satcollegeboard

SAT آزمونی برای ورود به دانشگاه های برتر ترکیه است، این آزمون ۱۶۰۰ امتیاز دارد که هرچه نمره بالاتری کسب کنید میتوانید در رشته تاپ تری پذیرش بگیرید، این آزمون هرساله در ماه های اردیبهشت، شهریور، آذر و اسفند بصورت آنلاین برگزار می شود که ۲ ماه قبل از آزمون باید در آن ثبت نام نمایید.

آزمون پیشه رو

هزینه ثبت نام : $۱۳۵

تاریخچه و معرفی آزمون SAT دیجیتال

فهرست عناوین

همان طور که از نام Digital SAT(Digital Scholastic Aptitude Test) مشخص است، این آزمون نوعی آزمون استعداد تحصیلی به شمار می آید که به سبب استاندارد های بین المللی زیادی که پاس کرده می تواند گزینش خوبی برای کشف و انتخاب استعداد در رشته های مختلف باشد.

SAT دیجیتال در ابتدای شروع کارش به ارتش آمریکا تعلق داشت و آزمون IQ ورودی نیرو های مسلح کشور آمریکا محسوب می شد. اما رفته رفته به دلیل جذابیت کافی برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ به عنوان آزمون پذیرش دانشگاه معتبر  شناخته شد. ولی این پایان کار نبود و در سال ۱۹۴۰ SAT دیجیتال توانست به رسمی ترین امتحان ورود به کالج های آمریکا بدل شود و حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر از طریق آن اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف کنند. با گذشت زمان SAT از آن هم فراتر رفت و در سال ۲۰۱۰ توانست لقب محبوب ترین آزمون در این کشور را به خود اختصاص دهد.

آزمون SAT دیجیتال برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ در کشور آمریکا برگزار شد. این آزمون توسط کالج برد آمریکا برگزار می شود که یک انجمن خصوصی  و غیر انتفاعی است.
آزمون SAT دیجیتال به عنوان یک آزمون ورودی برای قبولی در دانشگاه ها است و دانشجویان می توانند با شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی که برای هر دانشگاه متفاوت است، وارد دانشگاه شوند. این آزمون به رشته خاصی محدود نمی شود و برای قبولی در تمامی رشته ها می باشد. آزمون SAT دیجیتال یک آزمون استاندارد و جهانی است که به زبان انگلیسی بوده و ۴ بار در سال و در ماه های اکتبر، دسامبر، مارس و می برگزار می شود. با شرکت در این آزمون می توانید درخواست تحصیلی خود را برای دانشگاه های سراسر دنیا هم چون کشور های آمریکا، ترکیه، کانادا، استرالیا، انگلیس، نروژ و … ارسال کنید. شما می توانید هر چند بار که بخواهید در این آزمون شرکت کنید و نتیجه آزمون قبلی در آزمون بعدی محاسبه نمی شود.
منبع اصلی این آزمون کتاب های موسسه کالج برد است. نتایج آن نیز کمتر از دو هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می شود.

َُآزمون SAT

چرا SAT دیجیتال ؟

SAT دیجیتال یک آزمون استاندارد است که با تکیه بر سنجش میزان درک مطلب و توانایی محاسباتی نشان می دهد که چقدر برای ورود به کالج یا دانشگاه آماده اید! در واقع در این آزمون شما کمترین نیاز را به حفظیات خود خواهید داشت و ابزار شما در طول امتحان قوه تحلیل شما می باشد. اما سوالی که اینجا مطرح می شود  این است که چرا باید آزمونی که در آمریکا برگزار می شود تا این اندازه برای ما دارای اهمیت باشد؛ آن هم با این شرایط سخت مهاجرتی به آمریکا؟

نگران نباشید پاسخ شما پیش ماست.SAT دیجیتال در اصل یک آزمون بین المللی است، گرچه توسط آمریکا برگزار می شود و بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان آن در ایالات متحده هستند‌ اما بسیاری از کشور ها از جمله ترکیه در جهت نزدیک تر کردن سیستم آموزشی خود به آمریکا SAT را همزمان با آمریکا در تاریخ های ۲۴ ژانویه،۱۴ مارس ،۲ می و ۶ ژوئن برگزار می کنند و خبر خوب اینجاست که هریک از دانشگاه های مقصد این آزمون درصد قابل توجهی از ظرفیت کلاس های خود را به دانش جویان غیر بومی اختصاص می دهند و همواره دانش جویان ایرانی در این صحنه بسیار خوش درخشیدند و هرساله بسیاری از آن ها به تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان معتبر ترکیه می پردازند. همراه ما باشید تا در ادامه مقاله به شرایط ثبت نام و جزئیات بیشتری از آزمون SAT را بررسی کنیم.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

شرکت کنندگان آزمون SAT توران آکادمی

معرفی منابع SAT دیجیتال

منبع اول : کتاب کالج هیئت کتاب راهنمای رسمی SAT دیجیتال با عنوان “کتاب آبی” یا “The Blue Book”

کتاب آبی کتاب برتر آمادگی آزمون SAT دیجیتال است. این کتاب برای SAT دیجیتال گرداوری شده و استراتژی های این کتاب در حد متوسط می باشد، اما بخش آزمایشات SAT واقعی را در خود دارد.

منبع دوم : بررسی پرینستون، ۱۱ تست تمرین برای SAT دیجیتال و PSAT

زمانی که شما آزمایشات کتاب آبی را پشت سر گذاشتید، تمارین این کتاب بسیار به شما کمک می کند، البته درست است که بعضی از سوالات کمی ساده تر از کتاب آبی هستند اما تمارین موثری در این کتاب وجود دارد.

منبع سوم : مجموع کتاب های Barron’s SAT

استراتژی ها و بسیاری از سوالات و تمارین این آزمون برای شروع آمادگی SAT دیجیتال مفید است.

منبع چهارم : PWN SAT

PWN مجموعه ای از کتاب ها و وبلاگ های مفید (که شامل بسیاری از موارد موجود در کتاب ها) است. PWN توسط یک معلم تدریس می شود و از طریق تماس شخصی و بسیاری از راهنمایی های مفید به قبولی شما در آزمون SAT دیجیتال کمک می کند.

منبع پنجم: آکادمی khan

خان آکادمی یک سازمان خصوصی و مورد حمایت موسسه کالج برد است که بصورت ویدئویی مباحث SAT دیجیتال را توضیح می دهد، منابع خان آکادمی یکی از بهترین منابع SAT دیجیتال است.

منبع ششم : Magoosh.com

یک منبع عالی برای آمادگی آزمون SAT دیجیتال می باشد که درس های ویدیویی را فراهم می کند ، بنابراین قبل از حل سوالات سخت، می توانید از تمام اصول آنها مطلع شوید و پس از آن صدها سوال و تمرین وجود دارد، بعضی از آنها سخت تر از آن چیزی است که حتی روز آزمون خواهید دید. به طور خلاصه، این منبع هم برای تازه کار ها و هم کارشناسان مناسب است.

منبع هفتم : راهنمای کامل برای SAT Vocabulary دیجیتال

منبع هشتم: Vocabulary.com

SAT توران پارس

SAT دیجیتال در ترکیه

دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه مانند دانشگاه خاورمیانه، بغازیچی، دانشگاه فنی استانبول، حاجت تپه، کوچ، همگی دانشگاه های معتبر ترکیه هستند که پذیرش خود را از طریق آزمون SAT دیجیتال انجام می دهند.

در واقع آزمون SAT دیجیتال در دو نوع General SAT و Subject SAT برگزار می شود که نوع Subject آن مخصوص ورود به کالج های کشور های آمریکای شمالی بوده که شرایط آن در این مقاله نمی گنجد. لازم به ذکر است که برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه آزمون General کفایت می کند که در ادامه به جزئیات این امتحان سه ساعت و چهل پنج دقیقه ای می پردازیم.

آزمون SAT دیجیتال شامل چه بخش هایی است؟

بخش اول

بخش درک مطلب: Evidence-Based Reading

سوالات این بخش از آزمون به صورت تستی یا چهار گزینه ای بوده و بر خلاف آزمون سراسری ایران برای پاسخ های غلط نمره منفی در نظر گرفته نمی شود. در واقع هدف این سوالات توانایی شما در درک مطلب است و عموما به این صورت است که یک متن ادبی از متون کلاسیک و یا معاصر آمریکا انتخاب کرده و پس از توضیح کامل از شما سوالاتی درباره ی آن می پرسد.
گاهی در این متون از گراف، نمودارو یا جدول استفاده می شود که البته درک آن منوط به دانش شما به ریاضی یا علم منحصر به آن نیست و با شهود اولیه می توان به این گونه سوالات پاسخ داد.
این بخش شامل ۵۲ سوال بوده و برای آن ۶۵ دقیقه وقت در نظر گرفته شده است و نمرات آن به صورت ترکیبی با بخش نگارش و آزمون زبانی (بخش بعدی) از ۱۰۰ تا ۴۰۰ اعلام می شود.

evidancebasereading

بخش دوم

بخش نگارش و آزمون زبانی : Writing and Language Test

تمامی سوالات این بخش نیز به به صورت چهار گزینه ای می باشد و باز هم برای جواب های غلط نمره منفی در نظر گرفته نمی شود.
این بخش در نظر دارد که دستور زبان نوشتاری زبان انگلیسی را مورد آزمون قرار دهد که اساسا سوالات این بخش مشمول نکات گرامری، ساختار جمله، کاربرد دستور زبان و قواعد نشان گذاری می شود. باید گفت که این بخش نیز مانند بخش اول نیاز به قدرت درک بالایی از متن دارد و شاید فقط دانستن نکات گرامری انگلیسی برای گرفتن نمره مناسب در آن کافی نباشد.
این بخش شامل ۴۴ سوال بوده و برای آن ۳۵ دقیقه وقت در نظر گرفته شده است و همان طور که گفته شد، نمره آن در ترکیب با بخش اول از ۱۰۰ تا ۴۰۰‌ در نظر گرفته می شود.

satWritingand LanguageTest

بخش سوم

بخش ریاضیات : Math

این بخش از آزمون SAT دیجیتال مهارت های شما را در قالب ریاضیات می سنجد و شامل بخش های مختلف ریاضی از جمله هندسه و آمار و جبر و … می باشد.
از نظر سطح سوالات می توان گفت که آزمون SAT دیجیتال ریاضی چندان پیچیده ای ندارد و دانش آموز با سوالات ساده ای روبروست که البته باز هم درک بالایی را می طلبد.

نمرات این بخش به تنهایی از ۲۰۰ تا ۸۰۰ به شرکت کنندگان داده می شود و خود دارای دو بخش مجازاست.

mathtest

بخش اول شامل:

۲۰ سوال و ۲۵ دقیقه زمان پاسخگویی.
لازم به ذکر است در این بخش مجاز به استفاده از ماشین حساب نیستید.

بخش دوم شامل:

۳۸ سوال ریاضی که بیشتر جنبه تحلیلی دارند و در ۵۵ دقیقه زمان پاسخگویی آن می توانید از ماشین حساب هم کمک بگیرید.

بخش چهارم

بخش انشاء: Essay

بخش انشا آزمون SAT دیجیتال به صورت اختیاری بوده و نمره آن قابل توجه اکثر دانشگاه ها نمی باشد. در این بخش بازهم قدرت تحلیل شما مورد سنجش قرار می گیرد و برای پاسخ گویی به سوالاتش به دو مهارت Reading و Writing نیاز دارید.

مهلت پاسخگویی شما در این بخش ۵۰ دقیقه بوده و شما نمره ای بین ۲ تا ۸ به صورت مجزا از ۱۶۰۰ نمره قبلی دریافت خواهید کرد.

امیدواریم تا این جای کار متوجه جزئیات آزمون SAT دیجیتال شده باشید. می توان گفت SAT یک گواهی نامه محسوب می شود که از طریق آن می توانید اجازه ورود به بسیاری از دانشگاه ها را کسب کنید. لازم به ذکر است که مدت اعتبار این گواهی ۲ سال است. یعنی پس از اعلام نتایج این آزمون شما تا مدت دو سال می توانید مدعی این باشید که نمره کسب شده خودتان را در آزمون SAT دیجیتال دارید.

saressay

برنامه ریزی برای SAT دیجیتال

امیدواریم تا اینجای کار توانسته باشیم بخش های آزمون SAT دیجیتال را با شما در میان گذاشته باشیم. آنچه در این مرحله ضروری به نظر می رسد این است که برای شرکت در آزمون SAT دیجیتال باید از کجا شر‌وع کرد؟
نگران نباشید، با ما همراه باشید تا به بعضی از سوالات که در ذهن شما میچرخد پاسخ دهیم‌.گ

بهترین زمان برای شرکت در این آزمون چه زمانی است؟

با توجه به روندی که موسسه توران پارس و سایر موسسه های در این زمینه پیش می گیرند می توان گفت آزمون می (اردیبهشت) مناسب ترین زمان برای شرکت در این آزمون می باشد.

برای قبولی در دانشگاه باید چه نمره ای بگیرم؟

پاسخ این سوال به دانشگاه و رشته مورد نظر مربوط  است. بدیهی است که هرچه نمره بیشتری کسب کنید شانس قبولی شما در رشته های برتر دانشگاه های معتبر بیشتر است. اما خبر خوب اینجاست که آزمون SAT دیجیتال برخلاف دیگر آزمون ها مانند YOS ظرفیت جدایی را برای دانشجویان غیر ترک زبان محفوظ نگه داشته است. یعنی ممکن است شما حتی با گرفتن نمره کافی در آزمون YOS به دلیل ارجح بودن دانشجوی ترک زبان قادر به پذیرش در دانشگاه مورد نظر نباشید، اما این اتفاق در آزمون SAT دیجیتال نمی افتد.

برای آمادگی در آزمون SAT دیجیتال چه چیز هایی لازم دارم؟

برای گرفتن نمره ی بالا در آزمون SAT دیجیتال شما به مهارت نسبتا بالایی در زبان انگلیسی و قدرت تحلیل بالایی در ریاضیات نیازمند می باشید‌. علاوه بر این ها نباید فراموش کرد که تمرین و تلاش لازمه هر موفقیتی است و کسب نمره ی خوب در آزمون SAT دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست و صد البته باید بدانید که انرژی خود را در کدام موسسه صرف می کنید. زیرا امروزه بسیاری از آموزشگاه ها ادعاهایی در این زمینه می کنند که اصلا قابل قبول نیست و اعتماد به آن ها ضررهای جبران نشدنی به دنبال خود دارد.

کلاس SAT تهران

بهترین راه آماده شدن برای آزمون SAT دیجیتال کدام است؟

بهترین راه قابل اعتماد ترین راه است. آزمون SAT دیجیتال طیف مخاطبین وسیعی دارد که هر کدام نیاز به مشاوره و تدریس های متفاوتی دارند. برای آماده شدن در این راه حتما به موسسه هایی اعتماد کنید که ضمن داشتن قابلیت ها و پکیج های مختلف برای افراد مختلف از سابقه خوبی برخوردار باشند.

هزینه آزمون چقدر است و در کجا برگزار می شود؟

هزینه ثبت نام آزمون برابر ۱۳۵ دلار می باشد و کشور ترکیه در تاریخ های مذکور این آزمون را در شهر های آنکارا و استانبول و ازمیر برگزار می کند.

البته آمادگی برای آزمون هزینه های جدایی را می طلبد که ممکن است بسته به هر شخص و شرایط یادگیری اش متفاوت باشد.

منابع sat

برنامه کالج برای دوره آمادگی شرکت در آزمونها:

با برنامه ریزی های گروه آموزشی، همزمان با آموزش برای شرکت در آزمون شما به صورت ناخودآگاه آماده شرکت در آزمون آیلتس خواهید شد.

برنامه های ویژه آموزشی و جامع کالج

  • ۶۰۰ ساعت آموزش موثر، بیش از ۵۰۰ آزمون تک برگی
  • ۲۰ آزمون شبیه سازی آزمایشی با تحلیل آزمون (SAT دیجیتال)
  • حل بیش از ۲۰۰۰ سوال ریاضی و زبان، آشنایی با تکنیک های حل سوال و مسئله
  •  آشنایی با تکنیک های Reading & Writing، آموزش تست زنی با سرعت، آموزش انحصاری سرعت در خواندن متون انگلیسی برای بخش درک مطلب
  • آموزش گرامر انگلیسی در سطح های basic, intermediate, advanced
  • آموزش مهارت در (English reasoning) speaking and listening
  • آموزش با متد روز LOW POW & STABLE DESK
  • به همراه منابع به روز ERICA, MAGOOSH, PRINCETON, KAPLAN, BARRONS

آموزش  SAT WRITING

  • حل بیش از ۵۰۰ نمونه سوال و انالیزخط به خط
  • منابع اموزشی ERICA, COLLGE BOARD, BARRONS, KAPLAN, PRINCETON
  • آموزش SAT WRITING و حل بیش از ۵۰۰ نمونه سوال و انالیزخط به خط
  • منابع اموزشی ERICA, COLLGE BOARD, BARRONS, KAPLAN, PRINCETON
  • READING STRATEGY
  • اموزش گام به گام READING
  • اموزش استراتزی های به روز برای متن های REASONING
  • برنامه هفتگی دانشجویان WEEKLY SAT PASSAGE PLAN

برنامه هفتگی MATHS ریاضیات

مرحله پایانی بخش اول

امتحان جامع سطح بندی و شروع کلاس بندی بر اساس میانگین امتیاز

توران آکادمی

 

آزمون SAT دیجیتال چیست؟

در سال های گذشته بدلیل تقلب های مختلفی که در حوزه های امتحانی برخی کشورها رخ داد، سازمان کالج برد آمریکا به منظور حفظ امنیت و عدالت آموزشی، ایده برگزاری آزمون SAT بصورت آنلاین را مطرح کرد.

برای شروع ابتدا این آزمون بصورت آزمایشی در برخی از ایالت های آمریکا برگزار شد که توانست موفقیت های مختلفی را کسب نماید.

در نظر سنجی ها ۸۰ درصد دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده بودند اعلام کردند. استرس کمتری داشتند، نیاز به مدیریت زمان برای رسیدن به حوزه امتحانی نداشتند، نیاز به مداد و لوازم و التحریر و … نداشتند. امکان استفاده از ماشین حساب در تمام مراحل آزمون وجود داشت!

مربیان، اساتید و مسئولین برگزاری آزمون نیز ۱۰۰ درصد اعلام رضایت کردند. موضوعاتی از قبیل چاپ سوال، امنیت آزمون، کنترل ورود و خروج، مراقبین و مشکلات حوزه های امتحانی به هیچ وجه وجود نداشت و این مسائل هم تا حد زیادی بهبود داده شد.

معاون ارزیابی آمادگی کالج برد در مورد تغییرات جدید آزمون SAT دیجیتال بیان کرد:

  • متن های کوتاه تر با یک سوال پرسش خواهد شد.
  • طیف سوالات گسترده تر و اطلاعات بیشتر مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
  • مدت زمان آزمون از سه ساعت به دو ساعت کاهش یافته
  • زمان بیشتری برای هر سئوال در نظر گرفته شده
  • ماشین حساب در کل آزمون مجاز می باشد.
  • مدت زمان انتظار دریافت نتیجه آزمون از چند هفته به چند روز کاهش می یابد.
  • نابرابری در دسترسی و حتی شرکت در آزمون در سرتاسر جهان کاهش می یابد.
  • هوش مصنوعی به محض قطع شدن نت و یا برق از جای قطع شده با احتساب تایمر آزمون را ادامه خواهد داد.
  • برای هر دانش آموز آزمون منحصر بفرد توسط هوش مصنوعی طراحی و پرسش خواهد شد. لذا امکان اشتراک گذاری پاسخ ها عملا صفر و غیر ممکن خواهد بود.
  • در روند برگزاری به ازاء هر پاسخ در هر سطح سئوال بعد طراحی و پرسش خواهد شد.

مزایای دیجیتال شدن آزمون SAT

  • در مصرف میلیونها برگ کاغذ صرفه جوئی خواهد شد.
  • امکان تخلف به صفر نزدیک می شود.
  • لغو حوزه امتحانی و مرکز آزمون و یا حتی کل آزمون در یک کشور به صفر خواهد رسید.
  • منابع مالی بسیار زیادی صرفه جوئی خواهد شد. حوزه های امتحانی، برگزار کنندگان، حمل و نقل و بسیار از هزینه های دیگر صرفه جوئی خواهد شد.
  • عدالت آموزشی در همه جای کره زمین برقرار می شود. به عنوان مثال برای ملیت هائی که آزمون در کشورشان برگزار نمی شد. صرفه جوئی در سفرهای خارجی و اقامت و … خواهد شد.
  • کاهش بسیار زیاد استرس، زمانبندی، مدیریت سفر، مراجعه به حوزه و …
  • کاهش چشمگیر تخلفات، لو رفتن سئوالات و از دست رفتن اعتبار کالج برد در برخی از حوزه ها و کشورها
  • تعداد بیشتر برگزاری آزمون و عدم انحضار به چهار و یا پنج دوره (احتمال برگزاری آزمون تا ۸ نوبت در سال)
 

نتایج درخشان دانش پذیران موسسه توران آکادمی در آزمون SAT دیجیتال

سخنی با والدین و دانش آموزان:

در سالهای اخیر تمایل دانش آموزان به انتخاب رشته در گروه علوم تجربی با هدف شرکت در کنکور و قبولی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و … بسیار زیاد شده به گونه ای که در کنکور سال جاری بیش از ۱/۳۹۱/۰۰۰ نفر شرکت نمودند، نکته شگفت انگیز اینکه ۶۳.۵ درصد شرکت کنندگان (۸۸۳۶۶۲ نفر) در رشته علوم تجربی شرکت نموده و تنها ۱۴ درصد در رشته های ریاضی و فنی شرکت کرده اند، با این آمار و توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاههای علوم پزشکی دولتی، غیر انتفاعی، پردیسها و … که حدود ۴۰۰۰۰ نفر می باشد، با محاسبه ای ساده در می یابیم که شانس قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در حدود ۰.۵ درصد می باشد. یعنی از هر ۲۰۰ نفر یک نفر.

در این شرایط و علاقمندی دانش آموزان به ادامه تحصیل در این رشته­ ها می بایست ظرفیت های جدیدی ایجاد گردد. کشورهای روسیه، ترکیه، چین، اوکراین … نسبت به جذب دانش آموزان ایرانی فعال شده و نمی خواهند این بازار را از دست بدهند. در این میان کشور ترکیه با توجه به همسایگی و نزدیکی فرهنگی بیش از بقیه خودنمایی می کند و خود را یکی از کشور های پیشرو در حوزه آموزش پزشکی می داند. این کشور با دارا بودن بیش از ۲۰۰ دانشگاه می تواند ظرفیت مناسبی برای جامعه هدف ایرانی باشد.

با این مقدمه به آگاهی شما عزیزان می­رسانم مجموعه توران آکادمی به عنوان تسهیل کننده این فرآیند نسبت به برگزاری دوره ­های آمادگی آزمون SAT دیجیتال همزمان در تهران، البرز اقدام نموده است.

احتمال پذیرش در دانشگاههای معتبر دنیا با نمره خوب SAT دیجیتال بالای ۹۰ درصد می باشد و این امکان برای دانش آموز فراهم می گردد تا به اهداف خود برسد.

با آرزوی بهترین اتفاقات برای شما عزیزان.

نوشته شده توسط منوچهر صادقیان

برای دانشگاه های دولتی ترکیه حداقل نمره ۱۴۰۰ از ۱۶۰۰ لازم است، همچنین برای قبولی در دانشگاه های ترکیه موردتایید وزارت بهداشت ایران باید نمره بالای ۱۵۰۰ بدست بیاورید.

خیر برای قبولی در دانشگاه های ترکیه نمره قبولی در آزمون SAT General کافی است و اگر قصد دارید در دانشگاه های آمریکا و کانادا درس بخوانید پس از قبولی در آزمون SAT General بایستی در آزمون Subject هم شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید.

برای شرکت در آزمون رایگان تعیین سطح با کارشناسان توران پارس تماس بگیرید.

خیر، میتوانید برای رشته های پیراپزشکی یا سایر رشته ها بجز این سه رشته اقدام کنید.

۳۲ replies
    • توران پارس
      توران پارس says:

      سلام وقت بخیر
      اکثر دانشگاه ها که مصاحبه ندارند، و دانشگاه های تاپ ترکیه مصاحبه دارند و کسی که آزمون SAT را ۱۴۰۰ بشه از پس مصاحبه هم برمیاد

  1. Zahra
    Zahra says:

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم که امکان شرکت توی ازمون sat با داشتن مدرک دیپلم هم وجود داره؟
    و اینکه بعد از ثبت نام توی ازمون با توجه به شرایط کرونا ازمون به صورت حضوری برگزار میشه؟

    • توران پارس
      توران پارس says:

      سلام وقت بخیر
      آزمون SAT دوسال اعتبار داره و بچه های کلاس یازدهمی میتونن در آزمون SAT شرکت کنند، تا قبل از اینکه اعتبار آزمونشان تمام شود باید دیپلم گرفته باشند تا بتوانند در دانشگاه انتخاب رشته کنند.
      قطعا حضوری انجام می شود.

  2. رقیه ایرانی
    رقیه ایرانی says:

    سلام ببخشید پیغام اول قبل از تکمیل شدن ارسال شد. آیا همه دانشگاههای ترکیه از طریق اس ای تی پذیرش دارند؟ دیگه اینکه آیا ثبت نام انجام میشه در حال حاضر یا به خاطر کرونا فعلا متوقف شده. چون در سایت کالج بورد همچین چیزی دیدم که انگار ثبت نام شروع نشده. من قبلا در این سایت ثبت نام کردم

    • توران پارس
      توران پارس says:

      سلام وقت بخیر
      اکثر دانشگاه ها sat رو قبول دارند.
      بله امکان ثبت نام وجود داره، همیشه دو ماه قبل آزمون میتونید ثبت نام کنید.

  3. رقیه ایرانی
    رقیه ایرانی says:

    سلام.
    آیا همه دانمیدونم من بلد نیستم یا چی. هر چی میرم سایت کالج بورد میگه فعلا ثبت نام باز نشده؟ البته من قبلا تو خود سایت sign up کردم

  4. همایون
    همایون says:

    درود بر شما توضیحات خیلی کامل و مفیدی درباره آزمون sat بود.من یه سوالی داشتم خدمتتون ، من جایی خوندم که آزمون sat تو هر کشوری در ۱ یا چند ماه از اون ۶ ماه برگزار میشه آیا این مطلب درسته؟ و مهمتر از همه اینکه آزمون sat ترکیه سال ۲۰۲۱ چه موقع برگزار میشه؟؟ با تشکر از شما

    • سید ارش موسوی
      سید ارش موسوی says:

      سلام نمره سطح ۱۵۶۰ و۱۵۳۰ برای پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاههای دولتی ترکیه مورد تایید ایران از جمله حاجت تپه بدون لحاظ سن چقدر شانس قبولی دارند ؟

      • توران پارس
        توران پارس says:

        سلام وقت بخیر
        برای حاجت تپه بالای ۱۵۷۰ نیاز هست ولی برای باقی دانشگاه ها مثل اتاتورک، اونوکوز مایس، باشکنت، کاتیپ چلبی، دوکوز ایلول، شانستون رو امتحان کنید.

  5. مرجان مولایی
    مرجان مولایی says:

    سلام خدمت شما.
    در رابطه با آزمون sat یک سوال دارم خدمتتوم
    اگر کسی بتونه امتیاز بالای ۱۶۰۰کسب کنه, برای ورود به دانشگاه های برتر ترکیه، نمره دیپلم را هم بررسی میکنن؟؟
    سوال دیگم اینه آزمون sat فقط تستی هست یا تشریحی هم داره و اینکه سال ۲۰۲۱ کی برگزار میشه این آزمون؟

  6. حمید
    حمید says:

    سلام بعد از آزمون ۱۸ اردیبهشت در تقویم کالج برد دو آزمون ۶ شهریور و ۱۰ مهر پیش بینی شده است که در خرداد ماه ثبت نام شروع میشود با توجه به اینکه کالج برد اعلام کرده آزمون خرداد آخرین آزمون ست موضوعی است و دیگر برگزار نمیشود آیا هر دو آزمون شهریور و مهر برگزار میشود ؟ چون پارسال که هم آزمون شهریور و هم مهر برگزار شد گفتند آزمون اسفند به خاطر کرونا کنسل شده بود . اما امسال آزمون اسفند برگزار شد لطفا راهنمایی بفرمایید

      • حمید
        حمید says:

        سلام در سایت کالج هم برای ۶ شهریور و هم ۱۰ مهر پیش بینی شده منتها اعلام کرده تاریخ ها قطعی نیستد سوالی که من داشتم این بود شما با توجه به تجاربتون کدوم تاریخ را برای ترکیه نزدیک به واقع میدونید؟ آگوست یا اکتبر ممنون

  7. هما جعفرنسب قهر شیران
    هما جعفرنسب قهر شیران says:

    ما دو نفر هستیم که یکی از ما راغب به شرکت در آزمون SAT و دیگری که فرد غیر ایرانی است تمایل به دادن امتحان USMLE آمریکا را دارد که برای پزشکان و دانشجویان مزشکی در نظر گرفته میشود.لطفا مرا راهنمایی بفرمائید

Trackbacks & Pingbacks

Comments are closed.