ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی

ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی ، با سرمایه کم کدام است؟

اگر میخواهید به ترکیه مهاجرت کنید و این کشور را برای ادامه زندگی برگزینید و دنبال ارزان ترین شهرهای ترکیه می گردید، با توران پارس همراه باشید. همیشه چالش ها و سختی های بسیاری برای مهاجرت و ادامه ی زندگی در کشوری دیگر وجود دارد. برای کم کردن این دشواری ها و ناملایمات می بایست به شکل کامل و گسترده درباره مکان انتخابی خود اطلاع داشته باشید و به آن تسلط پیدا کنید. از مهم ترین نکاتی که با آن رو به رو می شوید، هزینه های زندگی و انتخاب محل اسکانتان است.
پس می بایست درباره بودجه ی خود به خوبی آگاهی داشته باشید و پیش از مهاجرت حساب و کتاب کنید! چنان چه از پیش از اقدام از پایین بودن بودجه ی خود آگاهی دارید و می دانید در ادامه ی روند زندگی در شهر جدید خود هم درآمد بالایی کسب نمی کنید، بهتر است از اول در پی شهرهای ارزان قیمت بوده و بعدها با مساعد شدن شرایط خود به اماکن بهتر نقل مکان کنید. از این رو ما در حال حاضر به معرفی ارزانترین شهر های ترکیه برای زندگی می پردازیم. دنبال کردن این مطلب می تواند تا حد بسیاری پرسش های شما را جوابگو باشد. با توران پارس همراه شوید.

ارزان ترین شهرهای ترکیه از لحاظ پوشاک

مقوله ی پوشاک از سه مقوله اصلی و اساسی برای زندگی است. از این رو کم بودن هزینه ی آن می تواند در کم کردن هزینه های زندگی تان اثر گذار باشد. به طور کلی ترکیه در زمینه ی پوشاک خیلی موفق بوده و خیلی از درآمد های این کشور از این حیث می باشد. پس این کشور به عنوان تولید کننده و صادر کننده پوشاک، همواره می تواند همه ی افراد با سلایق و درآمدهای گوناگون را راضی نگه دارد. اما ارزان ترین شهرهای ترکیه در زمینه ی پوشاک کدام اند؟ در جواب می بایست گفت شهرهای زونگولداک، کارابوک و بارتین دارای کم ترین هزینه برای پوشاک هستند. شهر بارتین در استانی تحت همین اسم واقع گردیده است و بر اساس سرشماری ۱۴۳۲۶۲ جمعیت دارد.
برای بهتر درک کردن موقعیت جغرافیایی این شهر بهتر است فاصله ی آن را با سایر شهرها برایتان ذکر کنیم: فاصله شهر بارتین با شهرهای استانبول، ازمیر، آنکارا، بورسا، آدانا و آنتالیا به ترتیب ۲۸۹، ۱۹۵، ۵۶۸، ۳۱۹، ۵۷۶ و ۵۴۷ کیلومتر است.
شهر کارابوک ترکیه هم دارای دانشگاهی تحت همین اسم است که در سال در سال ۲۰۰۷ به عنوان دانشگاه دولتی در این شهر ساخته شده است. از خصوصیات مثبت این دانشگاه تدریس به زبان انگلیسی علاوه بر زبان ترکی است. این دانشگاه بالغ بر ۴۲۰۰۰ دانشجو دارد که رشته هایی مانند علوم فنی، ادبیات، هنرهای زیبا، اقتصاد و مدیریت، اداره و مدیریت، الهیات، مهندسی، علوم تکنیکی و پزشکی را به دانشجویانش ارائه می کند. دانشگاه کارابوک دارای ۳ مدرسه عالی ۱۴ دانشکده٬ ٬ ۳ مدرسه عالی تخصصی و ۴ انیستیتو می باشد.

مطلب پیشنهادی توران پارس: آزمون sat

شهر زونگولداک در ترکیه

این شهر که یکی از ارزانترین شهرهای ترکیه برای زندگی  می باشد در ساحل دریای سیاه و در شمال کشور ترکیه می باشد. اسم این شهر احتمالا اقتباس شده از بلندترین کوه در مجاورت منطقه دورک می باشد. این شهر دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد مرطوب است به شکلی که در همه ی طول سال احتمال باریدن باران در آن وجود دارد. بالاترین میزان بارندگی را در فصل پاییز و اوایل فصل زمستان می بینیم. این شهر دارای دانشگاه کارالماس زونگولداک است که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است.
این دانشگاه با دارا بودن ۱۵۰۰۰ دانشجو در سال، رشته هایی مانند معدن و دیگر علوم مهندسی به دانشجویان ارائه می کند. بحث دیگری که ذهنتان را درباره این شهر به شکل حتم به خود مشغول کرده است، کار، اشتغال و اقتصاد شهر زونگولداک می باشد. اقتصاد اصلی شهر بر پایه ی معادن این شهر در حال گردش است. پس بالا ترین امکان شغلی در این شهر به مهندسان معدن و معدن چی ها اختصاص داده شده است. به جز این مورد این شهر در زمینه ی ماهی گیری، کشاورزی، دامپروری و جنگل بانی امکان اشتغال زیادی برای ساکنانش ایجاد کرده است. از مراکز اصلی این شهر می توان به دمیر پارک در غرب شهر و اریلین در جنوب غربی شهر اشاره کرد. این شهر جزء ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی به شمار می رود.

شهر زونگولداک در ترکیه

شهر قونیه بهترین شهر برای زندگی ایرانیان در ترکیه

قونیه یکی از شهرهای بسیار زیبای و ارزان ترکیه برای زندگی و مهاجرت است. ما ایرانی‌ها این شهر را با مقبره‌ی مولانا می‌شناسیم زیرا به این شاعر شگفت‌انگیز پارسی‌گو علاقه‌مند هستیم و می‌دانیم آرامگاه وی در قونیه قرار دارد. در واقع چند شهر ترکیه از جمله استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و ازمیر در نزد گردشگران محبوب‌تر هستند اما چندیست که قونیه هم در فهرست شهرهای پرتردد ایرانی‌ها قرار گرفته است.

شهر قونیه، شهری ارزان برای مهاجرت و زندگی در ترکیه

2 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *