه های آتاتورک عمل کرده و ارزش های معاصر و اخلاقی را در کنار علوم و فناوری فرا بگیرند. دانشگاه بولنت اجویت دانش و صنعت را به یکدیگر متصل کرده است و از همین رو فارق التحصیلان آن به سرعت به بازار کار جذب می شوند.

دانشگاه بولنت اجوینت ترکیه

هم اکنون این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده، ۵ مدرسه، ۷ دانشکده حرفه ای و یک کنسرواتور دولتی می باشد. بیش از ۲۹ هزار دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول به تدریس در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند. زبان آموزشی در تمامی رشته های این دانشگاه ترکی است و داشتن مدرک زبان ترکی برای دانشجویان بین المللی الزامی است. اما این دانشگاه با تاکید خود بر یادگیری زبان های دیگر همچون انگلیسی، دوره هایی برای آموزش زبان انگلیسی به صورت منظم برگزار کرده است.

از رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به رشته هایی همچون مهندسی پزشکی، مهندسی محیط زیست، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مواد غذایی، مهندسی عمران، مهندسی زمین شناسی، مهندسی معدن، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی متالوژی، ریاضی، روانشناسی، زبان و ادبیات ترکی، نقاشی، اقتصاد، مدیریت، روزنامه نگاری، رادیو، سینما و تلویزیون و … اشاره کرد.

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده مهندسی
  5. دانشکده تربیت بدنی
  6. دانشکده هنر های زیبا
  7. دانشکده اقتصاد
  8. دانشکده الهیات
  9. دانشکده ارتباطات

دانشگاه بولنت اجوینت ترکیه

رنکینگ دانشگاه بولنت اجویت

طبق آخرین آمار و اطلاعات بدست آمده در سال ۲۰۱۸، دانشگاه بولنت اجوینت توانسته است رتبه ۳۸۷۳ را در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۶۳ را در میان برترین دانشگاه های ترکیه بدست بیاورد. با این حال این دانشگاه هنوز مورد تائید ورزات علوم ایران قرار نگرفته است.

نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه بولنت اجویت

دانشگاه بولنت اجویت با شرکت و عضویت در برنامه های تبادل دانشجویی همچون اراسموس اقدام به جذب دانشجویان اروپایی می کند. همچنین دانشجویان بین الملل می توانند از طریق آزمون های ورودی یوس یا آلس و سایر آزمون های مشابه اقدام به پذیرش در این دانشگاه کنند. جهت ورود به مقطع کارشناسی دانشجویان موظف به شرکت در آزمون تی ار یوس  می باشند و در مقاطع بالاتر تحصیلی نیز نیازمند شرکت در آزمون های GRE یا GMAT هستند.

رزومه تحصیلی خود را به صورت ترجمه شده به زبات ترکی برای دانشگاه ارسال کرده و در صورت پذیرش نسبت به دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و پذیرش در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

دانشگاه بولنت اجوینت ترکیه

ارائه وام و کمک هزینه تحصیلی

دانشجویان روزانه در این دانشگاه هیچگونه شهریه تحصیلی پرداخت نمی کنند اما دانشجویان شبانه موظف به پرداخت هزینه و شهریه تحصیلی می باشند. دانشگاه بولنت اجویت برای دانشجویان کم بضاعت تغذیه رایگان در نظر گرفته است. همچنین برای پرداخت هزینه های اقامت و خوابگاه آن ها نیز به دانشجویان کمک های مالی اعطا می شود.

امکانات ورزشی دانشگاه بولنت اجویت

دانشگاه بولنت اجویت امکانات ورزشی زیادی را برای دانشجویان خود ایجاد کرده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ۵ مرکز ورزشی
  • ۱۱ زمین والیبال
  • زمین بسکتبال
  • مرکز تناسب اندام و استخر و شنا
  • امکانات بیلیارد
  • تنیس روی میز
  • زمین اسکیت
  • امکان راه پیدا کردن افراد به مسابقات کشوری

*  تمامی امکانات ورزشی ذکر شده در این دانشگاه برای دانشجویان و پرسنل به صورت رایگان می باشد.

شهریه دانشگاه بولنت اجویت ترکیه

  • پزشکی (ترکی) : ۸۵/۰۰۰ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۴۰/۰۰۰ لیر
  • داروسازی (ترکی) : ۳۰/۰۰۰ لیر
  • فیزیوتراپی (ترکی) : ۵/۰۰۰ لیر

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه بولنت اجویت زونگولداغ و سایر دانشگاه های ترکیه و هم چنین نحوه ثبت نام در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.