چگونه اموال خود را به ترکیه ببریم

چگونه اموال خود را به ترکیه ببریم؟

انتقال اموال به ترکیه

ممکن است قبل یا هنگام سفر به ترکیه به این نکته برخورده باشید که چگونه اموال خود را در هنگام سفر به ترکیه به آن کشور منتقل بکنیم؟ با توران پارس همراه باشید تا این مسئله را برای شما تشریح بکنیم. بستگی به شرایط به مسافر دارد که چه وسایلی را می خواهند با خود به ترکیه ببرد. مسافران ممکن است دارایی مورد نیاز خود را که حداقل برای ۶ ماه مالک آن ها بوده اند را با خود وارد بکنند که برای استفاده غیر تجاری باشد. تمامی محصولاتی که وارد می شوند بدون مالیات می باشند به شرطی که:

  • مسافرین یک ویزای اقامتی داشته باشند و باید حداقل  ۲۴ ماه خارج از ترکیه زندگی کرده باشند.
  • مسافرین برای یک ماموریت بین المللی خارج از ترکیه رفته باشند و در حال برگشت باشند
  • مسافرین ارث و اموالشان را به ترکیه ببرند.
  • آنها باید مالک باشند یا ملکی را (حداقل به مدت دو سال در ترکیه اجاره کرده باشند .
  • اگر هرکدام از شرایط بالا برای درخواست متوقف شود آن ها باید موافق انتقال اموال باشند یا تمام مالیات های مربوط به واردات را پرداخت کنند.

از آن جایی که ترکیه به اتحادیه گمرکی پیوسته است برای شهروندان اروپا همه چیز باید آسان باشد اما معمولا در عمل چنین نیست. خواه شما یک شهروند اتحادیه اروپا باشید یا آسیا و یا ایران، شرایط و محدودیت هایی برای همه افراد وجود دارد.
با وجود اینکه برای بسیاری از افراد که می خواهند در ترکیه زندگی کنند واردات حداقل اموال آنها یک ایده خوب می باشد. بباید بدانید که فقط یکبار فرصت انجام این کار را دارید.
قبل از ورود به کشور یا ظرف مدت ۶ ماه از زمان ورود شما به ترکیه، باید برای مجوز واردات اموال خود اقدام کنید. برای این کار بهتر است که از یک متخصص گمرک کمک بگیرید.

 

چه چیزهای می توانید به ترکیه وارد کنید؟

چیزهای زیادی وجود دارند که باید درنظر گرفته بشوند. پیشنهاد توران پارس این است که: کالاهای سفید مثل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی اقلامی را انتخاب کنید که در ترکیه قابل فروش باشند یا آن ها را آماده کنید که وقتی از کار افتادن آنها را دور بریزید زیرا احتمالاً قادر نخواهید بود که قطعات جانبی برای آنها بخرید. به خاطر داشته باشید که برخی از اموال شما برای زندگی در ترکیه مناسب نیستند. به عنوان مثال صندلی اتاق نشیمن. اكثر اقلام خانگی می توانند بزرگ باشند و به این معنی است که حمل و نقل آنها گران است. شما می توانید هنگام ورود به ترکیه این اقلام را با قیمت ارزان تر خریداری کنید و جایگزین آنها کنید. به عنوان مثال می توانید تخت کمد لباس را تهیه کنید.

برق داخلی در کشور ترکیه حدود ۲۳۰ ولت در ۵۰ هرتز عرضه می شود. که این مشابه سیستم اکثر کشور های اروپایی و استرالیایی و بسیاری از مناطق آفریقایی می باشد. بنابراین وسایل الکتریکی در این مکان ها باید بدون تغییر و کاهش کار کند. پس اگر شما از کشورهای که برق مصرفی آنها حدود ۱۱۰ ولت در ۶۰ هرتز است می آید مانند (ایالات متحده و کانادا )هیچ یک از لوازم خانگی شما کار نخواهد کرد! شما می توانید آداپتورهای  را برای تبدیل به ولتاژ خریداری کنید برای هر دستگاهی یک آداپتور نیاز دارید .

بسیاری از مردم در یافته اند که عاقلانه ترین راه این است که تنها اقلام با ارزش خود (مانند عتیقه) را که نمی توانند بدون آنها زندگی کنند و جایگزینی آنها دشوار می باشد و وسایل شخصی، لباس و اقلام کوچک و گران قیمت را با خود ببرند.

خرید خانه در ترکیه

اتباع خارجی چگونه می تواند اموالشان را به ترکیه ببرند؟

به مراتب بهترین راه برای انجام این کار استفاده از شرکت انتقال کالا و اداره گمرک است. آنها از طرف شما تمام پرونده های که مربوط به شماست را بررسی می کنند و سیستم های برای انجام این کار دارند که با سیستم هایی که شما دنبال می کنید متفاوت می باشد و آنها اداره ترخیص گمرکی خواهند داشت تا از طریق کشورهایی که در مسیر ترکیه هستند اجناس را عبور بدهند.
دلیل دیگر استفاده از شرکت های انتقال کالا این است که آنها به مراتب کمتر در حمل و نقل به اموال شما آسیب می رسانند. اگر واقعا نمی خواهید از شرکت انتقال کالا استفاده کنید می توانید اموال تان را خودتان منتقل بکنید. در این صورت شخص متقاضی یا شخصی که از طرف آنها وکالت دارد معمولا وکیل آنها یا نماینده گمرک باید در هنگام ورود کالاها باید در دفاتر گمرک حضور داشته باشد.
به خاطر داشته باشید بیشتر مردمی که از راه زمینی به ترکیه می آیند مجبور خواهند شد که اموال خود را از طریق کشورهای دیگر به ترکیه برسانند. هنگامی که از طریق این کشورها می آیید تا ماموران گمرک را ملاقات کنید چه کسی می تواند به شما کمک بکند؟ همانطور که قبلا گفتیم، به یک شرکت انتقال کالا خوب بروید. اگر شما قصد ندارید از یک شرکت انتقال استفاده کنید و برای انجام تشریفات اداری مربوط به ورود اموال خود نیاز به کمک دارید که دو گزینه اصلی وجود دارد : ۱- یک دوست یا همسایه از طرف شما درخواست تان را انجام دهد . البته آنها به یک وکیل مقتدر نیاز خواهند داشت . و همه این امور توسط وکیل شما آماده می شود. ۲- می توانید توسط سرچ در گوگل یک اداره گمرک پیدا کنید اما بهتر است که از یک وکیل یا نماینده املاک برای خرید هرگونه اموال از طرف شما مشاوره بگیرید.

بسته بندی کالاهای ارسالی به ترکیه

شما می توانید کالاهایتان را خودتان بسته بندی کنید و یا می توانید اموال خود را به یک شرکت انتقال بین المللی بدهید تا برایتان بسته بندی کنند. بدیهی است که این خدمات هزینه ای دارد. به هر حال باید مبلغی برای این سرویس خرج شود . آنها در این زمینه کارشناس هستند و چیزهایی را که به این نحو بسته بندی می کنند آسیب نمی بیند. نه تنها کالاهای شما حتی یک قطعه را به به مقصد می رسانند بلکه اگر هم چنین کاری انجام نشود شرکت بیمه شما مسئولیت این خسارت را به عهده می گیرد.

بردن اموال به ترکیه

این کار چقدر طول می کشد؟

اگر از یک شرکت انتقال کالا استفاده می کنید، مدت زمان انتقال به این بستگی دارد که آیا شما یک بار کامل دارید یا خیر (یا آماده پرداخت هزینه کامل بار هستید). به مراتب بیشتر مردم خواستار این هستند که این کالا ها را با خود به ترکیه ببرید و نسبتا دارای اموال و دارایی زیادی هستند. اگر بار کامل داشته باشید به طور قابل ملاحظه ای می تواند روند کار سریع انجام شود. واضح است که زمان انتقال کالا به مسافت و سپس به حرکت قایق ها و قابل دسترس بودن کامیون ها و رانندگان و در آخر به ارسال کننده ها بستگی خواهد داشت. اگر شما از آن سوی اقیانوس می آیید مثلا از آمریکا یا مکزیک – فاکتور زمانی بیشتر خواهد بود.

تسویه حساب سریع و زمان حمل و نقل کالا ( و هزینه در بین بسیاری از شهر های جهان را می توانید در سایت searchates.com پیدا کنید. این حساب شامل هم عوارض های مبدا سفر (بردن کالاها و کانتینر در اسکله ها ) و هم عوارض های اقیانوس یا اتوبوس (هزینه های واقعی حمل کالا از بندرA به بندر B) و عوارض های مقصد سفر شامل (هزینه حمل و نقل کالا از اسکله به مقصد نهایی) می باشد. اگر شما بار کامل ندارید و بیشتر شرکت های حمل کالا محموله ها را از چندین مشتری جمع آوری خواهند کرد و سپس همه آنها را به عنوان یک بار کامل در یک زمان حمل می کنند. آنها احتمالا هر هفته یا هرماه به ترکیه سفر کنند. بهتر است که شما از شرکتی که قصد استفاده از آن را دارید از قبل در مورد مدت زمان حمل بار پرس و جو کنید. البته شما می توانید از حمل و نقل هوایی نیز استفاده کنید اما حمل و نقل هوای چندین برابر گران تر و همچنین سریعتر است. هنگامی که کالاهایتان می رسند شما تمام اسناد لازم را آماده کنید و آنها را به اداره گمرک ارسال کنید. روند گمرکی معمولا چند ساعت طول خواهد کشید. اگر خودتان کالاها را به وسیله ماشین یا وانت می آورید بهتر است که تشریفات اداری را قبل از اینکه کالاها با وانت برسند انجام دهید، اما شما می توانید بعد از ورود کالا هم آن را انجام دهید. هنگامی که درخواست شما
تایید شد مجوز واردات صادر خواهد شد که به همراه اسناد تان به اسکله ها ارائه دهید.

هزینه آن چقدر است؟

این هزینه به نحوه انتخاب انجام کار بستگی دارد. مطالب بالا را مطالعه کرده و با توجه آن سه روش اصلی برای حمل کالاهایتان به ترکیه به عنوان یک کالای متعارف وجود دارد. (به جای آنکه آنها را با خودتان بیاورید)

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *