یکی از سوال های مهم و پرتکرار بسیاری از خانواده ها، این است که در کدام پایه ی تحصیلی ، فرزندانشان را به ترکیه بفرستند. طی سال های گذشته اغلب دانش آموزان از پایه های ۱۰ ام ، ۱۱ ام و ۱۲ ام و برخی پس از گرفتن مدرک دیپلم وارد کشور ترکیه شده اند.
پیشنهادی که ما به خانواده ها داریم با توجه به شرایط خانواده و تصمیمات آن ها برای اقامت در ترکیه متفاوت است و بهتر است قبل از هر تصمیمی با مشاوران توران پارس مشورت کنید.

توران پارس

به طور کل بهتر است دانش آموزان دیپلم خود را در ایران گرفته و سپس برای ورود به کالج و دانشگاه در ترکیه اقدام کنند زیرا طبق تجربه اکثر دانش آموزانی که بعد از گرفتن دیپلم وارد ترکیه می شوند و ادامه ی تحصیل می دهند، نسبت به دانش آموزانی که پایه های دبیرستانی را در ترکیه گذرانده اند،موفق ترند و نمرات بهتری کسب میکنند.دلیل آن این است که دانش آموزان به طور ناگهانی وارد سیستم آموزشی کاملا متفاوتی می شوند و این می تواند باعث افت تحصیلی آن ها بشود.اما مزیت مهم آن این است که دانش آموزان کاملا به زبان ترکی مسلط می شوند. چرا که با وجود اینکه دانش آموز در دانشگاه انگلیسی زبان مشغول به تحصیل باشد،ممکن است برخی از اساتید به زبان ترکی صحبت کند و خبری از تدریس انگلیسی نباشد.
اگر قصد دارید که پس از اتمام مدرک دیپلم وارد ترکیه بشوید، حتما زبان ترکی خود را در ایران تقویت کنید و دوره های زبان آن را بگذرانید.

توران آکادمی

مقالات مشابه :

[rpi]

۰ replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *