آشنایی با ۱۲ شغل پر درآمد در ترکیه

یکی از مسائل مهم برای زندگی در ترکیه آشنایی با مشاغل مهم و مورد نیاز آن می باشد. برای انتخاب شغل، ضروری است تا تحقیقات دقیق از مشاغل انجام داده و جزئیات آن ها را نیز بدست آورید. در ادامه می خواهیم شما را با پر درآمد ترین مشاغل ترکیه آشنا کنیم. پس اگر به دنبال شغل هایی با حقوق و دستمزد بالا می باشید این مقاله را دنبال کنید. در زیر لیستی از ۱۲ مورد پردرآمد ترین مشاغل ترکیه را برایتان آورده ایم.

 

۱) خلبان

خلبانی به عنوان شغلی سخت محسوب می شود اما می تواند بسیاری از افراد را به خاطر جذابیت های این شغل و هم چنین حقوق بالا جذب کند. برای انتخاب شغل خلبانی در ابتدا باید از معایب و جزئیات این رشته آگاهی داشته باشید. حداقل حقوق خلبانان در کشور ترکیه ۲۰ هزار لیر و در حالت عادی ۳۰ هزار لیر می باشد، بنابراین این شغل به عنوان پردرآمد ترین شغل در کشور ترکیه محاسبه می شود. خلبان های کاپیتان با سابقه حدود ۹ الی ۱۰ هزار دلار و کمک خلبانان حدود ۵ الی ۶ هزار دلار درآمد دارند.

۲) متخصص بیوشیمی

متخصصان بیوشیمی در ترکیه نیز از پردرآمد ترین افراد شناخته می شوند. وظیفه و حرفه ی این متخصصان دانش کافی برای استاندارد سازی کلیه مراحل و تفسیر نتایج بیمار از نمونه گیری بیمار تا گزارش دادن آن می باشد. دانش آموختگان این حرفه به مدت ۶ سال در دانشکده پزشکی و ۴ سال آموزش تخصصی، این حرفه را آموزش می بینند. متوسط حقوق متخصصان بیوشیمی در کشور ترکیه حدود ۱۱ هزار لیر می باشد.

۳) مدیر مالی

مدیران مالی که وظیفه ی نظارت بر کار مالی شرکت ها را به عهده دارند، از دیگر افراد پردرآمد تر کشور ترکیه می باشند. متوسط حقوق مدیران مالی ۱۳ هزار لیر می باشد. این افراد باید فارق التحصیل رشته هایی چون اقتصاد، امور مالی، بانکداری و تجارت بوده و سابقه کاری مناسبی داشته باشند.

۴) مدیر بازاریابی

به دلیل رقابت های فراوان میان موسسات و شرکت ها، شغل مدیران بازاریابی بسیار پراهمیت شده و به همین دلیل نیز درآمد این افراد بسیار بالا می باشد. حقوق مدیران بازاریابی که اغلب فارق التحصیل رشته هایی چون اقتصاد و مدیریت می باشند، ۷ هزار لیر است.

۵) مهندس توسعه نرم افزار

مهندسان توسعه نرم افزار که اغلب فارق التحصیل رشته های مهندسی کامپیوتر و مهندسی الکترونیک هستند به طور میانگین در ماه ۵۳۰۰ لیر درآمد دارند.

۶) مشاور مالی

مشاوران مالی یا همان حسابداران مالی دستمزدی حدود ۴ تا ۱۵ هزار لیر دارند. جالب است بدانید مشاورین مالی قسم خورده در ترکیه درآمد بیشتری نسبت به مشاورین مالی معمولی دارند.

۷) روانپزشک

روانپزشکان یا روانکاوان نیز یکی دیگر گروهی هستند که از درآمد بالایی برخوردار هستند. روانپزشکان که بر روی اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری بیماران خود کار می کنند، ماهیانه حدود ۱۱ هزار لیر درآمد دارند.

۸) دکتر ها

به دلیل فراوانی شاخه ها در رشته ی پزشکی و هم چنین تفاوت تخصص و کیفیت کاری دکترها نمی توان حقوق آن ها را به طور دقیق گفت. در زیر به عنوان نمونه درآمد های برخی از پزشکان، جراحان و متخصصان را ذکر کرده ایم :
جراح : حداقل ۴۰ و حداکثر ۲۵۰ هزار لیر
متخصص ارتودنسی : حداقل ۱۰ و حداکثر ۹۰ هزار لیر
پزشک عمومی : حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۵ هزار لیر
چشم پزشک : حداقل ۲۵ و حداکثر ۱۰۰ هزار لیر
متخصص : حداقل ۲۰ و حداکثر ۱۰۰ هزار لیر
فوق تخصص : حداقل ۳۰ و حداکثر ۳۰۰ هزار لیر
داروساز : بیش از ۴ هزارلیر
متخصص تغذیه : بیش از ۳ هزار لیر
دامپزشک : حداقل ۳ هزار لیر
دندانپزشک : حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ هزار لیر

۹) مدیر عامل

حداقل حقوق مدیرعاملان در کشور ترکیه و به اندازه ی شرکت حدود ۲۰ هزار لیر می باشد.

۱۰) خدمه کابین

وظیفه ی اعضای خدمه کابین حفظ ایمنی و آسایش مسافران می باشد. درآمد این افراد با توجه به شرکت هواپیمایی و سنوات مختلف بوده اما می توان گفت به صورت میانگین ماهیانه ۷ هزار لیر درآمد دارند.

۱۱) وکالت

وکالت همچون پزشکی درآمد بالایی داشته و فرسودگی ندارد. درآمد این شغل باتوجه به انجام کار به صورت شرکتی، دولتی یا شخصی بسیار متفاوت است. به صورت کلی می توان گفت یک وکیل مشهور و موفق می تواند ماهیانه بیش از ۱۲ هزار دلار درآمد داشته باشد. یک وکیل وابسته به شرکت و یا یک وکیل دولتی نیز به صورت ماهیانه حدود ۴ هزار لیر درآمد خواهد داشت.

۱۲) مهندس نفت

مهندسین نفت به مدت ۴ سال در دانشگاه های نفت و گاز آموزش دیده اند. این افراد نیز در کشور ترکیه دارای بالاترین درآمد بوده و با گذشت زمان و تغییرات در دنیا تقاضای کشور ها به این مهندسین بیشتر می شود. به طور کلی حداقل حقوق ماهیانه مهندسین نفت، حدود ۷ هزار لیر تخمین زده شده است.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *