selcukunilogo-150x150

 

دانشگاه سلجوق ترکیه

دانشگاه سلجوق ترکیه، یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه است. دانشگاه سلجوق در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و هدف اصلی آن ارائه آموزش عالی و تحقیقات پیشرفته در رشته‌های مختلف است. دانشگاه سلجوق با داشتن بیش از ۲۰۰۰ استاد و ۳۰۰۰۰ دانشجو، به عنوان یکی از مراکز برتر آموزش و پژوهش در ترکیه شناخته می‌شود. این دانشگاه در برنامه‌های تحصیلی خود، تأکید بر توسعه مهارت‌های عملی و تجربی دانشجویان دارد و به آنها فرصتی را برای شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی و کارآموزی می‌دهد. همچنین، دانشگاه سلجوق همواره به دنبال توسعه همکاری‌های بین‌المللی است و دانشجویان خارجی را نیز به عنوان همکاران خود می‌پذیرد. دانشگاه سلجوق با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع در رشته‌های مختلف، به دانشجویان فرصتی را برای پیگیری علاقه‌ها و هدف‌های شخصی خود می‌دهد. این دانشگاه در حوزه‌های علوم پایه، مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، هنر و معماری، بهداشت و پزشکی و علوم کشاورزی فعالیت می‌کند. دانشگاه سلجوق تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری‌های نوین، دانشجویان خود را در آموزش و تحقیقات پیشرو قرار دهد. در این دانشگاه، امکانات مناسبی برای دانشجویان وجود دارد که شامل کتابخانه، آزمایشگاه‌های مجهز، مراکز ورزشی و فرهنگی و خدمات خوابگاهی می‌شود. همچنین، دانشگاه سلجوق دارای شبکه‌ای پویا از همکاران صنعتی است که به دانشجویان امکان گسترش دانش تئوری خود و کارآموزی در محیط‌های صنعتی را می‌دهد.

دانشگاه سلجوق در برنامه های تبادل دانشجویی همچون اراسموس پلاس، فارابی، مولانا و بولونیا عضویت دارد و از همین رو امکان تحصیل دانشجویان خود را در برترین دانشگاه های اروپایی فراهم نموده است. همچنین دانشجویان در سراسر جهان نیز می توانند از طریق برنامه های تبادل دانشجویی، برای چندین ترم در دانشگاه سلجوق مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه سلجوق در حال حاضر دارای ۲۲ دانشکده، ۴ مدرسه عالی، ۲۲ مدرسه فنی حرفه ای و ۲۰ مرکز تحقیقاتی می باشد. هم اکنون بیش از ۸۵ هزار دانشجوی داخلی و بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

همان طور که گفتیم دانشگاه سلجوق در شهر زیبای قونیه قرار دارد. این شهر از جمله پرجمعیت ترین شهر های کشور ترکیه بوده و دارای دانشگاه ها و مراکز علمی متعددی است. این دانشگاه در یکی از مناطق مرکزی شهر قونیه، منطقه سلچوکلو واقع شده است.

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی
  4. دانشکده پرستاری
  5. دانشکده اقتصاد و علوم اداری آکشهیر
  6. دانشکده مهندسی و معماری آکشهیر
  7. دانشکده مدیریت بی‌شهیر علی آکنات
  8. دانشکده گردشگری بی‌شهیر علی آکنات
  9. دانشکده کشاورزی
  10. دانشکده معماری و طراحی
  11. دانشکده ارتباطات
  12. دانشکده تعلیم و تربیت
  13. دانشکده هنرهای زیبا
  14. دانشکده علوم بهداشت
  15. دانشکده معارف اسلامی
  16. دانشکده حقوق
  17. دانشکده ادبیات
  18. دانشکده علوم
  19. دانشکده علوم ورزشی
  20. دانشکده فنی
  21. دانشکده گردشگری
  22. دانشکده دامپزشکی

موسسات

  1. موسسه علوم تربیتی
  2. موسسه علوم بهداشتی
  3. مؤسسه تحقیقات مولانا
  4. موسسه علوم
  5. موسسه علوم اجتماعی
  6. موسسه ترک شناسی

مدارس

  1. مدرسه بهداشت آکشهیر کادیر یالاگوز
  2. مدرسه علمی کاربردی بی‌شهیر علی آکنات
  3. مدرسه علوم کاربردی Çumra
  4. مدرسه هوانوردی کشوری
  5. مدرسه زبانهای خارجی

دانشگاه سلجوق از زمان تاسیس خود تاکنون توانسته است به پیشرفت های علمی بسیار زیادی دست پیدا کند. این دانشگاه هدف خود را تربیت دانشجویان و متخصصان حرفه ای بنا نهاده است و از همین رو تمامی امکانات مورد نیاز دانشجویان را فراهم نموده است. این دانشگاه به دلیل شرکت و عضویت در برنامه های تبادل دانشجویی توانسته است در سطح بین الملل به رتبه های بسیار خوبی دست پیدا کند.

امکانات دانشگاه سلجوق

خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه ( دارای ۵ بلوک مختلف با ظرفیت ۲۱۶۰ دانشجو در پردیس Alaeddin Keykubat، دارای اتاق های یک، دو و ۴ )

  • کتابخانه های غنی و بزرگ، دارای ۶ اتاق مطالعه گروهی، بیش از ۲۶ هزار جلد کتاب،
  • آزمایشگاه های تخصصی، مجهز و مدرن
  • سالن های غذاخوری، رستوران ها، کافه تریاها همراه با سالم ترین وعده های غذایی
  • امکانات متعدد ورزشی همچون سالن های فوتبال، والیبال و ..
  • باشگاه های دانشجویی متعدد در زمینه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و …

دانشجویان داخلی و خارجی جهت تحصیل در دانشگاه سلجوق شهر قونیه می بایست در آزمون ورودی شرکت کرده و امتیاز مورد قبول دانشگاه را بدست آورند. این دانشگاه آزمون یوس مرکزی را جهت پذیرش دانشجویان ورودی در نظر گرفته است. همچنین تمامی متقاضیان می بایست دارای معدل دیپلم و پیش دانشگاهی قابل قبولی باشند. به طور کلی دانشجویان می بایست حداقل امتیاز لازم را در آزمون ورودی بدست آورند. دانشگاه سلجوق آزمون اس ای تی را نیز به عنوان آزمون ورودی و پذیرش دانشجویان قبول دارد و دانشجویان می بایست حداقل نمره لازم را در این آزمون بنا به رشته مدنظرشان بدست آورند.

زبان آموزشی این دانشگاه ترکی و انگلیسی می باشد و از همین رو دانشجویان می بایست با توجه به زبان آموزشی رشته تحصیلی خود به یکی از این دو زبان تسلط کافی داشته و دارای مدرک زبان ترکی تومر و مدرک انگلیسی تافل باشند. در صورتی که دانشجو تسلط کافی به زبان ترکی یا انگلیسی نداشته باشد، می بایست در دوره یک ساله آموزش زبان ترکی یا انگلیسی حاضرلیک که توسط خود دانشگاه برگزار می شود شرکت کرده و در پایان ترم نمره قابل قبول را بدست آورد. پس از بدست آوردن نمره قبولی، دانشجویان می توانند سال تحصیلی خود را در دانشگاه آغاز نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر متناسب با رشته تحصیلی
  • گذرنامه معتبر
  • ویزای دانشجویی
  • مدرک قبولی در آزمون ورودی دانشگاه (یوس یا اس ای تی)
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی

جهت کسب اطلاعات بیش تر از دانشگاه سلجوق قونیه می توانید به سایت اصلی این دانشگاه به آدرس https://www.selcuk.edu.tr مراجعه نمایی