Muglaunilogo

دانشگاه موغلا

دانشگاه موغلا ترکیه

دانشگاه موغلا یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد که در سال ۱۹۹۲ در شهر موغلا تاسیس شد. این دانشگاه که در ابتدا از ۴ دانشکده هنر و علوم، علوم انسانی، اقتصاد و علوم اداری و دانشکده فنی و شیلات تشکیل شده بود هم اکنون یکی از بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه های شهر موغلا می باشد.
دانشگاه موغلا هدف خود را در افزایش تحقیقات نوآورانه و تولید دانش جهانی و رفاه اجتماعی کرده است و همچنین در پی ترویج دانشجویانی کوشا، دانشمند و خلاق است. از این رو دانشگاه موغلا با دنبال کردن استاندارد های جهانی در تلاش است تا به یکی از پیشروترین دانشگاه های ترکیه در زمینه ارائه خدمات اجتماعی تبدیل شود.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه
دانشگاه موغلا هر ساله پذیرای هزاران دانشجوی داخلی و خارجی بوده و در حال حاضر دارای بیش از ۴۱ هزار دانشجو و ۱۳۰۰ استاد، اعضای هیئت علمی و کارمندان اداری می باشد. این دانشگاه دارای ۱۷ دانشکده، ۳ مدرسه آموزش عالی، ۴ مدرسه، ۹ مدرسه حرفه ای و ۱۳ مرکز تحقیقاتی می باشد. همچنین دارای ۲ پردیس بزرگ می باشد که بیش از ۴۰ هزار دانشجو داشته و جهت آموزش و رفاه بیشتر دانشجویان ایجاد شده است.
در این دانشگاه رشته های گوناگونی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود که می توان به رشته هایی چون رشته فلسفه، مهندسی معماری، فیزیک، شیمی، ریاضیات، مهندسی برق، جامعه شناسی، مهندسی عمران، تاریخ، مدیریت، زبان و ادبیات ترکی، هتل داری، اقتصاد، پرستاری، مدیریت گردشگری و … اشاره کرد.

دانشگاه موغلا ترکیه

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده معماری
  3. دانشکده علوم ورزشی
  4. دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  5. دانشکده آموزش
  6. دانشکده علوم سلامت
  7. دانشکده علوم
  8. دانشکده هنرهای زیبای بدروم
  9. دانشکده علوم مدیریتی و اقتصاد
  10. دانشکده مهندسی
  11. دانشکده شیلات
  12. دانشکده آموزش تکنولوژی
  13. دانشکده الهیات
  14. دانشکده گردشگری
  15. دانشکده علوم دامپزشکی میلاس
  16. دانشکده کشاورزی فیضیه
  17. دانشکده مدیریت کسب و کار فیضیه

رنکینگ دانشگاه موغلا

طبق آخرین آمار و اطلاعات بدست آمده در سال ۲۰۱۹، دانشگاه موغلا توانسته است رتبه ۳۰۰۶ را در میان برترین دانشگاه های جهان و همچنین رتبه ۴۶ را در میان برترین دانشگاه های ترکیه بدست آورد. با این وجود این دانشگاه هنوز مورد تائید وزارت علوم ایران نمی باشد.

دانشگاه موغلا ترکیه

نحوه پذیرش و ورود به دانشگاه موغلا

دانشجویان بین المللی جهت ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی باید در آزمون ورودی ای ار یوس شرکت کرده و حداقل نمره قبولی دانشگاه را در رشته ی مورد نظر خود بدست بیاورند. شرکت در آزمون آلس یا GRE نیز جهت پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز الزامی است.
زبان آموزشی دانشگاه موغلا ترکی می باشد و از همین رو داشتن مدرک زبان تومر و تسلط کامل به زبان ترکی برای تمامی دانشجویان خارجی الزامی می باشد.

امکانات دانشگاه موغلا

دانشگاه موغلا امکانات علمی، آموزشی و رفاهی گسترده ای را برای دانشجویان خود ایجاد کرده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تیم آموزشی بسیار جوان و تبادل علم و دانش در محیطی پویا و دوستانه
  • خدمات بهداشتی و مشاوره ای به تمامی دانشجویان و پرسنل به صورت کاملا رایگان
  • امکانات و خدمات ورزشی همچون استخر شنا، سالن های ورزشی، زمین های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، سالن تناسب اندام و …
  • باشگاه های دانشجویی در زمینه های گوناگون
  • نشست های آموزشی دانشجویان، کنفرانس ها
  • فعالیت های ورزشی در فضای باز، مسافرت
  • فعالیت های فرهنگی ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان فارق التحصیل و حتی دانشجویان در حال تحصیل در تعطیلات آخر هفته، بین دو ترم یا در تابستان
  • جشنواره های هرساله بهاره و…

شهر موغلا دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد که از جمله آن ها می توان به خلیج ها، دریاچه های زیبا، سواحل منحصر به فرد، کوهستان ها، میراث فراوان فرهنگی و تاریخی و … اشاره کرد.

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه موغلا و سایر دانشگاه های ترکیه و هم چنین نحوه ثبت نام در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

 شهریه دانشگاه موغلا

  • پزشکی (ترکی) : ۳۸/۰۰۰ لیر
  • پزشکی (انگلیسی) : ۵۷/۰۰۰ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۱۵/۰۰۰ لیر
  • داروسازی (ترکی) : ۱۰/۰۵۰ لیر