این مطلب فقط در جهت اطلاع رسانی آماده شده و مجموعه توران به هیچ عنوان در خصوص ثبت نام در مدارس ایرانی آنکارا و استانبول و استخدام دبیر در مدارس فعالیت نمی کند.

همه چیز در مورد مدارس ایرانی 

در زمان نگارش این مقاله به تاریخ فروردین ماه ۱۳۹۹ سه مدرسه ایرانی در ترکیه ۳ فعال می باشند که شامل مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا، مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول و به تازه گی مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ در آنکارا هستند.
آنچه والدین محترم را همواره با نگرانی و تردید مواجه میکند، تحصیل فرزند و یا فرزندانشان در مدرسه های خارج از محیط ایران به ویژه در کشور ترکیه می باشد. کشور ترکیه از جمله کشورهائی است که سالانه میزبان تعداد زیادی از دانش آموزان کشور عزیزمان ایران می باشد . وجود مدارس ایرانی در ترکیه، مدارس بین المللی و مدارس ترک زبان این امکان را فراهم می سازد تا هم میهنان عزیز با هر سلیقه و بودجه ای بتوانند از این مدارس استفاده کنند. گروه مشاورین توران پارس با داشتن مدارک عالی دانشگاهی و شناخت کافی از فرصت های تحصیلی و دانشگاهی کشور ترکیه و با توجه به تمرکز در امور تحصیلی از ابتدائی تا دکترای میتواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد.
وجود دفتر مشاوره در ایران (تهران) و در ترکیه ( آنکارا ) از جمله مزایای مشاوره حضوری می باشد.

 تحصیل دانش آموزان ایرانی در ترکیه

مدارس ایرانی در ترکیه

در ادامه امیدواریم بتوانیم با روشن نگری و بیان واقعیت ها کمترین آسیب پذیری و بیشترین خدمت رسانی را ارائه نمائیم.

نکاتی در مورد تحصیل در ترکیه

• تحصیل در مدارس ترکیه با توجه به مصوبات مجلس ترکیه، رایگان و اجباری می باشد.
• طول تحصیل در مدارس ترکیه ۱۲ سال بوده و به منظور رفاه حال شهروندان و مهاجرین تعداد زیادی مدارس بین المللی نیز فعالیت می نمایند که تابع قوانین و مقررات خود و البته تحت نظر آموزش و پرورش کشور ترکیه می باشند.
• شهریه در این مدارس متفاوت می باشد.
• وجود مدارس غیر دولتی نیز در ترکیه مشاهده می شود و این انتخاب را به والدین می دهد که بتوانند در مورد انتخاب مدرسه گزینه های متعددی داشته باشند.
• دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور سهولت زندگی و تحصیل مهاجرین ایرانی در ترکیه، اقدام به تاسیس سه مدرسه ،یکی در شهر استامبول ( مجتمع آموزشی فجر ایرانیان) و دو مدرسه در شهر آنکارا (مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن) و (مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ) به زبان فارسی و مطابق با نظام آموزشی ایران فراهم نموده است .

مدرسه۲۲ بهمن آنکارا

یکی از مدرسه های ایرانی ها در ترکیه  که در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دبیرستان تدریس می کند، مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا است. زمان ثبت نام در این مدرسه از اول تیر ماه هر سال تحصیلی است. برای ثبت نام در این مدرسه ارائه مدارک خاص هر مقطع تحصیلی الزامی است. با توران پارس همراه باشید تا مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا را به شما معرفی بکنیم.

تقریبا در همه کشورهائی که دولت جمهوری اسلامی دارای سفارتخانه می باشد. به منظور رفاه حال پرسنل کنسولی، وزارت آموزش و پرورش با همکاری دولت میزبان و نهادهای آموزشی اقدام به راه اندازی مدرسه ای فارسی زبان و و منطبق با فوانین آموزش و پرورش ایران می نماید. در این راستا سایر هموطنانی که بواسطه ادامه تحصیل، فعالیت های تجاری و … در آن کشور هستند هم می توانند از ظرفیت خالی مدرسه استفاده نمایند و در صورت تمایل نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند. در کشور ترکیه دو مدرسه ایرانی یکی در شهر استامبول (به واسطه جمعیت زیاد و مرکز تجاری ترکیه) و دیگری در پایتخت فعالیت می نماید. مدرسه فجر ایرانیان در استامبول و مدرسه ۲۲ بهمن در آنکارا از مدرسه های ایرانی ها در ترکیه که در سه مقطع تحصیلی ابتدایی دور اول و دوم و دبیرستان دور اول و دوم مشغول به تدریس می باشند، زمان ثبت نام در این مدارس تقریبا از اول تیر ماه شروع و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت. برای ثبت نام در این مدارس ارائه مدارک خاص هر مقطع تحصیلی الزامی است. با توران پارس همراه باشید تا ابتدا مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا را به شما معرفی کنیم.

مدارس ایرانی در ترکیه

مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول:

یکی از مدرسه های ایرانی در کشور ترکیه مدرسه فجر ایرانیان است که در استانبول است و از سال های دور در این شهر تاسیس گردیده است. این مجتمع آموزشی از بدو تاسیس تاکنون بدون وقفه در امر آموزش و پرورش ایرانیان مقیم ترکیه فعالیت داشته است. دوره تحصیل در این مدرسه از پیش دبستانی تا سال چهارم دبیرستان است و کلیه مقاطع تحصیلی را پوشش می دهد. ثبت نام برای ورود به این مدرسه هر ساله از اول تیرماه آغاز می گردد و طول تحصیل در این مجتمع ۱۲ سال و براساس نظام آموزشی ایران به صورت دو دوره در ابتدائی و دو دوره در متوسطه می باشد. هر دوره ۳ سال و مجموعا ۱۲ سال می باشد. ثبت نام به طور معمول پس از پایان امتحانات و پس از برگزاری کنکور سراسری از دهم تیر ماه شروع می شود. شایان ذکر است به دلیل تقاضای بسیار زیاد خصوصا در سالهای اخیر و محدودیت ظرفیت پذیرش چنانچه متقاضی ثبت نام می باشید، می بایست زودتر اقدام نمائید.
تذکر ۱ :لطفا قبل از هر گونه اقدام در خصوص مهاجرت به کشور ترکیه ابتدا شرایط تحصیلی فرزندتان را تثبیت نموده و از ثبت نام مطمئین شوید.
تذکر ۲: احتمالات را در نظر نگیرید و به وعده افراد متفرقه و قول ثبت نام غیر حضوری توجه نفرمائید. با حضور مستقیم به محل مجتمع و ثبت نام قطعی با آرامش به سایر امور مهاجرتی خود بپردازید.
گروه مشاورین ما میتوانند در ارتباط با دریافت و ارسال مدارک، پیش ثبت نام و سایر موارد ثبت نام با شما عیزیان همراه باشند. و مشاوره لازم را به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته ارائه نمایند.

مدارس ایرانی در ترکیه

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول:

• اصل پاسپورت معتبر
• کارت اقامت معتبر
• ۴ قطعه عکس جدید
• اصل و کپی شناسنامه
• تکمیل فرم های ثبت نام
• کارنامه قبولی پایه قبلی که به تائید آموزش و پرورش ایران رسیده باشد.
• پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام
• کد دانش آموزی

هزینه تحصیل در مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در استانبول و ۲۲ بهمن آنکارا:

هزینه تحصیل در مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا
هزینه تحصیل در این مدرسه به صورت دریافت ارزی (یورو) بوده و بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در این مدرسه بسته به پایه متفاوت می باشد. در سال گذشته شهریه مصوب به این شرح بود. لذا امکان افزایش شهریه در سالهای آتی دور از انتظار نیست.
دور اول . دوم ابتدائی ۴۰۰ یورو
دور اول دبیرستان ۵۰۰ یورو
دوره دوم دبیرستان ۶۰۰ یورو
سال آخر دبیرستان ۷۰۰ یورو
• شایان ذکر است، امکان تقسیط شهریه با نظر مدیر محترم مجتمع امکان پذیر می باشد.

مدارس ایرانی در ترکیه

مدرسه غیر انتفاعی فرهنگ آنکارا

مدرسه فرهنگ یکی دیگر از مدارس ایرانی در ترکیه در شهرآنکارا می باشد که به تازگی در ۱۵ آذرماه ۹۸ تاسیس شده است. این مدرسه غیرانتفاعی از سال دیگر در مقاطع متوسطه دوره اول و دوم دانش آموز می پذیرد. طبق آخرین اخبار توران پارس ، شهریه در نظر گرفته شده برای این مدرسه حدود ۲۰۰۰ یورو می باشد.
با توجه به تازه تاسیس بودن این دبیرستان غیر انتفاعی و نداشتن دانش آموز حضوری، تا کنون هیچ اطلاعاتی در خصوص برنامه، نحوه تدریس، کادر آموزشی، کلاسها، توفیقات و سایر موضوعات آموزشی واصل نگردیده، لذا با توجه به آموزشی بودن مجموعه توران پارس. ئر صورت کسب اطلاع خموطنان گرامی را در جریان اخبار آموزشی مربوط به این مدرسه و دیگر مدارس ترکیه خواهیم گذاشت.
امیدورایم همکاران علمی این موسسه غیر انتفاعی نیز با فعالیت زیاد افتخار آفرینی نمایند.

مدارس ترک زبان

مدارس ایرانی در ترکیه

مدارس دولتی : اکثر مدارس دولتی ترکیه رایگان می باشند.
مدارس نیمه دولتی :شهریه این مدارس از ۳۰۰ لیر تا ۱۵ هزار لیر نسبت به شرایط مدرسه متفاوت است.
مدارس بین المللی : شهریه این مدارس بسیار بالا و در حدود ۶۰۰۰ دلار تا ۱۰۰۰۰ دلار متغیر است.

آدرس مدارس ایرانی ترکیه

◾️مجتمع آموزشی فجر استانبول
آدرس: خیابان دیوان یولو (سلطان احمد)، فرعی عمران اوکتم (عدلیه سرای) ، کوچه ترزی حانه ، پلاک ۷

◾️مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا
آدرس: خیابان resitgaleb، کوچه sahilar، پلاک ۱۵

هرد دو این مدارس طبق روش مدارس ایران اداره شده و برنامه درسی مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

مقالات مشابه :

[rpi]

سوالات متداول

خیر، حتما با پدر یا مادر یا هردو باید ثبت نام بصورت حضوری انجام شود.

بله، دقیقا مثل مثل مدارس ایران است، زبان فارسی، حجاب، کتاب های فارسی و …

بله، همانند ایران حجاب اجباری است.

بله، مختلط هستند.

باید با خود مدرسه تماس بگیرید یا حضوری تشریف ببرید، ما در خصوص فرآیند جذب نیروی انسانی مدرسه اطلاعی نداریم.

۱۸ replies
  1. javad eshaghi
    javad eshaghi says:

    سلام. وقت بخیر . من نمیخواهم به ترکیه مهاجرت کنم بلکه میخواهم از راه دور در وبسایت دبیرستانهای ایرانی آن لاین بزرگسالان ترکیه ثبت نام کنم و در دوره دیپلم رشته ریاضی فیزیک بطور آن لاین تحصیل کنم. لطفا من را راهنمایی کنید که چکار باید بکنم تا بتوانم در وبسایت دبیرستانهای ایرانی و آن لاین بزرگسالان ترکیه از راه دور و بطور آن لاین در رشته ریاضی فیزیک درس بخوانم.

    پاسخ
  2. نسیم
    نسیم says:

    سلام. خسته نباشید. من فوق لیسانس ریاضی و ترک زبان هستم. سیزده سال سابقه تدریس ریاضی مقطع هفتم به بالا و دانشگاه رو دارم. میخوام بدونم برای همکاری در کشور ترکیه چطور میتونم اقدام کنم.آیا نیاز به همکاری دارین؟

    پاسخ
  3. حسین
    حسین says:

    سلام بنده چندین سال دبیر ریاضی مقطع کنکوری به صورت تخصصی و دبیر ریاضی کلیه پایه های دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه هستم. ضمنا مدرک مهندسی عمران نیز با سابقه کاری و تدریس در دروس رشته های عمرانی را دارم. محبت میکنید بفرمایید با چه شماره ای باید با مدرسه جهت همکاری در تدریس تماس داشته باشم

    پاسخ
  4. رامین حیدرنژاد
    رامین حیدرنژاد says:

    سلام علیکم.کارشناس ارشد تربیت بدنی هستم.کارمند قوه قضاییه.آیا میتوانم در مدارس ایرانی زبان ترکیه بعنوان مربی ورزش فعالیت نمایم

    پاسخ
  5. مینو
    مینو says:

    من ۲۰ سال تدریس ریاضی در مقاطع دبیرستان ده سال تدریس در دوره ی ابتدایی در منطقه ۶ تهران در پایه پنجم و ششم دارم میتونم در مدارس استانبول تدریس کنم چون ساکن استانبول هستم

    پاسخ
  6. بهشته دبیریان
    بهشته دبیریان says:

    سلام وقت بخیر من دکتری روانشناسی هستم ۱۵ سال سابقه تدریس در مقطع ابتدایی و دبیرستان دارم اقامت دارم در استانبول زندگی می کنم آیا می تونم در زمینه تدریس یا مشاوره با شما همکاری کنم

    پاسخ

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *