شرایط اقامت ترکیه

شرایط کامل و جامع گرفتن اقامت در ترکیه و قوانین آن

شرایط اقامت ترکیه

از شرایط اقامت ترکیه چه می دانید؟ با توران پارس باشید تا شرایط کامل گرفتن اقامت در ترکیه را برای شما تشریح کنیم:

اگر می خواهید بیش از ۹۰ روز در ترکیه بمانید، باید درخواست اقامت کنید. اگر ویزای معتبری دارید، فقط در صورت انقضای ویزا در مدت اقامت و در صورت ماندن بیش از ۹۰ روز باید درخواست اجازه اقامت دهید.

انواع اجازه اقامت در ترکیه

  •     اجازه اقامت کوتاه مدت
  •     اجازه اقامت خانواده
  •     اجازه اقامت دانشجویی
  •     اجازه اقامت طولانی مدت
  •     اجازه اقامت بشر دوستانه
  •     و …

شما باید در کنسولگری ترکیه در کشور محل اقامت خود درخواست اجازه اقامت کنید. اگر در حال حاضر در ترکیه هستید، می توانید به طور استثنائی با مقامات محلی درخواست اجازه اقامت کنید.

اگر می خواهید برای اجازه اقامت درخواست کنید ، حداقل ۶۰ روز پس از اتمام اجازه اقامت درخواست شده و دو نسخه از آن نیاز به گذرنامه / سند مسافرتی دارید. علاوه بر این ، در صورت داشتن یک فرم درخواست پر شده، حداقل به چهار عکس نیاز دارید. بسته به نوع اجازه اقامت، ممکن است به مستندات بیشتری نیاز داشته باشید (مانند گواهینامه کارفرما، مدرسه، دانشگاه، بانک و غیره).

بسته به نوع اجازه و دلیل درخواست خود ، اجازه اقامت شما بین ۶ ماه تا ۵ سال اعتبار خواهد داشت. هزینه ها در ترکیه ممکن است متفاوت باشد ، اما در حدود ۶۰/۸۰ $ یورو می باشد.

اقامت ترکیه

تمدید اقامت ترکیه

اگر می خواهید مجوز اقامت خود را تمدید کنید، باید ۶۰ روز قبل از انقضای مجوز این کار را انجام دهید.یک سند رایگان برای شما صادر می شود که می گوید درخواست شما برای تمدید در حال تعلیق است و اجازه دارید تا زمان تصمیم گیری در ترکیه بمانید، حتی اگر مجوز شما تا آن تاریخ منقضی شده باشد. مجوز جدید دقیقاً از تاریخ انقضا مجوز قبلی معتبر خواهد بود. با این حال ، در هیچ شرایطی نباید سعی کنید مقامات ترکیه را فریب دهید تا اعتبار پروانه اقامت خود را طولانی تر کنند چون خطر اخراج از ترکیه وجود دارد.

درخواست مجوز دیگر

در موارد خاص، ممکن است برای اجازه اقامت متفاوت اقدام کنید. اگر به عنوان مثال یکی از والدین شما ترک باشد و شما ۱۸ ساله شوید، می توانید بلافاصله مجوز اقامت کوتاه مدت را دوباره درخواست کنید. تنها شرط این است که شما باید حداقل برای مدت سه سال در ترکیه زندگی کرده باشید.

اگر از یک شهروند ترکیه طلاق گرفته و می خواهید در ترکیه بمانید، می توانید درخواست اقامت کوتاه مدت نیز بدهید. شما باید سه سال در ترکیه زندگی کرده باشید، مگر اینکه قربانی خشونت خانگی شده باشید. اما، در هر دو مورد، درخواست مجوز دیگر اختیاری است، زیرا مجوز خانواده زودتر از موعد ۱۸ سالگی منقضی نمی شود.

اجازه اقامت طولانی مدت برای ترکیه

اگر می خواهید برای اجازه اقامت طولانی مدت ترکیه اقدام کنید، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

شرایط اقامت ترکیه :

  •     ۸ سال اقامت مداوم در ترکیه و در ۳ سال گذشته کمک های اجتماعی دریافت نکرده باشید.
  •     درآمد کافی و با ثبات برای حفظ خود (و خانواده)
  •     بیمه درمانی معتبر (برای متقاضیان زیر ۶۵ سال)
  •     عدم تهدید نظم و امنیت عمومی
  •    به مستندات مشابه با مجوزهای اقامت دیگر ، و همچنین شماره مالیات ترکیه خود نیاز دارید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *