katipcelebiunilogo

دانشگاه کاتیپ چلبی

دانشگاه کاتپ چلبی یکی از برترین دانشگاه های شهر ازمیر می باشد که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است.این  دانشگاه توانسته است که جایگاه خود را در میان برترین دانشگاه های ترکیه حفظ کند. اگر نگاهی به سیر پیشرفت دانشگاه کاتب چلبی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که هر سال شاهد حضور این دانشگاه در کنفرانس ها و مقالات ژورنال های معتبر هستیم. فرصت های مطالعاتی زیادی در قالب برنامه های اراسموس، فارابی و مولانا برای دانشجویان وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند به کلی مسیر زندگی شما را متحول کند. رتبه جهانی دانشگاه در سایت shanghairanking بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ است.

دانشگاه کاتیپ چلبی

دانشکده ها :

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده داروسازی
  3. دانشکده دندانپزشکی
  4. دانشکده علوم اسلامی
  5. دانشکده کشتی سازی و علوم و فنون دریایی
  6. دانشکده علوم جنگل
  7. دانشکده معماری و مهندسی
  8. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  9. دانشکده شیلات
  10. دانشکده توریسم و جهانگردی
  11.  دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  12.  دانشکده علوم بهداشتی
  13. دانشکده هنر و طراحی
  14. دانشکده گردشگری

توران آکادمی

انستیتو ها:

  1. انستیتوی علوم فنی و انستیتوی علوم ‌پزشکی
  2. انستیتوی علوم اجتماعی.

موسسات آموزش عالی :

  1. موسسه آموزش عالی زبان های خارجه
  2. موسسه آموزش عالی فنی و حرفه ای خدمات درمانی و موسسه آموزش عالی فنی و حرفه ای چلبی.

علاوه بر آن این دانشگاه امکانات خیلی زیادی برای دانشجویان خود از جمله کتابخانه های پیشرفته، زمین ها و سالن های ورزشی مجهز، آمفی تئاتر ها و سالن های بسیار و غیره هم فراهم کرده است.

رشته های دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتیپ چلبیرشته های زیر شاخه پزشکی که در این دانشگاه ارائه می شوند عبارتند از: جراحی عمومی، آسیب شناسی، چشم‌ پزشکی، بیماری های گوش، جراحی قفسه سینه، حلق و بینی، بیهوشی و احیا، قلب و عروق، جراحی دهان، فک و صورت، جراحی پلاستیک و زیبایی، زنان و زایمان، مغز و جراحی عصبی، جراحی کودکان، اورولوژی و ارتوپدی و ترماتولوژی  و دندان پزشکی

رشته های علوم پایه این دانشگاه عبارتند از:

آناتولی، هیتولوژی و جنین شناسی، بیوفیزیک، میکروبیولوژی، بیوشیمی و آنار زیستی زیست شناسی.
رشته های مهندسی این دانشگاه عبارتند از:
مهندسی برق و مکانیک، مهندسی پزشکی، علوم و مهندسی مواد، مهندسی عمران، معماری، مهندسی ژئوماتیک، نفت و گاز طبیعی، مهندسی کامپیوتر و علوم مهندسی.

شرایط گرفتن دانشجوی خارجی در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر ترکیه چگونه است؟

دانشگاه کاتیپ چلبیبه طور حتم مثل دیگر دانشگاه ها، دانشگاه کاتب چلبی هم برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در دانشگاه ترکیه تحصیل کنند، شرایطی به وجود آورده است.‌ هر شخصی که متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه می باشد می بایست حداقل نمره گفته شده از طرف دانشگاه را در آزمون ورودی ملی یا بین المللی آن کسب کند. شرایط این آزمون ها توسط نهاد های گوناگون اعلام می شود. اعتبار این آزمون ها معمولا ۲ سال می باشد.
ظرفیت های گرفته شده برای مقاطع گوناگون به خصوص فوق دیپلم و لیسانس از طرف شورای آموزش عالی دانشگاه ارائه می شود و شخص متقاضی می بایست مدارک و ریز نمرات خود را بعد از ترجمه به زبان انگلیسی یا ترکی در سایت دانشگاه قرار دهد. بعد از ارزیابی اولیه دانشجویان، احتمال دارد از هر شخص در خواست شود تا برای مصاحبه حضوری یا آنلاین آماده شود. بعضی وقتها احتمال دارد اولویت دانشگاه با مصاحبه شخص باشد پس هم برای آزمون و هم برای مصاحبه می بایست دقت و تسلط لازم را دارا باشید.
توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر به همکاران ما در توران پارس تماس بگیرید. مدارک لازم برای پذیرش هر بار در سایت دانشگاه و بسته به رشته ارائه خواهد شد. ظرفیت انتخاب دانشجویان هم در شورایی به رای گذاشته می شود. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که چنان چه متقاضیانی در یک رشته تحصیلی نمرات برابری برای پذیرش دریافت کنند ، اولویت با داوطلبی است که سن پایین تری دارد.‌

برای ثبت نام در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر ترکیه چه مدارکی لازم است؟

دانشگاه کاتیپ چلبیبا در نظر داشتن به نکات گفته شده و شرایط دانشگاه کاتب چلبی، مدارکی می بایست برای ثبت نام و پذیرش به دانشگاه ارائه گردد. زمان های ثبت نام توسط سایت دانشگاه اعلام می گردد. ولی مدارک لازم عبارتند از: کپی مجوز اقامت در ترکیه، اصل دیپلم، کپی تایید شده پاسپورت، ریز نمرات تایید شده و ترجمه شده، دیپلم معادل سازی شده از کنسولگری ترکیه، رسید بانکی هزینه های تحصیلی، شش قطعه عکس، اصل نتیجه آزمون یا کپی برابر با اصل آن، مدرک معتبر تسلط به زبان انگلیسی، مدرک معتبر تسلط به زبان ترکی که از طرف خود دانشگاه و موسسه تومر اهدا می شود و … .‌ هزینه های ثبت نام برای رشته های گوناگون هر ساله اعلام می گردد.

شهریه دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر

  • پزشکی (ترکی) : ۹۲/۸۴۵ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۷۳/۶۷۸ لیر
  • دندانپزشکی (ترکی) : ۷۳/۶۷۸ لیر
  • داروسازی (ترکی) : ۵۳/۵۸۴ لیر
  • فیزیوتراپی (ترکی) : ۵/۲۵۰ لیر
  • پرستاری (ترکی) : ۵/۲۵۰ لیر