kocunilogo

دانشگاه کوچ  در یک نگاه

اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید با توران پارس باشید تا شما را با دانشگاه کوچ آشنا می کنیم. دانشگاه کوچ که در تپه های سارییر در شهر پر جنب و جوش استانبول واقع شده است، با داشتن محوطه ای زیبا، سرسبز و ۶۲ هکتاری خود تجربه کامل و جذابی به شما ارائه می دهد.

 از زمان تأسیس، دانشگاه كوچ به عنوان مركز تعالی جهانی در علوم و معارف پدید آمده و منحصر به فرد است كه می تواند با آموزش رشته های پزشکی ، مهندسی ، علوم ، علوم اجتماعی و اداری را برای پیگیری بیشتر تحقیقات اساسی و كاربردی و جذب بهترین دانشجویان و هیئت علمی قرار دهد.

دانشگاه کوچ دارای ۷ دانشکده و ۳ دانشکده تحصیلات تکمیلی می باشد.این دانشگاه ۲۲ برنامه کارشناسی ، ۲۹ برنامه کارشناسی ارشد و ۳۰ دوره دکترا ارائه می دهد. و حدود ۷۰۰۰ دانشجو دارد، و دانشجویان بین المللی را از کشورهای مختلف می پذیرد و دارای شبکه گسترده ای از بیش از ۲۵۰ دانشگاه شریک از جمله دانشگاه کالیفرنیا و سایر دانشگاه ها مانند دانشگاه نورث وسترن ، دانشگاه کرنل و دانشگاه جرج تاون است.

دانشکده های این دانشگاه شامل:

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده پرستاری
  3. دانشکده حقوق
  4. دانشکده مهندسی
  5. دانشکده علوم
  6. دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی
  7. دانشکده علوم اداری و اقتصاد

دانشکده تحصیلات تکمیلی

  1. دانشکده تحصیلات تکمیلی تجارت
  2. دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی
  3. دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی و انسانی
 

ersitytouranpars-2-1030x518

تاریخچه دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ (Koç universitesi) یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در استانبول، ترکیه است.ساخت این دانشگاه در سال ۱۹۹۳ در ساختمان های موقتی در اشتاین آغاز شد و در سال ۲۰۰۰ به پردیس فعلی خود Rumelifeneri در نزدیکی Sarıyer منتقل شد .دانشگاه کوچ طبق رتبه های دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۱۸ در ترکیه بالاترین رتبه را دارد.

طبق آخرین آمار رتبه بندی دانشگاه های QS WORLD دانشگاه کوچ استانبول توانسته است رتبه ۷۴ را در میان برترین دانشگاه های آسیا و رتبه ۴۰۱ را در میان برترین دانشگاه های جهان بدست بیاورد. همچنین دانشگاه کوچ رتبه ۷۳۳ را توسط اخبار ایالات متحده US NEWS و گزارش جهانی بدست آورده است.

رتبه بندی دانشگاه های QS WORLD یکی از برترین رتبه بندی های بین المللی می باشد که وظیفه ی سنجش میزان محبوبیت و عملکرد دانشگاه های سرتاسر جهان را دارد. در حقیقت اعتبار دانشگاه ها توسط آن ارزیابی و اندازه گیری می شود.

توران آکادمی

مرکز تحقیقاتی دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ یکی از دانشگاه های برتر تحقیقاتی در ترکیه است. این دانشگاه تلاش می کند تا مرکز تحقیقاتی جهانی باشد و هدف آن تأثیرگذاری بر تحولات فکری ، فناوری ، اقتصادی و اجتماعی در مقیاس جهانی است.

دانشگاه کوچ برنده جوایز تحقیقاتی TÜBİTAK (شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه) بوده است. دانشگاه کوچ همچنین موفق ترین موسسه آموزش عالی در ترکیه در زمینه پیشنهادات برای کمک های مالی ERC است که از مارس ۲۰۱۸ هشت مورد از ۱۵ پروژه فعال در ترکیه را هماهنگ می کند.

دانشگاه کوچ استانبول

تاریخچه

پردیس مرکزی دانشگاه کوچ در روملیفنری در شمال استانبول واقع شده است و مشرف به بسفر و دریای سیاه است. این پردیس دارای ۶۰ ساختمان است که ۲۳۰،۰۰۰ متر مربع مساحت ساخته شده را شامل می شود.

این دانشگاه برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ فعالیت خود را در Istinye Sariyer آغاز کرد. پس از اینکه دانشگاه به مکان جدید خود در Rumelifeneri انتقال پیدا کرد ، پردیس Istinye بازسازی شد تا به عنوان یک کنفرانس و مرکز آموزشی خدمت کند.

بورسیه دانشگاه های خصوصی ترکیه

کتابخانه

کتابخانه دانشگاه Koç Suna K Sraç پنج شعبه دارد و حدود ۳۲۲۰۰۰ جلد کتاب، به علاوه نزدیک به ۱۶۰۰۰۰کتاب الکترونیکی و ۶۴۰۰۰ عنوان سریال آنلاین دارد. این کتابخانه همچنین حدود ۲۰۰۰ کتاب نادر را در موضوعاتی از تاریخ ، ادبیات و آیین عثمانی و اروپا نگهداری می کند.

نحوه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه کوچ استانبول

دانشجویان بین المللی جهت پذیرش در دانشگاه کوچ می بایست در آزمون های ورودی این دانشگاه یعنی آزمون SAT و ACT شرکت کرده و امتیاز مورد قبول را دریافت کنند. بدست آوردن حداقل نمره ۱۱۸۰ تا ۱۶۰۰ جهت پذیرش در این دانشگاه الزامی است. البته باید گفت با توجه به رشته ی انتخابی مد نظر ممکن است این حداقل نمره دارای تغییراتی باشد. از دیگر شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل شناسنامه به همراه کپی آن
  • مدرک قبولی در آزمون SAT
  • مدرک دیپلم ۱۲ ساله با حداقل معدل ۱۴ ( برای تحصیل در رشته پزشکی حداقل نمره معدل می بایست ۱۷ باشد)
  • رزومه کامل تحصیلی به صورت ترجمه شده
  • مدرک زبان PTE ، YDS ، TOFEL و یا شرکت در دوره های کالج زبان انگلیسی
  • نمره قبولی در آزمون مهارت زبان ترکی (برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته حقوق یا پرستاری را دارند)
  • انگیزه نامه و توصیه نامه استانید (در مقطع تحصیلات تکمیلی)
  • مقالات بین المللی (در مقطع تحصیلات تکمیلی)

شهریه دانشگاه کوچ استانبول

  • پزشکی (انگلیسی) : ۲۹/۰۰۰ دلار
  • پرستاری (انگلیسی) : ۲۱/۵۰۰ دلار
  • فنی و مهندسی (انگلیسی) : ۲۱/۵۰۰ دلار
  • معماری و هنر (انگلیسی) : ۲۱/۵۰۰ دلار

سوالی دارید؟ همین حالا مشاوره رایگان بگیرید!