دانشگاه های ترکیه که در مجاورت دریا هستند

اگر شما ترکیه را برای تحصیل در نظر گرفته اید و طبیعت و آب و هوای شهر مد نظر برایتان مهم است در این مطلب میخواهیم شما را با چند تا از دانشگاه های ترکیه که در مجاورت دریا می باشند آشنا بکنیم:

دانشگاه استانبول[ در نزدیکی دریای مرمره]

دانشگاه استانبول (به زبان ترکی: İstanbul Üniversitesi) یکی از مهم ترین دانشگاههای ترکیه می باشد که درشهر استانبول و در نزدیکی دریای مرمره قرار دارد. محوطه اصلی دانشگاه در مجاورت میدان بیضت در فاتح در مرکز استان و در ضلع اروپایی این شهر قرار دارد.

این دانشگاه، مشهورترین موسسه آموزش عالی در ترکیه، در طول تاریخ خود پیشگام علم، ارزشهای معاصر و روشنگری جامعه بوده است. پایه و اساس دانشگاه به فتح این شهر توسط سلطان مفتح دوم در سال ۱۴۵۳ باز می گردد. این دانشگاه یک سکوی مشترک برای دانشجویانی است که از مناطق مختلف جهان آمده اند. به همین دلیل، دانشجو بودن در این دانشکده فرصتی بی نظیر برای دیدار با فرهنگ های مختلف است. در دانشگاه استانبول که آموزش مبتنی بر اصل “دانش آموزان اول می شوند”  می باشد، دانشجویان از این رسانه آزادی استفاده می کنند.

 

همانطور که می بینید این دانشگاه بسیار نزدیک دریای مرمره است و شما با پیاده روی ۱۵ دقیقه ای به دریا خواهید رسید.

آشنایی کامل با دانشگاه استانبول

دانشگاه ایدین استانبول [ در نزدیکی دریای مرمره]

دانشگاه آیدین استانبول یکی دیگر از دانشگاه های ترکیه است که در نزدیکی دریا و همچنین پارک جنگلی اتاتورک قرار دارد که به عنوان یک دانشگاه غیر دولتی می باشد که در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد از سراسر دنیا اقدام به جذب دانشجو می کند و ۲۷۴ رشته ی تحصیلی متنوع را در خود دارد. هم چنین در پردیس فلوریای خود آموزش از راه دور نیز دارد. این دانشگاه دارای مرکز آموزش، کاربرد و تحقیقات زبان ترکی تومر می باشد که با گذراندن دوره هایی آن دانشجویان خارجی می توانند به زبان ترکی مسلط شده و تکنیک های آموزشی معاصر در یک محیط معاصر را یاد بگیرند. این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های پایه ترکیه، بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را دارد که شامل ۱۰ دانشکده، ۳ موسسه، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، ۲۱ آزمایشگاه علوم پایه پزشکی و ۵۶ باشگاه دانشجویی می باشد.

آشنایی کامل با دانشگاه آیدین استانبول

دانشگاه بغازیچی [ در نزدیکی دریای مرمره]

دانشگاه بغازیچی یک دانشگاه دیگر است که در نزدیکی رودخانه و دریا می باشد، این دانشگاه دولتی است که درسال ۱۸۶۳.م  در شهر استانبول قسمت اروپایی تاسیس شد.این دانشگاه در نزدیکی پل بسفر است پلی که  از بزرگترین پل های استانبول است. پل بسفر قسمت آسیایی شهر استانبول را به قسمت اروپایی آن  متصل می کند.

دانشگاه بغازیچی هنگام تاسیس ، شامل ۳ دانشکده و ۱ مدرسه ی آموزش عالی بود. این دانشگاه  از سال ۱۹۸۲ تا به امروز رشد زیادی داشته به طوری که امروز دارای ۴ دانشکده، ۶ موسسه تحصیلات تکمیلی، انستیتو های مختلف و مدرسه های آموزشی است. این دانشگاه بیش از ۱۰هزار دانشجو و ۹۱۹ استاد و هییت علمی دارد.

همانطور که می بینید این دانشگاه بسیار نزدیک دریای مرمره و رودخانه و همچنین پل بسفر هست است و شما با پیاده روی ۳۰ دقیقه ای به دریا خواهید رسید.

دانشگاه کوچ [ در نزدیکی دریای سیاه]

دانشگاه کوچ(Koç universitesi) یکی دیگر از دانشگاه هایی هست که در مجاورت دریا می باشد. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در قسمت اروپایی استانبول، ترکیه است.ساخت این دانشگاه در سال ۱۹۹۳ در ساختمان های موقتی در اشتاین آغاز شد و در سال ۲۰۰۰ به پردیس فعلی خود Rumelifeneri در نزدیکی Sarıyer منتقل شد .دانشگاه کوچ طبق رتبه های دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۱۸ در ترکیه بالاترین رتبه را دارد.

دانشگاه کوچ در حال حاضر از دانشکده های علوم اجتماعی و علوم انسانی ، علوم اداری و اقتصاد ، علوم ، مهندسی ، حقوق ، پرستاری و پزشکی تشکیل شده است. این دانشگاه ۲۲ برنامه کارشناسی ، ۲۹ برنامه کارشناسی ارشد و ۳۰ دوره دکترا ارائه می دهد. و حدود ۷۰۰۰ دانشجو دارد، و دانشجویان بین المللی را از کشورهای مختلف می پذیرد و دارای شبکه گسترده ای از بیش از ۲۵۰ دانشگاه شریک از جمله دانشگاه کالیفرنیا و سایر دانشگاه ها مانند دانشگاه نورث وسترن ، دانشگاه کرنل و دانشگاه جرج تاون است.

آشنایی کامل با دانشگاه کوچ 

دانشگاه دوکوز ایلول [ در نزدیکی دریای سیاه]

دانشگاه دوکوز ایلول یکی از نزدیک ترین دانشگاه های ترکیه به دریاست می توان گفت دقیق بیخ گوش دریاست. این دانشگاه در سال ۱۹۸۲ فعالیتش را تنها با ۱۰ مدرسه شروع کرد هم اکنون به یکی از دانشگاه های تراز اول و گروه الف ترکیه تبدیل شده است. دانشگاه دوکوز ایلول پس از دانشگاه اژه دومین دانشگاه دولتی، معروف و مهم شهر ازمیر به حساب می آید و اولین دانشگاهی است که آموزش مسئله محور را در ترکیه پیاده سازی کرده است. شهر ازمیر نیز به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه و از مراکز مهم گردشگری با آب و هوایی مدیترانه ای و زیبا شناخته شده است.

زبان آموزشی این دانشگاه ترکی است اما در برخی از دانشکده ها با زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. هم چنین دانشگاه دوکوز ایلول در برنامه های تبادل دانشجویی مانند فارابی، مولانا و اراسموس با برترین دانشگاه های اروپایی شرکت می کند و با ۵۹ دانشگاه از ۲۵ کشور مختلف در زمینه های آموزشی و علمی همکاری می کند . این دانشگاه رتبه ۱۰۰۱ در جدول رده بندی QS دارد.
هم اکنون دانشگاه دوکوز ایلول ۱۵ دانشکده ، ۱۱ مدرسه ، ۵ موسسه پژوهشی ، یک بیمارستان و ۶۰ مرکز تحقیقاتی دارد. رشته های گوناگونی مانند زبان های خارجی ( انگلیسی، فرانسه، آلمانی و … ) ، جغرافیا ، علوم اجتماعی ، پزشکی ، زبان و ادبیات ترکی ، رایانه و تکنولوژی های آموزشی ، مهندسی و ‌… در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

 

آشنایی کامل با دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه آک دنیز آنتالیا [در نزدیکی دریای مدیترانه]

کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد برای سفر به ترکیه برود و اسم آنتالیا را نشنیده باشد. این دانشگاه را نباید یک دانشگاه معمولی بدانیم. دانشگاه آک دنیز آنتالیا یکی از بهترین  دانشگاه های ترکیه در غرب مدیترانه می باشد.

 این دانشگاه در سال ۱۹۸۲ در آنتالیا تأسیس شد و دارای ۳,۴۸۳,۵۸۹m۲متر مربع است و دقیقا در مرکز آنتالیا می باشد. فکر کردن به اینکه  شما در شهر بسیار زیبا و توریستی آنتالیا مشغول به تحصیل بشوید بسیار خوش آیند است. دانشگاه آکدنیز در ابتدا مجموعه ای بسیار کوچک بود که بعدها با گذشت زمان، با موسسات آموزشی و علمی دیگر از جمله اسپارتا و بوردو ترکیب گشت و به عنوان دانشگاه آک دنیز آنتالیا  تبدیل شد.

دانشگاه آک دنیز در شهر آنتالیا و در مجاورت با دریای مدیترانه واقع شده است.

دانشگاه اژه ازمیر [در نزدیکی دریای اژه]

دانشگاه اژه از برترین دانشگاه های ترکیه است و مقصد و هدف بسیاری از دانشجویان ترک و خارجی می باشد . دانشگاه اژه در سال ۱۹۵۵ در حالی که تنها شامل دو دانشکده پزشکی و کشاورزی بود ، آغاز به کار کرد . این دانشگاه دولتی که چهارمین دانشگاه قدیمی در ترکیه به حساب می آید در برنوای ازمیر است. هم اکنون این دانشگاه با ۳۱۸۵ استاد شامل ۱۵ دانشکده، ۶ مدرسه ، ۹ موسسه و ۳۶ مرکز تحقیقاتی است و همانند سایر دانشگاه های برتر ترکیه سعی در پیشرفت علمی و آموزشی و رقابت با برترین دانشگاه های جهان را دارد. در این دانشگاه رشته های زیاد و متنوعی هم چون پزشکی، عمران ،روان شناسی ، زبان های خارجی ، فلسفه ، مدیریت ، معماری ، تاریخ ، محیط زیست ، ریاضی و فیزیک و … با برترین اساتید و مسئولین آموزشی تدریس می شود.

نمایی از دانشگاه اژه شهر ازمیر که در نزدیکی دریای اژه می باشد.

آشنایی کامل با دانشگاه اژه ازمیر

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *