osmangaziuniloho

دانشگاه عثمان قاضی یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد که فعالیت خود را در سال ۱۹۹۳ در شهر اسکی شهیر آغاز کرد. این شهر یکی از شهر های شمالی ترکیه بوده و حدود ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. دانشجویان بین المللی زیادی علاوه بر کیفیت آموزشی دانشگاه عثمان قاضی، جذب جاذبه های طبیعی و آب و هوای معتدل این شهر نیز می شوند.
دانشگاه عثمان قاضی که به عنوان یکی از دانشگاه های برتر شمال ترکیه شناخته می شود، دارای ۱۸۰۷ استاد، هیئت علمی و کادر اداری است و همچنین دارای ۲۸ هزار دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این دانشگاه تمرکز اصلی و هدف خود را رقابت با دانشگاه های برتر و معتبر در سطح ملی و جهانی قرار داده است و با ارائه بهترین خدمات آموزشی قصد تربیت دانشجویانی کارآفرین، دانشمند و پرتلاش را دارد.
دانشگاه عثمان قاضی شامل ۱۲ دانشکده، ۳ مدرسه، ۴ مدرسه حرفه ای و ۵ مدرسه تحصیلات تکمیلی می باشد. از رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به رشته های چون رشته کامپیوتر، پزشکی، دندانپزشکی، ریاضی، زبان شناسی، اقتصاد، مدیریت، زیست شناسی، زبان و ادبیات ترکی، تاریخ، مهندسی کشاورزی، شیمی، روانشناسی و … اشاره کرد.

دانشگاه عثمان قاضی

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده علوم بهداشت
  5. دانشکده مهندسی و معماری
  6. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  7. دانشکده کشاورزی
  8. دانشکده گردشگری
  9. دانشکده هنر و علوم
  10. دانشکده تربیت دبیر
  11. دانشکده الهیات
  12. دانشکده هنر

رنکینگ دانشگاه عثمان قاضی

طبق آخرین آمار و اطلاعات بدست آمده از این دانشگاه در سال ۲۰۱۸، عثمان قاضی توانسته است رتبه ۲۲۶۲ را در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۲۸ را در میان برترین دانشگاه های ترکیه بدست بیاورد. همانطور که از رنکینگ بالای این دانشگاه مشخص است، این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های دولتی شهر اسکی شهیر شناخته می شود. اگر چه تاکنون مورد تائید وزرات علوم ایران قرار نگرفته است.

دانشگاه عثمان قاضی

نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه قاضی عثمان

دانشجویان بین المللی جهت ورود و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی موظف به شرکت در آزمون تی ار یوس و بدست آوردن حداقل نمره قبولی در رشته ی مورد نظر خود می باشند. جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در این دانشگاه نیز، شرکت در آزمون آلس و جی آر ای ( GRE ) الزامی می باشد.
همچنین زبان آموزشی دانشگاه قاضی عثمان ترکی می باشد و تمامی دانشجویان خارجی باید در آزمون تومر زبان ترکی شرکت کرده و به این زبان تسلط کافی داشته باشند.

امکانات دانشگاه قاضی عثمان

دانشگاه قاضی عثمان امکانات علمی، آموزشی و رفاهی گسترده ای را برای دانشجویان خود ایجاد کرده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
ارائه درمان های سرپایی در مراکز درمانی دانشگاه به صورت رایگان به دانشجویان و پرسنل
بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در دانشگاه
زمین های فوتبال، بسکتبال، تنیس، والیبال، سالن های بدن سازی، ایروبیک، سونا، استخر و … ( تمامی خدمات ورزشی در این دانشگاه به صورت کاملا رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. )
امکان پیشرفت در رشته های ورزشی و راه یافتن به مسابقات کشوری
سالن های غذاخوری و رستوران های شیک و تمیز با بالاترین کیفیت
کافه تریاها
مهد کودک جهت رفاه حال دانشجویان و کارکنان دارای فرزند
اینترنت پرسرعت
کتابخانه مرکزی
بیمارستان و مراکز مشاوره برای دانشجویان

دانشگاه عثمان قاضی

شهریه دانشگاه عثمان قاضی ترکیه

  • پزشکی (ترکی) : ۹۰/۰۰۰ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۶۰/۰۰۰ لیر
  • پرستاری (ترکی) : ۲۰/۰۰۰ لیر

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر و سایر دانشگاه های ترکیه و هم چنین نحوه ثبت نام در این دانشگاه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.