افتتاح کافه در ترکیه

 راه اندازی کافه در ترکیه

شاید شما هم به مهاجرت و افتتاح سفره خانه در خاک ترکیه فکر کرده باشید، یا حتی ممکن است هم اکنون درحال زندگی کردن در کشور ترکیه باشید و بخواهید با افتتتاح کافه در ترکیه برای خود کسب و کاری دست و پا کنید. با توران پارس همراه باشید تا شما را در مورد شرایط راه اندازی کافه در ترکیه آگاه کنیم.

آیا راه اندازی کافه در ترکیه سود آور است؟

کشور ترکیه در برخی از جنبه‌های فرهنگی و عرف جامعه شباهت‌های زیادی به کشور ما ایران دارد. مردم این کشور نیز مانند هموطنان ما علاقه زیادی به جمع شدن دور یکدیگر داشته و از این رو کافه گردی در میان مردم و به خصوص جوانان این کشور از رواج بسیار بالایی برخوردار است. ضمناً اگر در فکر راه اندازی کافه در ترکیه هستید، باید بدانید این کشور همه ساله مقصد تعداد زیادی گردشگر بوده و از همین رو می‌توانید به این اشخص نیز به چشم مشتریان بالقوه خود نگاه کنید.

اصلی ترین نکاتی که باید پیش از راه اندازی کافه در ترکیه به آن‌ها آگاه باشید

مانند هر کشور دیگری ترکیه نیز برای مشاغل مختلف قوانین موزون و مشخصی دارد. چنانچه قصد راه اندازی کافه در این کشور را دارید باید از این قوانین آگاه بوده تا دچار ضرر نشوید.

مکان راه اندازی کافه

شاید این امر بدیهی ترین موضوعی باشد که باید پیش از راه اندازی کافه در ترکیه به آن فکر کنید. تصور کنید قصد افتتاح یک سفره خانه یا کافه در استانبول را دارید. اطلاع دو مورد زیر می‌تواند شما را در زمان انتخاب محل کافه یاری کند:
• کافه‌های بنا شده در خیابان‌های خیلی خلوت سود آوری چندانی ندارند.
• عابران خیابان‌های خیلی شلوغ مانند خیابان های اطراف میدان تکسیم، زمان زیادی ندارد و به همین دلیل به دنبال دسر و نوشیدنی‌هایی هستند که زود حاضر شده و بتوان سریع آن‌ها را میل کرد.

نوشیدنی الکلی

اسلام یکی از پر جمعیت ترین ادیان موجود در کشور ترکیه است. از این رو قانون گذاران این کشور در زمان وضع قوانین به این نکته نیز توجه کرده اند. چنانچه قصد ارائه مشروبات الکلی و یا قلیان را در کافه و سفره خانه خود در ترکیه دارید، باید مغازه ای را انتخاب کنید که حداقل ۱۰۰ متر از مساجد و مدارس فاصله داشته باشد. رعایت این نکته در زمان راه اندازی کافه در ترکیه می‎تواند شما را از مواجه شدن با ضرر ناشی از تعویض محل راه اندازی در امان نگه دارد.

اخذ مجوز

یکی دیگر از شرایط راه اندازی کافه در ترکیه که از قضا جزو مهم‌ترین‌های آن نیز است، اخذ مجوز است. برای اخذ مجوز باید به شهرداری ها مراجعه کنید که توسط احزاب اداره می‌شوند. شرایط راه اندازی کافه در ترکیه می‌تواند از شهر تا شهر متفاوت باشد، زیرا بخش‌های مختلف توسط احزاب متفاوت اداره می‌شوند و پیش از اجاره کردن جا حتماً باید در این مورد اطلاعات دقیق کسب کنید.

 راه اندازی کافه در ترکیه

هزینه‌ها را مدیریت کنید

پیش از اقدام به شروع کار راه اندازی کافه در کشور ترکیه شرایط را به طور دقیق بسنجید تا از اتلاف و هزینه‌های بیهوده جلو گیری کنید. بیشترین هزینه در زمان راه اندازی سفره خانه در ترکیه مربوط به اجاره سرقفلی و طراحی دکوراسیون است.

دریافت نمایندگی

بسیاری از افرادی که در پی کسب اطلاعات در مورد شرایط راه اندازی کافه در ترکیه هستند، قصد اخذ نمایندگی برندهای معروف را نیز دارند. به همین دلیل باید شرایط بنر مورد نظر را نیز پیش از شروع کار بسنجید.

تسلط کافی به زبان ترکی برای برقراری ارتباط با مشتریان

چنانچه کافه و یا سفره خانه‌ای را در ترکیه افتتاح کنید، با مشتریان ترک زبان زیادی سر و کار خواهید داشت. از این رو باید به زبان این کشور نیز تسلط کافی داشته باشید.

دیگر موارد قانونی و شرایط راه اندازی کافه در ترکیه

ترکیه کشوری قانون مدار است و از همین رو اگر موارد قانونی را به درستی رعایت کنید، مسیر سختی را برای اخذ مجوز در پیش نخواهید داشت. برای اخذ مجور راه اندازی کافه در کشور ترکیه شما موظف هستید شرکتی را به عنوان مالک این کسب و کار ثبت کنید که ۲۰ درصد از سود خود از محل درآمد کافه را به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌کند. البته به واسطه همین ثبت شرکت است که شما می‌توانید اقامت و مجوز فعالیت در این کشور را دریافت کنید و در خاک آن باقی بمانید. راه اندازی سفره خانه و کافه در کشور ترکیه مزیت دیگری را نیز برای شما به همراه خواهد داشت و آن امکان فراهم کردن شرایط استفاده از خدمات بانک است. چنانچه به مدت یکسال گردش مالی مناسبی داشته باشید و دارای کسب و کاری فعال باشید، بانک‌های کشور ترکیه امکان استفاده از خدماتی از جمله ارائه کردیت کارت به شما را در اختیارتان قرار می‌دهند.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *