اخذ اقامت توریستی یک ساله ترکیه

چه طور می توان اقامت یک ساله ترکیه گرفت؟

ترکیه یکی از همسایگان کشور ماست، که از قضا مرز خاکی بسیاری نیز با ایران دارد. همه ساله بسیاری از هموطنان ما به دلایل مختلف به این کشور سفر می‌کنند و البته بسیاری از اشخاص ترکیه را به عنوان محلی برای زندگی خود و جایی بیشتر از یک مقصد سفر در نظر می‌گیرند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با روش اخذ اقامت توریستی یک ساله ترکیه آشنا کنیم و به شما بگوییم برای این کار باید چه مراحلی را طی کنید.

اولین گام برای دریافت اقامت یک ساله ترکیه

اگر می‌خواهید برای دریافت اقامت توریستی یک ساله ترکیه اقدام کنید، باید حتماً و صد در صد یک شرط لازم را داشته باشید و آن چیزی نیست جز تملک بر یک ملک مسکونی در کشور ترکیه؛ البته این تملک به معنای خریدن نیست و شما با اجاره کردن خانه نیز به عنوان مالک موقت آن ملک شناخته می‌شوید.
چنانچه قصد دارید خانه‌ای را در ترکیه اجاره کنید تا به کمک مدارک آن برای اخذ اقامت توریستی یک ساله ترکیه اقدام کنید، باید بدانید که قیمت ملک در این کشور از شهر تا شهر و از منطقه تا منطقه و حتی بر اساس عمر و امکانات بنا متفاوت است. اگر بخواهید یک خانه در پایتخت این کشور یعنی استانبول اجاره کنید باید چیزی در حدود ماهانه ۷۰۰ تا ۳ هزار لیر هزینه کنید. ضمناً لازم است تاکید کنیم که مدارک نا معتبر از سوی دولت ترکیه رد شده و فاقد ارزش و اعتبار هستند، از این رو در زمان عقد قرار داد برای خرید یا اجاره خانه به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

زندگی در ترکیه چقدر هزینه دارد؟

اگر بخواهید یک زندگی نرمال و متوسط در کشور ترکیه داشته باشید، باید چیزی در حدود دو هزار تا سه هزار لیر در ماه هزینه کنید. این هزینه شامل مواردی نظیر خوراک، پوشاک، سوخت و موارد مشابه دیگر است. ضمناً هزینه‌های ذکر شده شامل هزینه تحصیل نیست و اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید، باید هزینه‌های دانشگاه را به مبالغ گفته شده اضافه کنید.اگر شرایط مالی ذکر شده برای شما قابل حضم است، می توانید با گذشتن از مراحل زیر برای اقامت توریستی یک ساله ترکیه اقدام کنید.

دریافت اقامت یک ساله توریستی ترکیه

روش های دریافت این اقامت
اگر به هر دلیل قانع کننده و منطقی نیاز به اقامت بیش از ۹۰ روز در خاک ترکیه داشته باشید، می‌توانید برای اخذ اقامت توریستی یک ساله ترکیه اقدام کنید و به احتمال زیاد با جواب مثبت دولت ترکیه نیز مواجه خواهید شد. شما با داشتن یکی از شرایط زیر، واجد شرایط دریافت اقامت یک ساله توریستی کشور ترکیه محسوب می‌شوید:
• در حال انجام پروژه‌ای تحقیقاتی با همکاری یک شرکت یا دانشگاه ترکیه (یا مجاز به کار در این کشور) باشید.
• مالک یک ملک در خاک ترکیه باشید.
• یک کسب و کار یا تجارت قانونی را در خاک ترکیه افتتاح کرده باشید.
• در یکی از دوره های رسمی دولت ترکیه برای یادگیری زبان ترکی شرکت کرده باشید.
• در یک دوره آموزشی رسمی ثبت نام کرده باشید.
• با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده باشید.

اخذ اقامت توریستی یک ساله ترکیه

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت یک ساله

هدف دولت ترکیه از اعطای این مجوز اقامت تسهیل بازدید از ترکیه برای گردشگران و سایر اشخاص است و به همین دلیل است که این مجوز اقامت توریستی یک ساله ترکیه نامیده شده است. مدارکی که برای دریافت این اقامت به آن ها احتیاج دارید، به شرح زیر هستند:
• فرم رسمی راندوو: این فرم یک فرم رسمی است که می‌توانید آن را به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت ترکیه ترکیه پر کرده و درخواست خود را ثبت کنید، یا نسخه فیزیکی فرم را به صورت چاپی دریافت کرده و پس از پر کردن تحویل دهید. این فرم که به منظور دریافت اقامت یک ساله توریستی تحویل دولت ترکیه می‌شود باید شامل اطلاعات دقیق تمامی اشخاص متقاضی باشد.(برای مثال اگر به طور خانوادگی قصد سفر دارید، باید اطلاعات تمامی افراد را ذکر کنید.)
• اصل و تصویر پاسپورت
• بیمه درمانی معتبر
• چهار قطعه عکس
• مدارک تامین اجتماعی برای دریافت بیمه عمومی
• فیش هزینه‌های لازم و پرداخت هزینه دریافت کارت اقامت موقت
ضمناً لازم به ذکر است اگر متقاضی به سن قانونی نرسیده باشد باید از کفیل خود رضایت نامه کتبی دریافت کند.

مراحل دقیق اخذ این مجوز اقامت

پس از تحویل فرم راندوو به اداره مهاجرت کشور ترکیه این اداره چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ روز بعد شما را برای مصاحبه حضوری دعوت خواهد کرد. نکته‌ای که باید بدانید این است که شما باید در زمان حضور در اداره پلیس مهاجرت باید تمامی مدارک خود را به همراه داشته باشید، تا در روند درخواست اقامت توریستی یک ساله ترکیه دچار مشکل نشوید. اگر این مصاحبه با موفقیت به اتمام برسد شما در مدتی کوتاه کارت اقامت یک ساله خود را درب محل سکونت خود در ترکیه دریافت خواهید کرد.

آیا می‌توان با اقامت یک ساله ترکیه به کار و تحصیل پرداخت؟

اقامت یک ساله کشور ترکیه یک مجوز توریستی است و به واسطه داشتن آن حق کار یا تحصل در کشور ترکیه را نخواهید داشت و البته لازم است بدانید داشتن این مجوز اقامت می‌تواند روند دریافت مجوز کار و تحصیل را برای شما ساده‌تر کند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد پیش از اقدام برای ویزای کار و تحصیل برای دریافت اقامت توریستی یک ساله ترکیه اقدام می‌کنند.

آنچه پیش از اقدام نهایی باید بدانید

اگر خود را برای پرداخت هزینه‌های ذکر شده آماده کرده اید و توان پرداخت هزینه دفترخانه عقد قرارداد ملک، هزینه دریافت بیمه درمانی و تست های پزشکی مرتبط با آن، هزینه مالیات اتباع خارجی و تائید مدارک در سفارت ایران را دارید و دلیلی قانع کننده شما را به سمت اخذ این مدرک سوق داده است، در اسرع وقت برای دریافت این اقامت اقدام کنید. البته فراموش نکنید که دریافت اقامت توریستی یک ساله ترکیه نیز قلق‌های خاص خود را دارد و ممکن است در روند کار نیاز به مشاوره با یک فرد یا تیم مهاجرتی حرفه‌ای داشته باشید. اگر در طی روند این اقدام با هرگونه مشکلی مواجه شدید، بدون لحظه ای درنگ به انجام مشاوره با متخصصین این کار نمایید تا در وقت و سرمایه خود صرفه جویی کنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *