تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه

شهر استانبول یکی از شهر های قدیمی ترکیه می باشد و به دلیل مرکزیت فرهنگ، هنر و سیاست، سال هاست که به عنوان یکی از علمداران علم و هنر در جهان به شمار می آید. هم چنین به دلیل امکانات فراوانی که در زمینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان خود قرار می دهد توانسته است که نام دانشگاه های بین المللی و انگلیسی زبان خود را در لیست برترین دانشگاه های سراسر دنیا قرار بدهد. از همین روست که سالیانه دانشجویان فراوانی از سرتاسر دنیا روانه ی این کشور شده و یا به دنبال اخذ اقامت شهروندی ترکیه می باشند. دوره های انگلیسی در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور برگزار می شود. در ادامه با شما را با برخی از برترین دانشگاه های انگلیسی زبان کشور ترکیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه با توران پارس همراه باشید تا لیست این دانشگاه ها را به شما معرفی بکنیم.

 

دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه

دانشگاه های دولتی انگلیسی زبان در ترکیه

دانشگاه بوغازیچی ( Bogazici University )

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ترکیه دانشگاه بغازیچی می باشد که حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد. در این دانشگاه تمامی دوره های زبان انگلیسی آموزش داده می شود. این دانشگاه به دلیل رنکینگ بسیار بالا و امکانات تحصیلی فراوان در پذیرش دانشجویان بسیار سختگیری کرده و شاید یکی از دلایل موفقیت این دانشگاه نیز همین عامل است. دانشجویان ترکیه ای و بین المللی این دانشگاه را در اولویت تحصیلی خود قرار داده چرا که این دانشگاه در کنار امکانات اجتماعی و آموزشی خود، در یکی از زیبا ترین مناطق استانبول قرار گرفته است. هر ساله ۱۵۰۰۰ دانشجوی خارجی و داخلی از این دانشگاه پذیرش می گیرند. دانشگاه بغازیچی شامل ۲۸ دانشکده، ۶ انستیتو، ۲ موسسه آموزش عالی و ۱۸ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی می باشد. هم چنین دوره های زبان فرانسوی و آلمانی نیز در این دانشگاه تدریس می شود.

دانشگاه مارمارا ( Marmara University )

دانشگاه مارمارا با ۱۲۵ سال سابقه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استانبول شناخته می شود. ۸ دانشکده این دانشگاه در نقاط مختلف شهر استانبول واقع شده اند. زبان اصلی آموزش این دانشگاه انگلیسی می باشد. هم چنین در برخی از رشته ها زبان هایی آلمانی، فرانسوی و روسی نیز تدریس می شود.

دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه

 

 

آشنایی کامل با دانشگاه مارمارا

دانشگاه استانبول ( Istanbul University )

دانشگاه استانبول قدمتی ۲۰ ساله داشته و محوطه ی اصلی آن در میدان بایزید قرار دارد اما دانشکده های آن در بخش های مختلف شهر پراکنده شده است. این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و ترکی تدریس می کند و هم اکنون ۵۵ هزار دانشجو و بیش از ۵ هزار سخنران دارد.دانشگاه استانبول شامل ۱۷ دانشکده و ۱۲ انستیتو به همراه مراکز تحقیقاتی و سالن های کنسرت می باشد.

آشنایی کامل با دانشگاه استانبول

دانشگاه فنی استانبول ( Istanbul Teknin University )

این دانشگاه که قدمتی ۲۴۰ ساله دارد در شهر زیبای استانبول واقع شده است. این دانشگاه یکی از موفق ترین مراکز فنی در زمینه مهندسی و معماری در ترکیه و اروپا می باشد. این دانشگاه که به صورت مخفف شده با نام ITU شناخته می شود دارای ۱۳ دانشکده و ۶ انستیتو می باشد. زبان آموزشی این دانشگاه تماما به زبان انگلیسی می باشد.

آشنایی کامل با دانشگاه فنی استانبول

دانشگاه های خصوصی انگلیسی زبان

دانشگاه کادیر حاص ( Kadir Has University )

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه، دانشگاه کادیر حاص نام دارد که در منطقه ی قدیمی شهر استانبول قرار دارد. تمامی دوره های آموزشی این دانشگاه هم چون رشته های کسب و کار، اقتصاد، روابط بین الملل و ارتباطات و … به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه کوچ ( Koc University )

دانشگاه کوچ در سال ۱۹۹۳ به عنوان یک دانشگاه خصوصی شروع به کار کرد. در میان رتبه های برتر در رنکینگ دانشگاه های کشور ترکیه نام این دانشگاه وجود داشته و تمامی دوره های آن به زبان انگلیسی می باشد.

دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه

 

آشنایی کامل با دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه سابانجی ( Sabanci University )

دانشگاه سابانجی یکی از برترین دانشگاه های ترکیه می باشد که در سال ۲۰۰۰ میلادی در شهر استانبول تاسیس شد. سیستم آموزشی این دانشگاه با سبک لیبرال اداره می شود و زبان رسمی آن انگلیسی می باشد.

آشنایی کامل با دانشگاه سابانجی ترکیه

دانشگاه یدی تپه ( Yeditepe University )

دانشگاه یدی تپه در سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرده و در مدت زمان کوتاهی توانست نام خود را در کنار موفق ترین دانشگاه های ترکیه قرار دهد. دوره های آموزشی این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی می باشد.

دانشگاه های انگلیسی زبان در کشور ترکیه

 

 

آشنایی کامل با دانشگاه یدی تپه

دانشگاه باحچه شهیر ( Bahcesehir University )

دانشگاه باحچه شهیر آموزش با کیفیتی بالا را با هزینه های پایین برای دانشجویان خود قرار می دهد. تمامی دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برای پذیرش در این دانشگاه باید به این زبان مسلط باشید.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *