مدارس بین المللی ترکیه

مدرسه های بین المللی ترکیه و زبان آموزشی آن ها

افزایش روز افزون مهاجرت و خرید ملک در کشور ترکیه سبب شده است تا این کشور در سالیان گذشته پیشرفت چشمگیری در نظام آموزشی خود داشته باشد. چرا که این کشور بخش زیادی از بودجه ی خود را به آموزش و پرورش اختصاص داده است و پیشرفت آن را پیشرفت کشور ترکیه می داند.
سیستم آموزشی در این کشور به صورت ۴+۴+۴ بوده و دانش آموزان به مدت ۱۲ سال باید در مدارس آموزش ببینند ( ۴ سال تحصیلات ابتدایی سطح اول + ۴ سال تحصیلات ابتدایی سطح دوم + ۴ سال آموزش متوسطه ). در مدارس عمومی تمامی این ۱۲ سال برای دانش آموزان رایگان می باشد اما در مدارس خصوصی و یا بین المللی دانش آموز باید به دلیل امکانات و آموزش هایی که به او داده می شود به صورت سالیانه شهریه پرداخت کند. بنابر این خانواده ها می توانند فرزندان خود را در مدارس رایگان و یا غیر رایگان بر اساس بودجه و نیاز خود ثبت نام کنند.
پس از پایان دوره ی تحصیلی، به دانش آموزان مدرک دیپلم اعطا شده و آن ها با شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها می توانند تحصیلات عالی خود را آغاز کنند.

طبق آمار اغلب افراد همراه با خانواده ی خود به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. پس واضح است که هدف تمامی آن ها رسیدن به زندگی بهتر همراه با آرامش می باشد. اما همان طور که می دانید مهاجرت در کنار خوبی ها و نکات مثبت خود دارای سختی هایی نیز می باشد. یکی از این سختی ها و نگرانی ها که به طور معمول والدین با آن رو به رو می شوند، ادامه ی تحصیل فرزندانشان است. مسائلی چون انتخاب مدرسه، هزینه و شهریه های مدارس، محیط مدرسه، ملیت دانش آموزان و … می تواند دغدغه های فراوانی را هم برای والدین و هم فرزندان ایجاد کند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم شما را با بهترین مدارس بین المللی در ترکیه به همراه شهریه تحصیلی و هم چنین سیستم آموزشی موجود در مدارس ترکیه آشنا کنیم. هم چنین اگر امسال قصد ثبت نام در مدارس ترکیه را دارید این مقاله را از دست ندهید.

 

مدرسه های بین المللی ترکیه

مدارس بین المللی در ترکیه

اگر قصد تحصیل در مدارس عمومی ترکیه را داشته باشید باید اقامت ترکیه و یا کارت شهروندی داشته و هم چنین به زبان ترکی استانبولی کاملا مسلط باشید. در غیر این صورت می توانید در مدارس بین المللی در کنار سایر مهاجران با ملیت های گوناگون ثبت نام کنید. بسیاری از دیپلمات ها نیز فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند و برخی از دانش آموزان این مدارس دانش آموزان ترک می باشند. در اغلب مدارس بین المللی ترکیه زبان های انگلیسی و فرانسه تدریس شده و سیستم آموزشی بر اساس سیستم آموزشی کشور ترکیه می باشد. این مدارس استاندارد های جهانی را رعایت کرده و دانش آموزان با مدارک این مدارس می توانند تحصیلات خود را در تمامی کشور های دیگر ادامه دهند.
مراحل ثبت نام در این مدارس با توجه به نوع مدرسه متفاوت است و مقدار شهریه ی آن نیز به امکانات و خدمات مدرسه بستگی دارد. اما به طور کلی تحصیل در این مدارس به دلیل ارائه بهترین امکانات و خدمات و آموزش به دانش آموزان دارای هزینه ی بالایی می باشد. در ادامه با بهترین مدارس بین المللی در ترکیه آشنا خواهیم شد.

مدرسه بین المللی( British International School Istanbul (BISI 

سیستم آموزشی این مدرسه بر اساس سیستم آموزشی انگلیس بوده و زبان تدریس آن نیز انگلیسی است. این مدرسه که به صورت مخفف به آن BISI گفته می شود شامل مقاطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه می باشد. هم چنین تمامی استاندارد های جهانی را داشته و توسط شورای مدارس بین المللی بریتانیا تایید شده است. از امکانات این مدرسه می توان به برگزاری کلاس های آموزشی، ورزشی، کارگاه های مهارت آموزی، سالن های ورزشی، استخر های سرپوشیده و سرباز، برگزاری اردو های ورزشی و آموزشی، برگزاری مسابقات همراه با اهدای جوایز و … اشاره کرد. با توجه به پایه تحصیلی و خدمات و امکاناتی که دانش آموز قصد استفاده از آن ها را دارد، سالیانه حدود ۹.۴۵۰ تا ۲۷.۵۲۵ یورو می باشد.

مدرسه های بین المللی ترکیه

مدرسه بین المللی استانبول Istanbul International School

مدرسه بین المللی استانبول زیر نظر وزارت آموزش پرورش ترکیه و دانشگاه کمبریج می باشد. این مدرسه که در حومه ی شهر استانبول قرار دارد شامل مقاطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه است. بیش از ۴۰ ملیت در گروه سنی ۳ تا ۱۸سال در این مدرسه درس می خوانند. از امکانات و خدمات این مدرسه می توان به برگزاری کلاس های آموزشی ورزشی، کارگاه های مهارت آموزی، سالن های ورزشی، استخر های سرپوشیده و سرباز، برگزاری اردو های ورزشی و آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی موسیقی و هنر های تجسمی اشاره کرد. شهریه این مدرسه نسبت به مدارس دیگر مقرون به صرفه تر می باشد.

مدرسه بین المللی International Pre-school and Kindergarten

این مدرسه که تنها دارای مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک می باشد در پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا قرار دارد. کودکان در این مدرسه مهارت های لازم جهت حضور در مدارس را آموزش می بینند. از امکانات این مدرسه می توان به برگزاری اردو های آموزشی و تفریحی، برگزاری کلاس های مهارت آموزی جهت حضور در اجتماع، برگزاری جشن ها و مراسم ملیت های گوناگون و هم چنین کلاس های آموزشی و هنری اشاره کرد.

مدرسه بین المللی (Özel Izmir Amerikan Koleji (ACI

این مدرسه بین المللی که به صورت مخفف شده به آن مدرسه ی ACT می گویند در شهر ازمیر ترکیه واقع شده است. این مدرسه تمامی مقاطع تحصیلی را شامل شده و توسط مربیان آمریکایی اداره می شود. این مدرسه که دانش آموزان زیادی از اغلب ملیت های جهان را در خود دارد به صورت شبانه روزی می باشد و بر اساس آخرین استاندارد های جهانی اداره می شود. شهریه تحصیل در این مدرسه با توجه به پایه تحصیلی و خدمات و امکاناتی که دانش آموز قصد استفاده از آن ها را دارد متفاوت است.

مدرسه های بین المللی ترکیه

مدرسه بین المللی MEF International School

مدرسه ی MEF در شهر ازمیر بوده و شامل مقاطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه می باشد. زبان آموزشی این مدرسه انگلیسی بوده و دانش آموزان پس از پایان دوره ی متوسطه می توانند در آزمون های ورودی دانشگاه کمبریج شرکت کنند. این مدرسه امکانات و خدمات آموزشی را در سطحی عالی و درجه یک ارائه می دهد و شهریه آن حدود ۶.۳۷۳ تا ۲۱.۹۶۱ یورو به صورت سالیانه می باشد.

مدرسه بین المللی Istanbul International Community School

این مدرسه یکی از قدیمی ترین مدارس بین المللی در کشور ترکیه می باشد که در سال ۱۹۱۱ در استانبول تاسیس شده است. این مدرسه که مورد تائید NEASC می باشد شامل مقطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه است. اغلب خانواده های مهاجر و ترک ترجیح می دهند فرزندان خود را در این مدرسه ثبت نام کنند. از امکانات این مدرسه می توان به برگزاری اردو های خانوادگی و تفریحی، آموزش زبان های خارجی هم چون کره ای، اسپانیایی و …، زمین بازی و سالن های ورزشی، کارگاه های آموزشی، برگزاری جشن های سنتی در کشور های مختلف و … اشاره کرد. شهریه تحصیل در این مدرسه با توجه به پایه تحصیلی و خدمات و امکاناتی که دانش آموز قصد استفاده از آن ها را دارد متفاوت است اما می توان گفت این مدرسه در مقایسه با مدارس بین المللی دیگر از شهریه ی بسیار کم تری برخوردار است.

مطلب پیشنهادی توران پارس: مجتمع آموزشی ۲۲ بهمن آنکارا

مدارس ذکر شده تعدادی از بهترین مدارس بین المللی در کشور ترکیه بوده که تماما زیر نظر آموزش و پرورش ترکیه اداره می شوند. این مدارس به دلیل ارائه خدمات و امکانات برتر و ساخت آینده ای روشن برای دانش آموزان از شهریه ی بالاتری نسبت به مدارس دیگر برخوردار است. جهت اطلاع بیشتر از مدارس دولتی و غیر دولتی کشور ترکیه و نحوه ی ثبت نام در آن ها با مشاوران توران آکادمی تماس بگیرید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *