رتبه ایران در بین گردشگران خارجی به ترکیه

براساس آمار ورود گردشگران خارجی به ترکیه، ایرانی ‌ها در رتبه پنجم هستند. در حال حاضر بعد از روسیه، آلمان، بلغارستان و بریتانیا ، گردشگران ایرانی جز پنجمین گردشگران بزرگ ترکیه به شمار می روند. وزارت گردشگری ترکیه گفته که در ۸ ماهه اول سال جاری میلادی این کشور میزبان بیشتر از ۳۱ میلیون گردشگر خارجی بوده که در مقایسه سال گذشته رشد ۱۸٪ داشته است.
براساس گزارشات بدست آمده از عصر ایران به نقل از سی ‌ان ‌ان ترک، بر حسب اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در ۸ ماهه پایانی ماه اوت سال جاری میلادی ترکیه میزبان بیشتر از ۳۱ میلیون گردشگر خارجی بوده است. در طول این مدت شهر آنتالیا در ساحل مدیترانه ترکیه بالاترین میزان گردشگر خارجی را جذب نموده است. این شهر در ۸ ماهه اول امسال پذیرای بیشتر از ۱۰.۳ میلیون گردشگر خارجی بوده که این میزان ۳۳.۳٪ از تمام گردشگران خارجی است که در ۸ ماهه اول امسال به ترکیه سفر کرده اند. شهر استانبول دومین مقصد گردشگری خارجی ترکیه به حساب می آید. این شهر هم در این ۸ ماه ۹.۹۸ میلیون گردشگر خارجی در مجموع ۳۲.۲٪ تمام گردشگران خارجی ترکیه را جذب نموده است.
استان ادیرنه در شمال‌غربی ترکیه سومین مقصد بزرگ گردشگران خارجی ترکیه به شمار می رود. این استان هم با جذب ۲.۹۹ میلیون گردشگر سومین مقصد بزرگ گردشگران خارجی در ترکیه بوده است.

ایرانیان در ترکیه
همین طور بنا به آمار وزارت گردشگری ترکیه درآمد این کشور در طول این مدت از گردشگران خارجی مقایسه با سال گذشته ۱۵٪ افزایش داشته است.
در طول ۸ ماهه گذشته بالاترین میزان گردشگران خارجی از روسیه به ترکیه بوده است. در طول این مدت بیشتر از ۴ میلیون و ۸۳۱ هزار گردشگر روس به ترکیه سفر داشته اند.
در ماه اوت گذشته ۵ کشوری که بالاترین میزان گردشگر را به ترکیه آورده اند عبارتند از:
۱- روسیه با ۱ میلیون و ۷۸ هزار و ۹۰۴ توریست
۲- آلمان با ۷۱۳ هزار و ۵۲۷ توریست
۳- بریتانیا با ۴۲۱ هزار و ۴۶۶ توریست
۴- ایران
۵- بلغارستان
گفتنی است در آمار ۸ ماهه هم به ترتیب کشورهای روسیه، بریتانیا، آلمان، بلغارستان و ایران ۵ کشور اول در زمینه سفر به ترکیه می باشند.
دولت ترکیه در یک برنامه قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، ۷۵ میلیون گردشگر با درآمد سالانه ۶۵ میلیارد دلاری را به سمت خود جذب کند.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *