kocaeliunilogo
دانشگاه قوجاایلی ترکیه در سال ۱۹۹۲ در استان کوجاایلی ترکیه، به عنوان آکادمی مهندسی و معماری شروع به کار کرد. این دانشگاه دولتی که در ابتدا در ارائه و آموزش رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، زبان های مدرن و علوم پایه فعالیت می کرد هم اکنون در بسیاری از رشته ها در تمامی مقاطع  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. هم چنین دانشگاه قوجاایلی که از مهم ترین دانشگاه های دولتی شرق ترکیه محسوب می شود، در رشته های فنی و مهندسی و برخی از رشته های هنری در ترکیه بسیار مشهور و سرشناس است. از همین رو با وجود شرکت این دانشگاه در برنامه های تبادل دانشجویی مانند اراسموس و فارابی، بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل زیادی جهت ادامه ی تحصیل در این رشته ها در دانشگاه قوجاایلی را دارند و دانشجویان این دانشگاه نیز فرصت ادامه ی تحصیل در دانشگاه های برتر اروپا را بدست می آورند .
 
 
دانشگاه قوجاایلی ترکیه در طی سال ها توانسته است تا با افزایش سطح علمی خود در کنار برترین دانشگاه های ترکیه و جهان قرار بگیرد. پردیس مرکزی این دانشگاه (Umuttepe)در نزدیکی شهر izmit که بزرگ ترین شهر صنعتی ترکیه نام دارد، واقع شده است و اکثر دانشکده های قوجاایلی مانند دانشکده معماری و طراحی، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده حقوق و…  در این پردیس قرار دارند. به دلیل نزدیکی قوجاایلی به استانبول ( ۹۰ کیلومتر ) و فرودگاه بین المللی قوجاایلی (izmit  50  کیلومتری ) تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه از شهر استانبول هستند.
رشته های مختلفی چون مهندسی عمران، مهندسی برق، دندان پزشکی، مدیریت، اقتصاد،  پزشکی، ریاضیات و … در این دانشگاه تدریس می شود و هم اکنون دانشگاه قوجاایلی ۱۰ دانشکده، ۶ مدرسه و ۱۲ مرکز تحقیقاتی دارد .
 
دانشگاه قوجاایلی ترکیه
 
 
 

دانشکده ها

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندان پزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنر های زیبا
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده علوم
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده تربیت دبیر
  • دانشکده الهیات

امکانات

امکانات تغذیه‌ای و اسکان
 دانشگاه قوجاایلی قابلیت اسکان صدها دانشجوی دختر و پسر را در خود دارد. این خوابگاه های بسیار مجهز، وعده های غذایی کاملاً رایگان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین رستوران ها و کافه تریاهای موجود در دانشگاه، غذا های متنوع و سالم را با قیمت بسیار ارزان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
 
خدمات پزشکی
 دانشگاه قوجاایلی دارای مراکز و بیمارستان هایی است که با هزینه ای بسیار کم و در بعضی موارد به صورت رایگان، خدمات درمانی متنوعی را به دانشجویان این دانشگاه ارائه می‌کند .
 
 فعالیت های اجتماعی و ورزشی
دانشگاه قوجاایلی دارای امکانات گسترده ای در حوزه ورزش است است و با وجود سالن های متعدد ورزشی مانند سالن ورزشی بسکتبال ، والیبال ، بدمینتون ، تنیس ، استخر و .. امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است .
 
کتابخانه
کتابخانه این دانشگاه با وجود چندین هزار کتاب جلد کتاب و مجله در زمینه های مختلف نیاز های آموزشی و تحقیقاتی دانشجویان را بر آورده کرده است هم چنین این دانشگاه چندین مراکز تحقیقاتی و آموزشی به همراه کارگاه های مختلف دارد . کلاس های زبان های خارجی نیز در مدارس این دانشگاه برگزار می شود.

توران آکادمیرنکینگ دانشگاه قوجاایلی

دانشگاه قوجاایلی در سال ۲۰۲۲ میلادی رتبه ۱۷۳۵ در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۲۷ در میان برترین دانشگاه های ترکیه را کسب کند . خدمات آموزشی این دانشگاه در بالاترین سطح علمی قرار گرفته است .
 
نحوه ثبت نام و پذیرش در دانشگاه قوجاایلی 
 
دانشجویان خارجی جهت پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون YOS  و  یا SAT میباشند. حداقل نمره مورد نیاز برای ازمون ست ۱۰۰۰ از ۱۶۰۰ و نمره ریاضی ۵۵۰ از ۸۰۰میباشد.برای ازمون یوس نیز کسب نمره بالای ۸۰ برای پذیرش رشته های پزشکی و دندان پزشکی مورد قبول است . هم چنین برای ثبت نام ،دیپلم و ریز نمرات دانشجویان به صورت ترجمه شده باید به آموزش دانشگاه تحویل داده شود . در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون های آلس ، GRE ، GMAT  و .. هستند. لازم به ذکر است زبان آموزشی دانشگاه قوجاایلی ترکی است و داشتن مدرک تومر برای تمامی دانشجویان خارجی الزامی است.
 
دانشگاه قوجاایلی ترکیه
 
 

شهریه دانشگاه قوجاایلی ترکیه

  • پزشکی (ترکی) : ۶۰/۰۰۰ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۴۰/۰۰۰ لیر
  • فیزیوتراپی (ترکی) : ۲۰/۰۰۰ لیر
  • پرستاری (ترکی) : ۲۰/۰۰۰ لیر
  • فنی و مهندسی (ترکی) : ۲۰/۰۰۰ لیر
  • معماری و هنر (ترکی) : ۲۰/۰۰۰ لیر

سوالی دارید؟ همین حالا مشاوره رایگان بگیرید!

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

۰۲۱-۲۸۴۲۷۱۵۰
۰۹۳۷۸۱۹۱۱۶۹
۰۹۱۹۳۰۱۰۸۲۳