CIUunilogo-150x150

 

معرفی دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)

دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) یکی از برترین دانشگاه های قبرس می باشد. نام این دانشگاه که مخفف CYPRUS INTERNATIONAL UNIVERSITY است، نشان دهنده ارتباطات بین المللی این دانشگاه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد این دانشگاه جزو پرطرفدارترین دانشگاه های قبرس محسوب می شود و علت آن رتبه خوب دانشگاه و همچنین شهریه مناسبش است.

موقعیت استراتژیک جزیره قبرس و نزدیکی آن به زادگاه تمدن نقش مهمی در تبدیل شدن این سرزمین به قبرسی که امروزه می‌شناسیم داشته است: جزیره‌ ای کوچک اما کاملا بین‌المللی. هویت بین‌المللی این کشور الهام‌ بخش نام یکی از مهم‌ترین دانشگاه های قبرس شده است: دانشگاه بین‌المللی قبرس CIU. تحصیل در این دانشگاه که در سال‌های اخیر رویای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده است، نیاز به اخذ پذیرش تحصیلی از مسئولان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی و پس از آن ویزای تحصیلی قبرس دارد.

دانشگاه بین المللی قبرس در چهار کیلومتری شهر لفکشا (نیکوریا) پایتخت قبرس شمالی و در منطقه ای به نام هاسپولات قرار گرفته است. این دانشگاه با فرودگاه قبرس شمالی حدود ۲۱ کیلومتر فاصله دارد.

 

از جمله ویژگی های برجسته دانشگاه علوم بهداشت و علوم اجتماعی قبرس، کیفیت بالای آموزشی و تحقیقاتی آن است. این دانشگاه با استفاده از فناوری های پیشرفته و ابزارهای تحقیقاتی مدرن، اساتید و محققان برجسته (برترین دانشگاه های ترکیه مثل دانشگاه حاجت تپه، قاضی) که تجربه و دانش عمیقی در حوزه های مختلف علوم پزشکی و دندانپزشکی دارند آموزشی با کیفیت بسیار بالا را در اختیار دانشجویان این دانشگاه ارائه می دهد، همچنین، دانشگاه KSTU همکاری های بین المللی و ارتباطات مستقیم با دانشگاه ها و موسسات برتر جهان را ترویج می دهد و به دانشجویان فرصت هایی برای شرکت در تحقیقات و تبادل دانش با دانشجویان و پژوهشگران دیگر کشورهای اروپایی و … را در سطح بین المللی فراهم می کند.

دانشگاه KSTU در طول سال های فعالیت خود توانسته است رتبه خوبی در میان دانشگاه های قبرس کسب کند و شهرت بین المللی بالایی را نیز برای خود ایجاد کرده است. این دانشگاه به دانشجویانی که به دنبال یک تحصیل عالی و موفقیت حرفه ای در حوزه های علوم پزشکی و دندانپزشکی هستند، فرصتی عالی را برای تحقق رویاهایشان می دهد. با توجه به تمرکز بر آموزش عالی و تحقیقات متمرکز، دانشگاه علوم بهداشت و علوم اجتماعی قبرس به عنوان یک مرکز برتر برای توسعه دانش پزشکی و دندانپزشکی در قبرس شناخته می شود.

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی

  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده داروسازی

  4. دانشکده علوم و فنون کشاورزی

  5. دانشکده علوم و هنر

  6. دانشکده ارتباطات

  7. دانشکده اقتصاد و علوم اداری

  8. دانشکده تعلیم و تربیت

  9. دانشکده مهندسی

  10. دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری

  11. دانشکده علوم بهداشت

  12. دانشکده حقوق

مدارس

  1. دانشکده علمی کاربردی
  2. دانشکده زبانهای خارجی
  3. دانشکده علوم بهداشت
  4. دانشکده تربیت بدنی و ورزش
  5. دانشکده گردشگری و هتلداری
  6. هنرستان فنی حرفه ای
  7. دانشکده فنی حرفه ای علوم بهداشت
  8. مدرسه حرفه ای دادگستری

موسسه

  • موسسه تحصیلات تکمیلی و تحقیقات

دانشگاه بین المللی قبرس در سال تحصیلی ۲۰۲۰ اقدام به تاسیس یکی از مجهزترین دانشکده های دندانپزشکی قبرس شمالی نموده است.  سیستم آموزشی دندانپزشکی این دانشگاه دوره ای ۵ ساله بوده که دانشجویان در سالهای اول و دوم دروس علوم پایه را سپری کرده و در سالهای بعدی واحدهای عملی خود میگذرانند. همچنین بعد از فارغ التحصیلی در رشته دندانپزشکی دانشجو می تواند در دوره های آزادی که دانشگاه برای فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی تدارک دیده است شرکت کرذه و علاوه بر بالا بردن سطح دانش خود با مسائل روز دنیا، گواهینامه های معتبر بین المللی نیز دریافت کنند.

دانشکده داروسازی دانشگاه بین المللی قبرس از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را با ارائه رشته کارشناسی داروسازی آغاز کرده است و در سال ۲۰۱۷ مجوز برگزاری رشته دکترای داروسازی را از شورای داروسازی نیجریه دریافت نمود. در این مورد لازم به ذکر است، دانشگاه CIU جزو معدود دانشگاه هایی است که رشته دکترای داروسازی را ارائه می دهد، زیرا در اکثر نقاط دنیا رشته داروسازی بصورت دوره کارشناسی ۵ ساله ارائه می گردد.

تحصیل جهشی

این دانشگاه نخستین دانشگاه در قبرس است که دوره هایی را تحت عنوان شتاب ایجاده کرده است. این رشته ها بدین صورت است که دانشجو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را بصورت یکجا خوانده و بعد از پنج سال موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد میشود. در حالت عادی برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد دانشجو نیار دارد که به مدت شش سال درس بخواند.

پذیرش تحصیلی از دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)

دو روش ساده برای اخذ پذیرش تحصیلی در برنامه‌های علمی دانشگاه CIU وجود دارد؛ هم می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق مکاتبه با مسئولان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی درخواست بدهید، و هم می‌توانید این کار را به نماینده‌ های محلی در کشور خودتان بسپارید تا برایتان تقاضانامه تکمیل و ارسال کنند.

درخواست پذیرش تحصیلی آنلاین سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای شروع تحصیل در قبرس به شمار می‌رود. زمانی که فرم آنلاین را پر کردید، تمام اطلاعاتی که کارکنان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی دانشگاه CIU برای ارزیابی شما نیاز دارند را فراهم خواهید کرد. شما باید تمام اسناد تحصیلی خود را اسکن‌ شده داشته باشید تا بتوانید در انتهای فرم پذیرش تحصیلی آن‌ها را ضمیمه کنید.

در صورتی که تمام مدارک و اطلاعات را به صورت صحیح ارائه کرده باشید، بعد از بررسی مدارک مسئولان پذیرش تحصیلی پاسخ ارزیابی را ارسال می‌کنند. در صورتی که هم پرونده شما ناقص باشد، دانشگاه CIU از طریق ایمیل این مسئله را به شما اطلاع می دهد.

مدارک موردنیاز جهت ثبت نام و پذیرش

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار ( ترجمه شده به زبان ترکی استانبولی)
  • آخرین مدرک تحصیلی + ترجمه رسمی (حداقل مدرک دیپلم)
  • ریز نمرات تحصیلی + ترجمه رسمی
  • آدرس ایمیل معتبر
  • عکس پرسنلی اسکن شده
  • برای دانشجویان مقطع دکتری؛ رزومه و پروپوزال لازم است.
  • مدرک تعیین سطح زبان ( برای ترکی مدرک تومر C1  یا C2)

 

امکانات دانشگاه CIU قبرس

سرویس های اتوبوس شبانه روزی

سرویس های شبانه روزی دانشگاه جهت رفت و آمد دانشجویان یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل به دانشگاه CIU می باشد.

سالنهای ورزشی مجهز به همراه استخر سرپوشیده

این دانشگاه سالن های مختلف ورزشی مانند والیبال، فوتبال، بسکتبال، تنیس، والیبال ساحلی و … را با بهترین کیفیت در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد، همچنین این دانشگاه دارای استخر سرپوشیده ۲۵ * ۲۲ متر ، عمق ۲.۵۰ متر و ۸ خط استخر نیمه المپیک با ظرفیت ۱۹۱ تماشاگر، مطابق با استانداردهای فدراسیون بین المللی شنا (FINA) است که برای انواع مسابقات و سازمان ها در شعباتی مانند شنا ، هاکی زیر آب ، غواصی ، شنا همزمان و واترپلو مناسب است.

امکان پرداخت شهریه در چند قسط

یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه CIU امکان پرداخت اقساطی شهریه های این دانشگاه می باشد، شهریه دانشگاه CIU برای رشته های مختلف بسیار مقطوع و مناسب بوده و با دریافت بورسیه های ویژه از طریق موسسه توران آکادمی می توانید با کمترین شهریه در این دانشگاه درس بخوانید، علاوه بر اینکه شهریه این دانشگاه در چند قسط قابل پرداخت است.

رستوران ها، کافه و سوپرمارکت

تمامی این امکانات نظیر، رستوران ها، کافه و سوپرمارکت در داخل دانشگاه CIU موجود است و برای تهیه غذا و یا سایر موارد نیازی نیست از دانشگاه خارج شوید، دانشگاه CIU همه این موارد را در فاصله نزدیک در اختیار دانشجویان خود قرار داده است.

خوابگاه های دانشگاه CIU

خوابگاه های دانشگاه CIU به صورت آپارتمان طبقه بندی می شوند. تمام خوابگاه های دانشگاه دارای اینترنت نامحدود رایگان، تلویزیون LED، دسترسی به کانال های تلویزیون کابلی، میز و صندلی، قفسه های کتاب، کمد، تخت خواب، مینی یخچال و خط تلفن برای تماس های ورودی و خروجی داخل دانشگاه و همچنین تماسهای خارج از دانشگاه تمام اتاق ها و خوابگاه های دانشگاه طبق برنامه منظم هفتگی نظافت شده و سرویس خواب بطور کلی تعویض می گردد. 

در خوابگاه دانشگاه بین المللی قبرس، به دانشجویان اتاق های یک، دو نفره یا چهار نفره ارائه می شود. این خوابگاه ها دارای گرمایش مرکزی و آب گرم ۲۴ ساعته هستند. گزینه ای برای تهویه هوا و به اشتراک گذاری حمام با یک یا دو اتاق وجود دارد، همچنین برنامه های مختلف غذایی و خوابگاهی و آموزشی با قیمت مناسب در این خوابگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. 

در خوابگاه آپارتمانی دانشگاه بین المللی قبرس ، به دانشجویانی که دوست دارند غذای خود را خودشان بپزند و در کنار دوستان خود زندگی کنند، اتاقهای یک نفره و دو نفره با انتخاب ۳ تا ۶ دانش آموز ارائه می شود.  خوابگاه های آپارتمانی معمولا به گونه ای طراحی شده اند که دارای دو یا سه اتاق خواب می باشند که دارای یک اتاق نشیمن و آشپزخانه مشترک می باشند. در یک محیط گرم و راحت با فضای سبز مجهز به آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن هستند. جدا از ساختمانهای خوابگاهی، آپارتمانها دارای دو یا سه اتاق خواب، یک سالن، آشپزخانه، حمام و بالکن هستند.