دانشگاه کولتور

معرفی دانشگاه کولتور استانبول ( IKU )

دانشگاه کولتور استانبول یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد که در سال ۱۹۹۷ توسط بنیاد آموزش کالج کلتور و در شهر زیبای استانبول تاسیس شد. این دانشگاه توانسته است طی سالیان تجربه آموزشی و علمی خود، به موفقیت های چشمگیری در زمینه آموزشی و تحقیقاتی برسد. این دانشگاه دارای ۴ پردیس مجزا بوده و هر ساله پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی می باشد. کادر علمی این دانشگاه بسیار قوی و با تجربه بوده و دانشجویان می توانند با خیالی آسوده در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تدریس شوند.

توران آکادمی

پردیس آتاکوی اصلی ترین پردیس دانشگاه کولتور می باشد و در قسمت های اداری دانشگاه، دانشکده های هنر و علوم، مهندسی، معماری، هنر و طراحی و موسسه تحصیلات تکمیلی قرار گرفته است. پردیس شیریناولر، اینجیرلی و باشین اکسپرس از دیگر پردیس های این دانشگاه می باشند.

دانشگاه کولتور استانبول
زبان آموزشی دانشگاه کولتور انگلیسی و ترکی بوده و دانشجویان بین الملل به آسانی می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. به طور کلی ۳۵ درصد رشته های آموزشی این دانشگاه در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس می شود.
دانشگاه کولتور هم اکنون دارای ۱۵۶۰۰ دانشجو بوده که از این میان ۳۶۵۰ نفر آن ها در مقاطع کاردانی، ۱۰۸۵۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۹۸۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۶۱ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل می باشند. همچنین از این تعداد ۱۳۶۹ نفر دانشجوی بین المللی می باشند. هم اکنون این دانشگاه دارای ۸ دانشکده، ۲ مدرسه فنی و حرفه ای و یک موسسه تحصیلات تکمیلی می باشد.

دانشکده ها

دانشکده آموزش
دانشکده هنر و علوم ( رشته های تحصیلی چون فیزیک، زبان و ادبیات انگلیسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، زیست مولکولی و ژنتیک، زبان و ادبیات ترکی، روانشناسی و … )
دانشکده حقوق
دانشکده اقتصاد و علوم اداری ( رشته های تحصیلی چون اقتصاد، مدیریت بازرگانی، روابط بین الملل، تجارت بین الملل، کارآفرینی و … )
دانشکده معماری
دانشکده مهندسی ( رشته های تحصیلی چون مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و … )
دانشکده هنر و طراحی ( رشته های تحصیلی چون ارتباطات هنری، طراحی ارتباطات، مدیریت هنری و فرهنگی، رادیو، سینما، تلویزیون و … )
دانشکده علوم بهداشت ( رشته های تحصیلی چون تغذیه و رژیم غذایی، فیزیوتراپی، توان بخشی، پرستاری و … )

بورسیه دانشگاه های خصوصی ترکیه

رنکینگ دانشگاه کولتور استانبول

طبق آخرین آمار اعلام شده دانشگاه کولتور استانبول توانسته است رتبه ۳۱۵۶ را در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۵۲ را در میان برترین دانشگاه های ترکیه بدست آورد.

مزایای تحصیل در دانشگاه کولتور استانبول

همانطور که گفتیم دانشگاه کولتور یکی از دانشگاه های خصوصی و برتر کشور ترکیه بوده و دارای کیفیت آموزشی بالا می باشد. این دانشگاه با ارائه فعالیت های علمی، هنری و فرهنگی به پرورش استعداد های آینده می پردازد. دانشجویان این دانشگاه امکان تحصیل در دو رشته تحصیلی به صورت هم زمان در مقطع کارشناسی داشته و به جهت عضویت این دانشگاه در برنامه های تبادل دانشجویی همچون اراسموس، امکان تحصیل در ۲۶ کشور مختلف اروپایی را خواهند داشت.
همچنین این دانشگاه تعداد زیادی بورسیه تحصیلی را به دانشجویان دارای شرایط دریافت بورسیه اعطا می کند. از جمله بورسیه های تحصیلی این دانشگاه می توان به بورسیه تحصیلی ادامه تحصیلات تکمیلی رایگان، تخفیف برنامه مقدماتی انگلیسی اختیاری، بورسیه تحصیلی موفقیت تحصیلی، بورسیه تحصیلی مبتنی بر نیاز مالی و … اشاره کرد.
علاوه بر موضوعات گفته شده دانشگاه کولتور جهت اقامت دانشجویان بین المللی خود خوابگاه هایی فراهم آورده و اقامت آن ها را تامین نموده است. خوابگاه های دخترانه دارای ظرفیت ۲۱۱ و خوابگاه های پسرانه ۱۴۸ ظرفیت دارند. خوابگاه های این دانشگاه دارای اتاق های ۲ تا ۴ نفره و امکاناتی نظیر حمام، توالت، لحاف، بالش، کمد لباسی، میز تحریر، یخچال کوچک، تهویه و اینترنت می باشد.

دانشگاه کولتور استانبول

شهریه تحصیلی دانشگاه کولتور استانبول

همانطور که می دانید شهریه دانشگاه ها با توجه به دولتی یا خصوصی، رشته و مقطع تحصیلی گوناگون متفاوت است. دانشگاه کولتور نیز یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد. 

  • فیزیوتراپی (ترکی) : ۵/۰۰۰ دلار – ۴/۲۵۰ دلار
  • پرستاری (ترکی) : ۵/۰۰۰ دلار – ۴/۲۵۰ دلار
  • فنی و مهندسی (ترکی) : ۴/۹۳۰ دلار
  • معماری و هنر (انگلیسی) : ۶/۲۹۰ دلار

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه کولتور استانبول

• آخرین مدارک تحصیلی
• ریزنمرات
• گذرنامه
• اجازه اقامت
• گواهی مهارت زبان و نتیجه امتحان های ورودی در صورت وجود
• ۷ قطعه عکس
• داشتن حداقل نمره ۹۰ در آزمون تافل جهت تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه کولتور استانبول و سایر دانشگاه های ترکیه و هم چنین نحوه ثبت نام در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.