kstu-unilogo-150x150

 

معرفی دانشگاه KSTU 

یکی از بهترین دانشگاه های قبرس در زمینه علوم پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس (KSTU) می باشد. این دانشگاه که با نام CHSSU هم شناخته می شود در سال ۲۰۱۶ در منطقه گوزل یورت قبرس شمالی، تاسیس شد. از سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ، دانشگاه علوم بهداشت و علوم اجتماعی قبرس فعالیت های آموزشی خود را با ۲ دانشکده و ۲ مدرسه و یک مدرسه زبان انگلیسی و ترکی شروع کرد.

از جمله ویژگی های برجسته دانشگاه علوم بهداشت و علوم اجتماعی قبرس، کیفیت بالای آموزشی و تحقیقاتی آن است. این دانشگاه با استفاده از فناوری های پیشرفته و ابزارهای تحقیقاتی مدرن، اساتید و محققان برجسته (برترین دانشگاه های ترکیه مثل دانشگاه حاجت تپه، قاضی) که تجربه و دانش عمیقی در حوزه های مختلف علوم پزشکی و دندانپزشکی دارند آموزشی با کیفیت بسیار بالا را در اختیار دانشجویان این دانشگاه ارائه می دهد، همچنین، دانشگاه KSTU همکاری های بین المللی و ارتباطات مستقیم با دانشگاه ها و موسسات برتر جهان را ترویج می دهد و به دانشجویان فرصت هایی برای شرکت در تحقیقات و تبادل دانش با دانشجویان و پژوهشگران دیگر کشورهای اروپایی و … را در سطح بین المللی فراهم می کند.

دانشگاه KSTU در طول سال های فعالیت خود توانسته است رتبه خوبی در میان دانشگاه های قبرس کسب کند و شهرت بین المللی بالایی را نیز برای خود ایجاد کرده است. این دانشگاه به دانشجویانی که به دنبال یک تحصیل عالی و موفقیت حرفه ای در حوزه های علوم پزشکی و دندانپزشکی هستند، فرصتی عالی را برای تحقق رویاهایشان می دهد. با توجه به تمرکز بر آموزش عالی و تحقیقات متمرکز، دانشگاه علوم بهداشت و علوم اجتماعی قبرس به عنوان یک مرکز برتر برای توسعه دانش پزشکی و دندانپزشکی در قبرس شناخته می شود.

دانشکده ها

  1. دانشکده پزشکی
  1. دانشکده دندانپزشکی
  1. دانشکده علوم اجتماعی و انسانی
  1. دانشکده علوم بهداشت
  1. دانشکده داروسازی
  1. دانشکده دامپزشکی
  1. دانشکده مهندس

مدارس حرفه ای

  1. مدرسه تربیت بدنی و ورزش
  2. مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی

مدرسه تحصیلات تکمیلی

  • موسسه آموزش و پژوهش تحصیلات تکمیلی

امکانات دانشگاه KSTU قبرس

مرکز بهداشت مجهز

مرکز بهداشت این دانشگاه به کلیه پرسنل و دانشجویان دانشگاه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد و اگر خدمات این مرکز کافی نباشد، بیمار با آمبولانس به مراکز دیگر انتقال داده می شوند.

کتابخانه بزرگ

کتابخانه فاضل مجهز به نسخه های چاپی و الکترونیکی است که زمینه های متعدد مطالعاتی را پشتیبانی می‌کند. جدا از منابع اطلاعاتی موجود، با عضویت در مراکز بین المللی امکان استفاده از منابع گسترده تری برای دانشجویان این دانشگاه فراهم شده است.

رستوران و کافه تریا

جهت رفاه دانشجویان دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس KSTU، کافه تریا و رستوران با غذاهای بهداشتی و سالم زیر نظر مستقیم بازرسی بهداشت از دوشنبه تا جمعه ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۷:۳۰ خدمات ارائه می دهد.

اینترنت رایگان و کامپیوتر های هوشمند

جهت دسترسی مداوم و با کیفیت به بستر اینترنت، در محوطه دانشگاه اینترنت بصورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. همچنین کتابخانه و کلاس های درس مجهز به کامپیوتر و فناوری های هوشمند می باشند.

سالن کنفرانس

سالن کنفرانس Ömer Gültekin در آخرین طبقه دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس KSTU قرار دارد و برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دانشگاه استفاده می شود.

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه KSTU

فاصله خوابگاه تا دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس تنها چند قدم است، یک خوابگاه دخترانه با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر متعلق به موسسه (KYK) است. همچنین موسسه (KYK) خوابگاهی برای آقایان با ظرفیت ۱۰۰۰ در فاصله ۱ کیلومتری پردیس دانشگاه ایجاد کرده است. دانشجویانی که تمایل دارند از خوابگاه های دیگر استفاده کنند می توانند از امکانات اقامتی ویژه در خوابگاه های دانشجویی خصوصی این دانشگاه استفاده نمایند.

پذیرش از دانشگاه KSTU قبرس

جهت پذیرش از دانشگاه بهداشت و علوم قبر KSTU مدرک زبان انگلیسی (آیلتس ۶ یا IGCSE ، تافل یا هر معادل دیگری) مورد نیاز است. در غیر اینصورت متقاضیان باید در آزمون زبان دانشگاه شرکت کنند. این آزمون معمولا ۲ نوبت طی یک ماه تکرار می‌شود. در صورت عدم موفقیت، متقاضی دانشجو محسوب می‌شود ولی باید در آموزش مقدماتی زبان انگلیسی با شهریه ۱۸۰۰ دلار برای یکسال (یا حداقل یک ترم) شرکت نماید.

آموزش مقدماتی انگلیسی کلیه مهارت های نوشتاری ،گفتاری، شنیداری را طی ۲۰ ساعت در هر هفته تدریس می کند و مجددا دانشجویان در ماه فوریه یا ژوئن در آزمون شرکت می‌کنند. طبق آمار اعلام شده از دانشگاه KSTU، نرخ قبولی دانشجویان در این دوره ها ۹۸ درصد می باشد که جهت تعیین سطح دانشجویان و قبولی در آزمون تعیین سطح دانشگاه نیز موسسه توران آکادمی خدماتی را به دانشجویان عزیز ارائه می دهد.

مدارک موردنیاز جهت ثبت نام و پذیرش

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار ( ترجمه شده به زبان ترکی استانبولی)
  • آخرین مدرک تحصیلی + ترجمه رسمی (حداقل مدرک دیپلم)
  • ریز نمرات تحصیلی + ترجمه رسمی
  • آدرس ایمیل معتبر
  • عکس پرسنلی اسکن شده
  • برای دانشجویان مقطع دکتری؛ رزومه و پروپوزال لازم است.
  • مدرک تعیین سطح زبان ( برای ترکی مدرک تومر C1  یا C2)

چرا دانشگاه KSTU بهترین انتخاب برای رشته پزشکی و دندانپزشکی است؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه KSTU انتقال دانشجویی به برترین دانشگاه های ترکیه است، همانطور که پیشتر اشاره کردیم این دانشگاه با دانشگاه های تاپ همچون دانشگاه قاضی آنکارا، دوکوز ایلول ازمیر، باشکنت آنکارا، علوم پزشکی تبریز و … در ارتباط بوده و دانشجویان نخبه این دانشگاه می توانند جهت دریافت انتقالی به این دانشگاه ها اقدام کنند، همچنین زمینه انتقالی به سایر دانشگاه های ترکیه نیز برای دانشجویان میسر می باشد.